از گوشه و کنار سیاست:

طلاق ۱۰۰ طلبه به خاطر تلویزیون/خرید رای با کتاب و تراول پنجاه تومانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ادامه اخبار رسانه‌های دولتی در باره ورود پول‌های کثیف به صحنه انتخابات، برنا مدعی شده که یک جریان خاص سیاسی فعالیت گسترده ای برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

علت تشکیل جبهه پایداری از دید آیت الله مصباح

گوشه-کنارure3آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری ضمن مطلوب دانستن رفت و آمد افراد با سلایق مختلف با یکدیگر اظهار داشت:اساس تشکیل جبهه پایداری نیز جمع شدن گروهی بر اساس رضای خدا به منظور شناخت وظایف شرعی و عمل به آن بود، خاطرنشان کرد: این هدف، هدف مقدسی است و توفیق عمل به آن نیز نعمت بزرگی است که به راحتی به دست نمی‌آید؛ البته امور، هر اندازه نفیس‌تر باشند، دشمنان بیشتر و بزرگتری هم دارند؛ به عنوان نمونه نفیس‌ترین دین، دین اسلام و مذهب اهل بیت (ع) است و دشمنان آن‌ها نیز بزرگتر و سرسخت‌ترند.

رابطه شهید مطهری و بازرگان از دید محمد خامنه ای

آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای در گفت وشنودی ، بخش هایی از خاطرات خود با استاد مطهری و شریعتی را باز گفته است. وی می گوید شهید مطهری انسان فوق‌العاده معتقد و سرسختی بود که در باره موضوعی که به یقین می‌رسید، با هیچ کس تعارف نداشت. شهید مطهری حتی به مهندس بازرگان هم رحم نمی‌کرد و برخی از برداشت‌های ایشان از قرآن را می‌کوبید. به نظر من دکتر شریعتی و شهید مطهری اگر با هم حرف می‌زدند به توافق می‌رسیدند، ولی دشمنان، از جمله ساواک بین آنها فاصله انداختند. به نظر من اختلاف این دو اساسی نبود. کسانی که در کشور می‌خواهند برای مردم کار درستی کنند، باید مواظب این تفرقه‌اندازی‌ها باشند. امروز هم درگیر چنین گرفتاری‌هایی هستیم.

انتقاد صفار هرندی از هاشمی

محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست طلبه طراز انقلاب اسلامی که در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد، با بیان این که در مواجهه با مسائل روز در کشور دو گونه نگرش وجود دارد، گفت: برخی در مواجهه با مسائل معتقدند که باید با دید امیدواری مطلق نگاه کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی اظهار نظرهای مسؤولان کشور گفت: تعابیری همانند «رژیم سرکوب گر و رژیمی که مردم ها را به زندان ها می اندازد و حقوق مردم را ضایع می کند» در طول تاریخ انقلاب از سلطنت طلبان و ضد انقلاب ها شنیده شده است اما اکنون از بزرگان نظام چنین تعابیری شنیده می شود که سبب برپایی جشن از سوی دشمنان می شود، این مسأله برای دلسوزان نظام نگران کننده است.

دبیرکل سازمان معلمان ایران بازداشت شد

«علیرضا هاشمی»، دبیرکل سازمان معلمان ایران یکشنبه ۳۰ فرودین بازداشت شد.دبیرکل سازمان معلمان ایران متعاقب حکمی که در سال ۸۹ علیه او صادر شده بود، بازداشت شد. اجرای این حکم تاکنون به تاخیر افتاده بود.آقای هاشمی در سال ۸۹ پس از آنچه که قائم مقام سازمان متبوعش «پیگیری مطلبات صنفی» و «دیدار با خانواده‌های معلمان زندانی» می‌خواند به ۵ سال زندان محکوم شده بود.«طاهره نقیئی»، قائم مقام سازمان معلمان ایران در این باره گفت «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» از جمله اتهامات آقای هاشمی در دادگاه یاد شده بوده است.نقی‌ئی در عین حال به ایلنا گفته «ماموران حوالی ساعت ۷ صبح دیروز به منزل دبیرکل سازمان معلمان ایران وارد شدند اما آقای هاشمی در آن زمان در مدرسه بوده است. همسر آقای هاشمی در پی ورود ماموران به منزل با او تماس می‌گیرد و آقای هاشمی خود را به سرعت به منزل می‌رساند و در نهایت بازداشت می‌شود.»

