وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی:

«سعید مرتضوی» برای محاکمه به دادگاه احضار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: طبق احضاریه دریافت شده، جلسه محاکمه مرتضوی روز پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «مصطفی ترک همدانی» با اشاره به ادامه رسیدگی به پرونده مرتضوی اظهارداشت: پرونده رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی همچنان در دست رسیدگی است.

mortazaviوی ادامه داد: در حال حاضر از سوی شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران اخطاریه‌های گانه‌ای برای مرتضوی ارسال شده است.

وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: طبق احضاریه دریافت شده، جلسه محاکمه مرتضوی روز پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ پرونده «سعید مرتضوی» رئیس سابق تامین اجتماعی در سه بخش مورد بررسی قرار گرفته که بخش نخست آن در ارتباط با رای نقض شده از سوی دیوان عالی کشور در پرونده کهریزک و ارجاع آن به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد است.

در این پرونده، شعبه دیوان عالی کشور انفصال دائم از خدمات قضایی و ۵ سال انفصال از خدمات دولتی را برای مرتضوی تایید کرد اما نسبت به جریمه نقدی صادر شده ایراد گرفت.

پرونده مرتضوی در بخش دوم در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح الامینی(یکی از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) به اتهام معاونت در قتل است.

همچنین؛ بخش سوم نیز به موضوع عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری و دریافت مبالغی در پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی اختصاص دارد که همچنان در دست بررسی است و قرار است دادگاه مرتضوی پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود.

گفتنی است؛ روز گذشته پینج نماینده مجلس با ارسال نامه ای به «علی لاریجانی» خواستار رسیدگی جدی به پرونده «سعید مرتضوی» شدند./باشگاه خبرنگاران

 

Share