آخرین اخبار مذاکرات:

صالحی:مذاکره سختی است;یکی دو مورد پیچ خورده که امیدواریم حل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران در لوزان گفت: مذاکره سختی است، اما با اطمینان و توکل به خدا پیش می‌رویم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران در لوزان گفت: مذاکره سختی است، اما با اطمینان و توکل به خدا پیش می‌رویم.

وی درباره حصول توافق نیز گفت: باید درباره همه موارد توافق شود و همه ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی باید با هم حل شود.

tim۳-۴۲۵۸۵۱۱رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به لحاظ فنی و حقوقی به فهم مشترک قابل توجهی رسیده‌ایم، گفت: یکی دو مورد است که به پیچ خورده و امیدواریم که در این موارد به فهم مشترک برسیم و موارد مورد اختلاف حل شود. من خوشبین هستم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران که امروز به نظر می‌رسد چهره خندانی ندارید؟ گفت: اتفاقا ما همیشه خندانیم. تیم مذاکره کننده ایران و در رأس آن آقای ظریف همواره خندان هستند و با قدرت، عزت، اطمینان و اعتماد به نفس کارها را پیش می‌برند.

صالحی با بیان اینکه گاهی مذاکره با بن بست‌هایی روبرو می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با ابتکار با فکر جدید و با یک نوع مصالحه آن بن بست‌ها را برطرف کرد. یک مذاکره سختی است و تک تک اعضای تیم مذاکره کننده زحمت می‌کشند. همین الان من با دوستان محاسباتمان را برای توجیه فنی مرور می‌کردیم.

وی با ذکر این نکته که در قسمت فنی توجیهات فنی خیلی مهم است، گفت: ما باید استدلال فنی کنیم آنها نیز استدلال فنی کنند تا به جمع بندی واحد و فهم مشترکی درباره موضوعات برسیم. نه کسی عصبانی است نه کسی ناراحت. بالاخره شرایط مذاکره، شرایط سختی است و ما با اطیمنان و توکل به خدا داریم پیش می‌رویم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما اتفاقا نگرانی نداریم، افزود: ما از پشتوانه مردمی و نظام خود مطمئن هستیم و با این اقتدار و قدرت در مذاکره شرکت می‌کنیم. ضمن اینکه به خدا توکل داریم و جلو می‌رویم.

صالحی در پاسخ به این سؤال که توافق را در چند قدمی می‌بینید؟ عنوان کرد: ما بر اصلی تأکید داریم و آن اینکه اگر در یک مورد توافق حاصل نشود توافق درباره همه موارد حاصل نخواهد شد.

وی گفت:‌مذاکره ابعاد مختلفی دارد، ابعاد فنی،‌حقوقی و سیاسی و اینها همه به هم مرتبطند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: الان به لحاظ فنی و حقوقی به فهم مشترک قابل توجهی رسیده‌ایم. یکی دو مورد وجود دارد که پیچی خورده که باید ببنیم می‌توانیم در بعد فنی، الان محاسباتمان را انجام می‌دهیم آنها هم محاسبات خودشان را دیروز ارائه کردند، ببینیم می‌توانیم در این یکی دو مورد به فهم مشترکی برسیم. اگر این حاصل شود می‌توان گفت در موضوعات فنی به فهم مشترک رسیده‌ایم البته این به مفهوم توافق نیست.

صالحی افزود: توافق آخرین مرحله است و وقتی که همه ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی کاملا روشن شده باشد.

وی درباره اینکه آیا پیچی که گفتید وجود دارد منتظر حضور سایر وزرای خارجه است؟ گفت: الان داریم تلاش می‌کنیم. وقتی وزرا حاضر می‌شوند .
یک منبع نزدیک به مذاکرات ادعای رویترز درباره متن دو سه صفحه‌ای را تکذیب کرد

یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ادعای رویترز در خصوص متن دو سه صفحه‌ای را تکذیب کرد.

وی ضمن رد ادعای روبترز ، آن را یک فضاسازی رسانه ای و نامعتبر دانست و افزود: مذاکرات فشرده‌ای در همه سطوح  با کشورهای ۱+۵ برای دستیابی به راه‌حل‌ها پیرامون موضوعات مختلف ادامه دارد./فارس

Share