وقتی تلویزیون طلاب را مجرد می کند!

حجت الاسلام جواد محرابی مدیر موسسه فرق و مذاهب در خصوص نرخ طلاق در بین طلاب حوزه گفت: ما جریانی در طلاب داریم که این چیزها را حرام می‌دانند. همین الان اگر شما به مرکز مشاوره حوزه مراجعه کنید، پرونده‌های طلاقی داریم که خانم‌هایی از شوهران‌شان شکایت کرده‌اند که این‌ها تلویزیون و انواع موسیقی را حرام می‌دانند و ما نمی‌توانیم در خانه تلویزیون استفاده کنیم. در چند سال اخیر، شاید نزدیک صد مورد داشتیم.

شرط پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات

رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه اعتماد که با موضوع «شرط دستیابی به مجلس اصلاح‌طلب چیست؟» انجام شده، گفته است:«پس از وحدت و انسجام درونی، مسئولان اجرایی و نظارتی در بررسی صلاحیت‌ها هم باید قانونی عمل کنند و خدای ناخواسته انگیزه‌های سیاسی و باندی در تصمیمات مهمی که اتخاذ می‌کنند، دخالت نکند. در مساله تعیین صلاحیت‌ها افراد را بدون دلیل رد صلاحیت نکنند و دیگر اینکه مجریان انتخابات باید کاملا مراقب باشند که انتخابات سالمی برگزار شود و رقابت صحیح و درستی به وجود بیاید.نیروهای انتظامی باید به خوبی با عوامل تخریبی و گروه‌های فشار برخورد کنند تا فضا را برای احزاب و فعالان سیاسی تنگ نکنند و در مجموع همانطور که رهبری فرمودند از حق‌الناس حفاظت و حراست شود. در این صورت پیروز میدان اصلاح‌طلبان خواهند بود»

هشدار روحانی به آمانو چه بود؟

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره درخواست بازدید آژانس بین‌المللی اتمی از سایت نظامی پارچین گفت: سایت پارچین برای تبلیغات نظامی علیه ایران برای طرف مقابل خیلی مؤثر است زیرا آنها به خوبی می‌دانند که ما اجازه دسترسی به بازرسان را نخواهیم داد و چون این امر را می‌دانند برای مانور تبلیغاتی بر روی این موضوع آن را همچنان مطرح می‌کنند.کمالوندی درباره این موضوع نیز گفت: آقای روحانی در دیدار یوکیو آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وی تأکید کرده است که فقط یک بار به بازرسان آژانس اجازه بازدید را خواهیم داد که البته این امر باید به شرط عدم اتهام، ابهام و سؤال جدیدی در این باره باشد که البته وی در پایان به آمانو تأکید کرده که اگر جای مسئولان بودم حتماً به شما اجازه این بازدید را نخواهم داد.

 از بشار اصرار از حماس انکار!

