مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

سه مورد تشویق و ۹۴ مورد تذکر/یک واحد اقامتی گیلان موقتا تعطیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: فعالیت یک واحد اقامتی گیلان به دلیل ارائه خدمات نامطلوب به مسافران به حالت تعطیل و تعلیق موقت در آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: فعالیت یک واحد اقامتی گیلان به دلیل ارائه خدمات نامطلوب به مسافران به حالت تعطیل و تعلیق موقت در آمده است.
reza alizade (4)رضا علیزاده با اشاره به نظارت ۵۳۷ بازرس از تاسیسات گردشگری و پذیرایی گیلان اظهار کرد: نوروز امسال ۷۸۳ مورد بازدید از مراکز اقامتی و پذیرایی استان انجام شده است.

وی از افزایش ۲۸.۵ درصدی بازدید تاسیسات گردشگری و پذیرایی از ابتدای نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان خبر داد و افزود: با افزایش حجم مسافران در برخی از صنوف گران‌فروشی احساس شد و بر این اساس بازدیدها تشدید شده است.

علیزاده محصول نظارت بازرسان دستگاه‌های مختلف از تاسیسات گردشگری، پذیرایی و دفاتر خدماتی گیلان را ۱۰۷ مورد رفتار نظارتی خواند و بیان کرد: سه مورد تشویق و ۹۴ مورد تذکر داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه نیروهای خدمات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر، پلیس راه و … در جاده‌های استان استقرار دارند، تصریح کرد: نوروز امسال شاهد کمترین سوانح رانندگی در جاده‌ای گیلان هستیم.

وی به ایام سوگواری فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: پس از ایام سوگواری میراث ناملموس گیلان در قالب جشنواره‌های میراث فرهنگی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه جشنواره میراث روستایی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: موزه میراث روستایی مرکز ثقل فعالیت‌های گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به وضعیت صنایع دستی استان اشاره کرد و یادآور شد: صنایع دستی گیلان تعیین‌کننده و ریشه‌دار است.

وی از استقرار ایستگاه‌های صنایع دستی در ورودی شهرهای گیلان خبر داد و اظهار کرد: نوروز امسال ۴۰۰ غرفه صنایع دستی در نقاط مختلف استان دایر شده است.

علیزاده اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری را اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی درخواست کردیم و امیدواریم اعتبارات مذکور برای احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره در گیلان اختصاص داده شود./فارس

Share