در نشست کميسيون توسعه و عمران شورای شهر رشت مطرح شد:

شیوه‌ نامه‌ی تهاتر املاک بدهکاران به شهرداری رشت و راه حل رفع چاله های خیابان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شصت و چهارمین نشست کمیسیون توسعه و عمران درباره‌ی نحوه‌ی تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌ی تهاتر املاک بدهکاران به شهرداری رشت تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شصت و چهارمین نشست کمیسیون توسعه و عمران درباره‌ی نحوه‌ی تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌ی تهاتر املاک بدهکاران به شهرداری رشت تصمیم‌گیری شد.

 ۱ (۱)عباس صابر در تشریح و توضیح این وضعیت گفت: در بحث تهاتر نباید این موضوع را به شکل موردی ببینیم بلکه باید در قالب تهیه و تدوین یک شیوه‌نامه پیش برود و هر کس قصد دارد با شهرداری در زمینه‌ی بدهکاری خود تهاتر کند، تکلیفش مشخص باشد.

 رئیس کمیسیون توسعه و عمران نیز گفت:  بحث دیگر علاوه بر مساله‌ی تهاتر، نظارت شورا است بنابر این پیشنهاد می‌کنم کمیته یا کارگروهی برای نظارت هم تشکیل شود.

  سیدامیرحسین علوی نیز گفت: تجربه‌ی این یکی دو ساله نشان داده که هر جا بحث کارگروه و کمیته بوده ، کارها زمین مانده و ما دچار مسائل حاشیه‌یی شده‌ایم. آن هم در حوزه‌ی‌یی که قرار است مسائل مالی مد نظر قرار گیرد، بهتر است که سلیقه‌یی عمل نشود و شیوه‌نامه‌یی کاملی تهیه شود.

 اسماعیل حاجی‌پور هم گفت: این موضوع برای شهرداری رشت درآمدزاد است و نباید مغفول باقی ماند. هم اکنون ساختمانهایی که  با این تهاتر بدست می آوریم، همه جدید و نو است و می‌توانیم به راحتی جابه‌جا کنیم البته من هم قائل به تهیه و تدوین شیوه‌نامه برای تهاتر املاک با بدهکاران به شهرداری رشت هستم.

در ادامه‌ بررسی این بخش مهندس صابر گفت: باید اولویت با پرداخت نقدی باشد تا همه بیایند و به صورت نقدی عمل کنند تا درآمدهای شهرداری کم نشود. فروختن ملکی که تهاتر می‌شود هم  ساز و کار خاص مربوط به خود را دارد نظیر؛ تشریفات مزایده و… باید دنبال شود بنابر این دریافتی‌ها باید آنطور نقد و نسیه شود تا امورات شهرداری بگذرد و شهرداری در پرداخت هزینه‌های خود دچار مشکل نشود.

 فاطمه شیرزاد هم گفت: ما یکسری مطالبات از دستگاههای دولتی داریم که باید در تنظیم این شیوه‌نامه لحاظ شود. قطعاً بسیاری از آنها ممکن است اعلام آمادگی کنند که ملک بدهند این کار برای اینکه بتوانیم مطالبات خودمان را از دستگاههای دولتی بگیریم ، مفید است.

در نهایت مقرر شد با دعوت از مدیران شهری، مدیران درآمد، مالی و حقوقی و همچنین شهرداران مناطق در جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی کمیسیون توسعه و عمران شیوه‌نامه‌ی تهاتر املاک با بدهکاران به شهرداری رشت تهیه و تدوین شود.

موضوع دیگری که در نشست کمیسیون توسعه و عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفت مساله‌ی چاله ‌های خیابانهای شهر بود که شوقی تاکید کرد: وضعیت موجود آسفالت شهر به هیچوجه مناسب و برازنده‌ی شهر رشت نیست.

وی گفت: از رسولیان می‌خواهم که در این زمینه با برنامه‌ریزی پیش بروند و این مشکل را حل نمایند.

 عباس صابر در این زمینه راه حل اجرایی ارائه داد و گفت: این تجربه را قبلاً شورا و شهرداری رشت از سر گذرانده و نتیجه هم گرفته است اما بعدها مغفول ماند و اجرایی نشد.

 وی ادامه داد: در پنج منطقه‌ی شهرداری رشت بایستی پنج پیمانکار و ناظر بر کار آنها تعیین شود تا ابتدا به شناسایی ، متراژ  و بعد از آن ترمیم آسفالت چاله‌‌های شهر بپردازند و بر اساس صورت وضعیت ارائه شده با شهرداری رشت تسویه حساب کنند به این ترتیب مساله‌ی چاله  ‌های خیابانهای شهر رشت برای همیشه حل می‌شود.

در این باره پس از توضیحات مهندس رسولیان سرپرست معاونت امور عمرانی شهرداری کلانشهر رشت -که پیش از این تجربه‌ی یاد شده را انجام داده و موفق عمل نموده‌ایم- این موضوع هم مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد اجرایی شود.

 شوقی در پایان این نشست گفت: ان‌شاء الله در نشست فوق‌العاده‌ی آینده‌ی کمیسیون توسعه و عمران شیوه‌نامه‌ی تهاتر املاک بدهکاران شهرداری رشت مورد بحث و بررسی و تهیه و تدوین قرار خواهد گرفت.

Share