مرور روزنامه های صبح گیلان:

قد و قواره ی منحصر به فرد سرعت گیرها در گیلان/فرق مهم جهانبخش با فرهاد مجیدی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هیچ جای کشورمان مثل استان گیلان (سرعت گیر) ندارد! اگر در تعطیلات نوروز سیر و سفری به استان های دیگر داشتید به سادگی احساس می کنید که سرعت گیر های گیلان چیز دیگری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

فرق مهم جهانبخش با فرهاد مجیدی ؛ کسی که او را نمی‌شناختی

گیلان امروز نوشت: در جشن قهرمانی مقتدرانه نایمخن در لیگ دسته دوم هلند، علیرضا جهانبخش آنقدر حواسش بود که پرچم ایران را فراهم کند و با آن دور افتخار بزند. این در حالی است که سال‌ها پیش فرهاد مجیدی در جشن قهرمانی تیمش، مثل بقیه بازیکنان با پرچم امارات حاضر شده بود. البته تصویر زیبای دیگری نیز موجود است که نشان می‌دهد مجیدی چند سال بعدتر که باتجربه‌تر شده، در یک جشن قهرمانی دیگر با پرچم ایران حضور یافته است. امیدواریم مجیدی که در برنامه نود گفت جهانبخش را نمی‌شناسد، حالا از علیرضای «بامعرفت» شناخت کافی را پیدا کرده باشد.
img_5525541a905ff
لزوم حمایت از برنجکاران شمالی
خزر در سرمقاله خود نوشت:در حالی هند در صدد از سرگیری صادرات برنج به ایران است که به گفته برخی مسئولان با وجود کاهش شدید واردات برنج خارجی طی سال گذشته، همچنان بازار برنج داخلی در رکود بوده و بسیاری از کشاورزان هنوز موفق به فروش برنج تولیدی سال گذشته خود نشده اند.
بی گمان انبوه واردات برنج خارجی طی سال های گذشته باعث بروز چنین مشکلی شده است مشکلی که می تواند برنجکاران شمالی را همزمان با آغاز فصل کاشت دچار تردید و دلسردی کند.
بنابراین با توجه به این که در سال های گذشته حجم زیادی برنج وارد کشور شده و همچنان مقادیر فراوانی از آن در انبارها موجود است، ضرورت دارد تا دولت با ارزیابی دقیق تر از میزان مصرف سرانه برنج در کشور، میزان تولید داخلی و برنج موجود در انبارها اجازه واردات به واردکنندگان برنج دهد. سیاستی که بتواند به ساماندهی بازار برنج در ایران منجر شده و از تولید این محصول استراتژیک و در نتیجه امنیت غذایی کشور حمایت کند.
Pag1pdf1

در «ستون فضول باشی» سوال جواب می خوانیم:

هیچ جای کشورمان مثل استان گیلان (سرعت گیر) ندارد! اگر در تعطیلات نوروز سیر و سفری به استان های دیگر داشتید به سادگی احساس می کنید که سرعت گیر های گیلان چیز دیگری است. سرعت گیرهایی که بیشتر از همه جا در جاده ها نصب شده و دارای قد و قواره ای منحصر به فرد می باشند!
بررسی های کارشناسانه ما نشان داد که یکی از دلایل، کمتر ساکن شدن میهمانان نوروزی در استان ما، همین سرعت گیرهای عجیب و غریب است که بعضی مواقع اعصاب خودرو سواران را یه خورده خط خطی می کند!
خیابان های رشت به پارکومتر مجهز می شوند!
خبرهای تایید شده ما از شورای شهر رشت حاکی از این است که بر اساس تصمیم شورانشین ها به زودی خیابان های رشت به پارکومتر مجهز خواهند شد.
از قرار معلوم پس از کلی تحقیق، بررسی و کارهای کارشناسانه، یکی از کمبودهای خیابان های رشت به درستی تشخیص داده شد تا در آینده نه چندان دور با خرید دهها دستگاه پارکومتر (که هزینه چندانی ندارد)، اکثر خیابان های رشت مدرنتر شوند! بررسی های بیشتر ما نشان داد که در تهیه و نصب پارکومتر یک مقدار نان نهفته است، یعنی این پروژه درآمدزا است و می توان با اجرای آن، پول درآورد!
البته امیدواریم که شورانشین های رشت با کنار گذاشتن اختلافات کوچک، یک خورده بیشتر به فکر حل شدن مشکلات بزرگ شهری باشند تا خلق ا… از عملکردشان راضی شوند و دعایشان کنند!
  تخم مرغ های بولوارهای رشت!
یکی از کارهای فرهنگی انجام شده در ایام نوروز را کاشتن تخم مرغ در تعدادی از بولوارهای شهر باران می توان دانست!
یعنی کارشناسان فرهنگی با کاشتن یک سری تخم مرغ در بولوارهای رشت، اهمیتی که این مواد غذایی دارد را به درستی و سادگی به نمایش گذاشتند.
هرچند که با توجه به گرانترشدن قیمت مرغ و رسیدن به مرز کیلویی ۹ هزار تومان، مسوولین ترجیح دادند که از نصب مرغ و خروس در معابر خودداری نمایند تا شهروندان دچار مشکل نشوند! البته بعضی از کارشناسان فرهنگ شناس اظهارنظر فرموده اند که می شد در کنار کاشتن تخم مرغ در بولوارها، به چیزها و نمادهای قشنگ تری هم توجه نمود، زیرا مردم دیدگاه خوبی به مسئله مرغ و تخم مرغ ندارند!
آقایی پرتغال در بازار میوه جات!
حالا دیگر باید اسمش را گذاشت آقای پرتغال!
تا همین دو، سه ماه قبل با دو، سه هزار تومان می شد یک کیلو پرتغال وطنی خرید و نوش جان کرد ولی در یکی دو ماه اخیر، قیمت پرتغال چندان رشدی کرده که از این میوه می توان به عنوان گرانترین میوه کشورمان در این روزها نام برد! نوع داخلی پرتغال به کیلویی ۶ هزار تومان هم رسید و مدل خارجی اش را می توان با کیلویی ۸ هزار تومان در بازار پیدا کرد. البته پرتغال تعاونی که با قیمت مناسب در بازار توزیع می شد، تقریبا خبری نبود و به نظر می رسد که مسوولان محترم در زمینه کنترل، نظارت و این جور چیزها بی خیال شده اند.
البته به شهروندان پیشنهاد می نماییم که تا اطلاع ثانوی به جای پرتغال از میوه های مشابه استفاده نمایند که هم ارزانتر است و هم هضم شدنش آسانتر می باشد!
aotitled go-20titled ۱

Share