معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست گیلانیان مقیم خارج از کشور:

شریعتمداری:پیشنهادات خوبی در زمینه توریسم پزشکی و تولیدکاغذ در گیلان وجود دارد

به گزارش پایگاه اطاع رسانی دیارمیرزا محمد شریعتمداری با تصریح بر اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند در منطقه آزاد به راحتی سرمایه‌گذاری کنند، یادآور شد: اکنون پیشنهادهای خوبی در زمینه توریسم پزشکی و تولید کاغذ در گیلان وجود دارد که با حمایت استاندار می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطاع رسانی دیارمیرزا محمد شریعتمداری در نشست گیلانی‌های مقیم خارج از کشور در هتل کادوس این شهر با تبریک سال نو به ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار کرد: دولت تدبیر و امید کار خود را در شرایط سخت آغاز کرد و امروز مردم باید از نتیجه عملکرد دولتمردان باخبر شوند.

وی با بیان اینکه دولت تلاش کرده ماشین صدور قطعنامه‌ها علیه ملت ایران را متوقف کند، افزود: این امر تا جایی موفقیت‌آمیز بود۲۰۱۵۰۴۱۴۱۸۴۶۱۷_shariat79 که در دو سال گذشته علیه ایران هیچ قطعنامه‌ جدیدی روا داشته نشده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور به مذاکرات ۱+۵ اشاره کرد و گفت: انجام این مذاکرات برای ما یک موقعیت علمی و فناوری در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای انجام مذاکرات مذکور تلاش و هزینه‌های زیادی شده است، ادامه داد: هر چند هنوز تفاهمنامه امضا شده‌ای بین طرفین انجام نشده اما به یک جمع‌بندی رسیده‌ایم که ادامه فعالیت هسته‌ای در ایران به رسمیت شناخته شده است.

شریعتمداری اضافه کرد: در عمل ثابت می‌کنیم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم هر چند در این راستا دولت محدودیت‌هایی را درباره غنی‌سازی و تولید برخی ماشین‌آلاتی که آنها روی آن حساس بودند را قبول کرده اما حق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد و تا سه ماه آینده به یک قاطعیت و توافق بلند مدت خواهیم رسید.

آغاز حرکت ایران به سوی تک نرخی شدن ارز

وی با بیان اینکه می‌خواهیم رشد و توسعه در کشور را سرعت ببخشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد خدمات بهتر می‌خواهیم ارائه کنیم و برای جلب سرمایه‌گذار خارجی در کشور حرکت به سوی تک نرخی شدن ارز آغاز شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت موجب نوسان بازار ارز شده بود، یادآور شد: با بهتر شدن وضعیت توسعه در کشور اوضاع ارز نیز بهتر می‌شود و اگر اکنون بستر راه سرمایه‌گذاران خارجی موانعی مانند ضمانت‌نامه‌های دولتی و تعرفه‌های گمرکی واردات و… وجود دارد با حمایت دولت برطرف می‌شود.

وی به وجود تعرفه‌های موجود برای واردات ماشین‌آلات به کشور اشاره کرد و متذکر شد: اگر سرمایه‌گذاران در این راستا با مانع مواجه هستند دولت نسبت به اصلاح آنها آزاد است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: به تولید شرکت‌های خارجی در ایران ممانعتی برای تولید برندهای خارجی در ایران وجود ندارد و تنها شرایط و مقررات باید رعایت شود.

وی با تصریح بر اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند در منطقه آزاد به راحتی سرمایه‌گذاری کنند، یادآور شد: اکنون پیشنهادهای خوبی در زمینه توریسم پزشکی و تولید کاغذ در گیلان وجود دارد که با حمایت استاندار می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

/فارس

Share