جنبش حماس اعلام کرد اتهامات بشار اسد رئیس جمهور سوریه به این جنبش مبنی بر حمایت از گروههای مسلح در داخل این کشور بی اساس است و صحت ندارد.اسماعیل رضوان گفت جنبش حماس در امور داخلی هیچ کشور عربی دخالت نمی کند.رضوان بار دیگر هرگونه ارتباط حماس را با گروه موسوم به گردانهای « اکناف بیت المقدس» در اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در جنوب دمشق تکذیب کرد.وی افزود :« حماس با هیچ شبکه مسلحی در داخل سوریه ارتباط ندارد. جنبش حماس به امنیت و ثبات کشورهای عربی علاقه مند است . وحدت کشورهای عربی به معنای قدرت منطقه است و این چیزی است که حماس و ملت فلسطین به آن نیاز دارند.»رضوان از اظهار نظر درباره سخنان بشار اسد در خصوص ماهیت روابط با حماس خودداری کرد.بشار اسد گفته است :« روابط با حماس مرده است و ملت و دولت سوریه دیگر به حماس اعتماد ندارند.»بشار اسد گفت:« جنبش حماس به عنوان بخشی از جبهه النصره عمل می کند زیرا فرماندهی النصره مستقر در [ جنوب] دمشق [ در یرموک] پس از حمله داعش و النصره به اردوگاه یرموک به کمک به شاخه مسلح آن یعنی اکناف بیت المقدس دعوت کرده است.»حماس بار دیگر هرگونه ارتباط با گردانهای « اکناف بیت المقدس » را در اردوگاه آوارگان یرموک در جنوب دمشق تکذیب و تأکید کرد هیچ گونه تشکیلات نظامی در سوریه ندارد.

نظر توبی بلر در خصوص آیت‌الله خویی

دوازده سال پس از قتل فجیع سید عبدالمجید خویی فرزند آیت‌الله‌العظمی خویی در حرم امیرالمؤمنین(ع)، مهندس سید موسی خویی برادرزاده وی در گفتگو با ماهنامه تقریرات از رفتار و منش سیاسی عمویش انتقاد کرد.تونی بلر نخست‌وزیر وقت بریتانیا در پی قتل سید عبدالمجید خویی ضمن محکومیت آن گفته بود: «خویی رهبری بود که در فکر منافع ملت عراق بود و قصد داشت عراق را آباد و آینده بهتری را تقدیم ملتش کند.» جک استراو وزیر امور خارجه وقت انگلیس نیز پس از اعلام خبر مرگ خویی این حادثه را فاجعه دانست و گفت: «وی برای شیعیان عراق بسیار مفید بود و می‌توانست برای آینده مسلمانان عراق مثمرثمر باشد و باید به افکار وی در آینده عراق جامه عمل پوشاند.»

 «آیت‌الله‌العظمی خویی در گفتگو با نخستین شماره ماهنامه تقریرات از رفتار سیاسی عموی خود مرحوم حجه‌الاسلام سید عبدالمجید خویی و ارتباطات وی با محافل سیاسی غرب انتقاد کرد. وی همچنین انتفاضه شعبانیه را که با هدایت مرحوم سید عبدالمجید خویی و برخی روحانیون شیعه علیه حکومت صدام حسین و پس از جنگ خلیج فارس شکل گرفت، حرکتی نسنجیده و ناشیانه دانست که از ابتدا محکوم به شکست بود و موجب هتک حرمت آیت‌الله خویی نیز شد. عکس مرحوم سید عبدالمجید خویی در کنار تونی بلر؛ نخست‌وزیر اسبق بریتانیا که همراه با جرج بوش به عراق حمله کرد و حکومت صدام را سرنگون نمود. سید عبدالمجید خویی ۱۲ سال پیش در چنین روزهایی و پس از سقوط صدام به کمک بریتانیایی‌ها وارد نجف شده و چند روز بعد به دست مخالفان شیعه خود به طرز فجیعی در حرم علوی کشته شد.»

