مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

فاضلی:در سال ۹۳ چاپ کتاب در گیلان رشد ۵۲ درصدی داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رشد ۱۵۰ درصدی چاپ کتاب در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رشد ۵۲ درصدی چاپ کتاب در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در این استان خبر داد. fazeli-G_1106

فیروز فاضلی با بیان این خبر گفت: پس از سال ۹۰ ناشران به دلیل افزایش قیمت کاغذ، نوسان بازار کاغذ و… با مشکلات فراوانی روبرو شده بودند که در سال گذشته با ثبات قیمت ها و فراهم شدن زمینه مناسب در حوزه چاپ، ناشران گیلان با چاپ ۵۹۶ عنوان کتاب توانستند رکورد جدیدی در حوزه چاپ کتاب به ثبت برسانند.

وی با اشاره به رونق دوباره چاپ کتاب در استان گفت: ناشران گیلان در سال ۹۳ بیش از یک میلیون و بیست هزار نسخه کتاب چاپ کردند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ در سال گذشته ۱۱۰ عنوان کتاب به شمارگان ۲۴۱ هزار جلد با موضوع کودک و نوجوان و ۳۱ عنوان با شمارگان ۶۰ هزار جلد با موضوع معارف دینی در این استان منتشر شده است.

فاضلی افزود: در میان کتاب های چاپ شده ۵۳۰ عنوان تألیفی و ۳۹ عنوان ترجمه و از ۴۱۳ عنوان کتاب چاپ اول و ۱۱۱ عنوان نیز چاپ مجدد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: در سال گذشته ۸۸ نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شده که نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید ۱۲۲ هزار نفر و فروش ۱۶ میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان بوده است.

Share