امام جمعه موقت رشت

عربستان از سرنوشت صدام عبرت بگیرد /مردم فرزند حکومت محسوب می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت به حمله عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و افزود: عربستان در حمله به یمن از سرنوشت صدام عبرت بگیرد زیرا دیدیم آمریکا با حمله به عراق صدام را سرنگون کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به جنایت آل سعود در منطقه اظهار کرد: عربستان سعودی جنگ نیابتی از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را آغاز کرده است.

۲۰۱۵۰۳۱۶۱۶۰۹۵۴_IMG_6775وی به حمله عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و افزود: عربستان در حمله به یمن از سرنوشت صدام عبرت بگیرد زیرا دیدیم آمریکا با حمله به عراق صدام را سرنگون کرد.

عبدالله‌زاده پاشاکی با بیان اینکه نامگذاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از طرف مقام معظم رهبری در سال جاری نشان‌دهنده مسئولیت دولت اسلامی برای خدمت به مردم است، تصریح کرد: دولت وظیفه دارد به مردم خدمت کند و مردم موظف هستند به دولت کمک کنند و این همدلی و همزبانی باید وجود باشد.

امام جمعه موقت رشت رابطه مردم با حکومت در نظام اسلامی را پدر و فرزندی خواند و بیان کرد: دولت به لحاظ عاطفی، توجه به معیشت و فرهنگ مردم باید دقت داشته باشد زیرا مردم فرزند حکومت محسوب می‌شوند.

وی در ادامه به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام (ره) بنیانگذار جمهور اسلامی و معمار کبیر انقلاب اسلامی دوازدهم فروردین ماه را نخستین روز از حکومت الله در ایران اسلامی نامید.

عبدالله‌زاده پاشاکی با اشاره به اینکه امام (ره) دوازدهم فروردین ماه را از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی برشمرده است، خاطرنشان کرد: ۱۲ فروردین ماه روزی است که کنگره ۲۵۰۰ ساله رژیم پادشاهی در ایران فرو ریخت و حکومت مستضعفان جایگزین حکومت طاغوت شده است و تمام مسئولان باید به رهنمودهای امام (ره) توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت اجرای احکام در جمهوری اسلامی را منطبق با احکام ناب اسلام خواند و یادآور شد: ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ قیام ملت ایران به بار نشست و مردم در ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ با ۹۸.۲ درصد آرا به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

وی ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ را رفراندوم بزرگ ملت ایران در استقبال از اسلام دانست و اظهار کرد: ۱۲ فروردین ماه روز ظهور شخصیت واقعی ملت ایران و روز تثبیت انقلاب اسلامی است.

عبدالله‌زاده پاشاکی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی میزان رای ملت است، تصریح کرد: ملاک در جمهوری اسلامی ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه موقت رشت، جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از شعائر دینی و اقبال مردمی عنوان کرد و افزود: ولی فقیه در راس نظام اسلامی است و امامت امت را به عهده دارد و این بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) فرمودند که باید در جمهوری اسلامی فرهنگ استعماری و وابستگی گرفته شود، بیان کرد: امام (ره) فرمود که دانشگاه‌ها باید مستقل شود و اقتصاد کشور از وابستگی نجات یابد و امروز این موضوع دغدغه مقام معظم رهبری است بنابراین تکیه کشور بر منابع نفتی باید کاهش یابد.

عبدالله‌زاده پاشاکی به ۱۳ فروردین ماه روز طبیعت اشاره کرد و یادآور شد: نامگذاری روز ۱۳ فروردین ماه به دلیل بهره‌مندی مردم از طبیعت است و در این روز باید از رفتار خلاف شئون اسلامی جلوگیری شود.

امام جمعه موقت رشت با تأکید براینکه انسان مؤمن باید از خانواده خود از آتش جهنم حفاظت کند، خاطرنشان کرد: والدین باید در تربیت فرزندان تلاش کنند.

وی مال و فرزند را زینت زندگی و دنیا خواند و اظهار کرد: مؤمنان هنگام رفتن به مسجد زینت زندگی و دنیا را همراه خود داشته باشند زیرا ورشکستگان آخرت افرادی هستند که خانواده آنها همراه‌شان ضرر کردند./فارس

Share