گلایه مداح معروف از برخی مداحان

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان هرچند کوتاه اما نکات مهمی را به ستایشگران گوشزد کردند، در این خصوص با حاج محسن طاهری مدیر عامل کانون مداحان به گفت و گو نشستیم تا دیدگاه ایشان را جویا شویم.این ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) در پاسخ به سوال خبرنگار روضه نیوز که تاکنون عملکرد مداحان در خصوص فرمایشات حضرت آقا چگونه بوده است با بیان اینکه مادحین قشر عظیم و اثر گذاری هستند اظهار کرد:متأسفانه اینکه بگوییم همه مداحان به صحبت های حضرت آقا آن طور که باید گوش داده اند و تمام صحبت های حضرت آقا را آویزه گوش خود کردند و دارند مو به مو اجرا می کنند نه! اینطور نبوده. اول همه صحبت های حضرت آقا را تصدیق می کنند؛ بعد رفته رفته از اذهان پاک می شود! محسن طاهری ادامه داد:به قول یک منبری قدیمی که بالای منبر گفت: “از اینجا تا بهشت دو قدم بیشتر نیست!” یک قدم بگذارید روی خواسته های نفسانی تان قدم دوم را بگذارید در بهشت! وی با تأکید بر این مطلب که باید صحبت های مقام معظم رهبری عملی و اجرایی شود افزود: برطرف شدن خیلی از مسائل مستلزم عمل کردن به فرمایشات حضرت آقاست. و در این صورت است که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. طاهری تصریح کرد: در بخش های مختلف اجتماع این مسئله جاری است. در جامعه مداحان هم قطعاً همین است. یعنی اگر نظر مبارک معظم له اجرا شود، در واقع خیلی از معضلات را دیگر نخواهیم داشت. ولی متأسفانه آن طور که باید و شاید نمی شود. اول همه تصدیق می کنند؛ بعد می گویند چقدر عالی بود. رفته رفته هم سخنان مبارک حضرت آقا از اذهان پاک می شود!

 عصبانیت رسانه جبهه پایداری از برکناری یک مقام امنیتی

تغییرات در وزارت اطلاعات با انتقاد رجانیوز رسانه طیف پایداری مواجه شده است. این وب سایت در مطلبی با انتقاد شدید از وزارت اطلاعات در دوره‌های مختلف نوشت:«… شاید بتوان نمونه این ساختار ناکارآمد را برکناری یک مقام امنیتی در هفته های اخیر دانست. علت این برکناری را هم باید در پیگیری های ویژه وی برای مقابله با دلالان ارزی جستجو کرد که از قضا با یک سیاستمدار بی سر و صدا که همیشه در سایه جایگاه سیاسی برادرش به فعالیت می پرداخته جستجو کرد.

۳ هزار پرستار خطاب به روحانی: عدالت را به سیستم درمانی بازگردانید

جمعی از پرستاران استان خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار پیگیری مطالبات جامعه پرستاری و پایان دادن به تبعیض در نظام پرداخت ها بین پزشکان و پرستاران شدند. در این نامه که به گفته ی “جواد توکلی” عضو کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاری خراسان رضوی ، به امضای حدود سه هزار نفر از اعضای جامعه پرستاری رسیده است، ضمن تاکید بر صنفی بودن مطالبات جامعه پرستاری بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری و برقراری عدالت در نظام پرداخت‌ها تاکید شده است.

امضاء کنندگان این نامه که گروههای مختلف کادر درمان، پرستاران، فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، تکنیسین اتاق عمل و بیهوشی هستند آمده است، که اجرای تعرفه گذاری نه تنها بار مالی برای دولت نخواهد داشت بلکه به جهت قانونمند شدن پرداخت ها ، منجر به تسریع در روند درمان بیماران و در ‌‌نهایت کاهش هزینه‌ها خواهد شد.پرستاران می‌گویند، پس از تجمع ۲۳آذر ۹۳ مقابل نهاد ریاست جمهوری، که کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با نهاد ریاست جمهوری جلساتی را در جهت رفع مشکلات جامعه پرستاری برگزار کرد هنوزجوابی از سوی نهاد ریاست جمهوری به آن‌ها داده نشده است.

خرید رای با کتاب و تراول پنجاه تومانی

در ادامه اخبار رسانه‌های دولتی در باره ورود پول‌های کثیف به صحنه انتخابات، برنا مدعی شده که یک جریان خاص سیاسی فعالیت گسترده ای برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرده و با یک هزینه کرد نجومی در تلاش است با جلب نظر مردم از طریق خرید رای، کرسی های مجلس دهم را تصاحب کند. این جریان خاصی در چند ماه گذشته با برگزاری برخی مجالس به بهانه های مختلف (اعم از مجلس ختم، مجلس جشن یا مجلس نقد) برای حاضران شام و ناهار مفصل در نظر گرفته است. سران این جریان سیاسی با دعوت از سرگروه های استانی خود به تهران و برگزاری نشستهای مختلف در مرکز فرماندهی این جریان در شمال غرب شهر تهران ضمن توجه عملیات انتخاباتی خود، هزینه برگزاری مجالس سیاسی به صرف غذای مفصل را پرداخت کرده اند. یکی از سرحلقه های اصلی این جریان سیاسی در اقدامی تعجب برانگیز یک نسخه از کتابی که اخیرا نوشته را همراه با یک تراول ۵۰ هزار تومانی به مردم شهرش در شمال غرب کشور هدیه می دهد. این اقدام او اگر چه اعتراضی گسترده ای را برانگیخته ولی او بی توجه به این اعتراضات همچنان در حال توزیع کتاب مزین به تراول ۵۰ هزار تومانی است.

عصبانیت واحد سانسور اسرائیل از گزارش پرداخت غرامت نفتی به ایران

واحد سانسور ارتش اسرائیل خواستار تحقیق درباره ی مقالاتی شد که روزنامه ی هاآرتص درباره ی موضوع روابط اقتصادی اسرائیل با ایران، درج کرده بود. به نوشته هاآرتص ژنرال سیما واکنین گیل رئیس سانسور ارتش اسرائیل مصرانه از یهودا واین اشتاین دادستان کل اسرائیل خواسته است که در مورد درزهای اطلاعاتی به روزنامه‌ی هاآرتص درباره‌ی روابط اقتصادی بین اسرائیل و ایران تحقیق کند.

بر اساس گزارش اودی سگال خبرنگار امور دیپلماتیک شبکه‌ی دوم تلویزیون اسرائیل، این مقام ارشد نظامی اسرائیل به مجموعه‌ای از مقالاتی اشاره داشت که آلوف بن سر دبیر ارشد هاآرتص در خصوص « حکمیت نفت» بین اسرائیل و شرکت ملی نفت ایران نوشته بود که برآورد می‌شود میلیاردها دلار باشد. در این مقالات ، همچنین درباره‌ی یک حساب بانکی دولتی اسرائیل نوشته شده بود که مبلغ دویست و پنجاه و شش میلیون دلار پول در آن وجود دارد و هدف آن نیز برای پرداخت غرامت به دولت ایران به دلیل بدهی به شرکت ملی نفت ایران بود. این مقام نظامی اسرائیلی تاکید کرده است که منابعی که در مقاله‌ی هاآرتص از آن‌ها استفاده شد باید مورد تحقیق قرار گیرند.

سوابق خیلی ها در سینه هاشمی است

محمد هاشمی برادر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نوشته: میراث خواران انقلاب ازعنایت ویژه و نزدیکی امام به آقای هاشمی باخبرند و خوب می دانند که سینه ایشان گنجینه اسناد انقلاب است و نسبت به اشخاص و مسائل اطلاعات دقیقی دارند که اگر چیزی بگوید ممکن است خیلی از مسائل رو شود.

 فایده جلسات آیات یزدی، موحدی و مصباح

محسن کوهکن، نایب رییس جمعیت پیروان خط امام و رهبری با اشاره به فوایدی که جلسات سه گانه آیات عظام مصباح‌یزدی، موحدی کرمانی و یزدی برای اصول‌گرایان دارد، گفت: این بزرگان با یک نگاه الهی در این جلسات در رابطه با همگرایی و اتحاد بین اصول‌‌‌گرایان بحث می‌کنند و شأن این بزرگواران اجل این است که عده‌ای فکر می‌کنند این جلسات تنها درباره انتخابات مجلس است.وی افزود: این جلسات سه گانه چندین اثر بسیار مهم در رابطه با گروه‌های مختلف اصو‌‌ل‌گرایی دارد. اولین اثر جلسات این است که نشان‌ می‌دهد اختلاف نظرهای سلیقه‌ای بین اصول‌گرایان کاملا قابل حل است و مشکل لاینحلی نیست.

Share