نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و ترکیه

روحانی: معتقد به پایان جنگ و آتش بس در یمن هستیم‬/اردوغان:نگران اسلام هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه اظهار داشت: از حمایت آقای اردوغان از مساله هسته‌ای ایران تقدیر می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه اظهار داشت:  از حمایت آقای اردوغان از مساله هسته‌ای ایران تقدیر می‌کنیم.

روحانی: ما خواهان افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور تا مرز ۳۰ میلیارد دلار هستیم

۱۷۱۲۳۹رئیس جمهور با بیان اینکه از حمایت آقای اردوغان از مساله هسته‌ای ایران تقدیر می‌کنیم گفت: در خصوص یمن هر دو کشور معتقد به پایان جنگ و آتش بس در یمن هستیم‬.

در ادامه اردوغان اظهار داشت: امروز شورای عالی همکاری اقتصادی را در تهران برگزار کردیم که در این جلسه هشت سند و یک بیانیه مشترک امضاء خواهد شد‬ ‫که نقش اساسی در افزایش توافقات اقتصادی دارد‬.

اردوغان با بیان اینکه ‫صادرات ما به ایران ۴ میلیارد دلار و صادرات ایران به ترکیه ۸ میلیارد دلار است‬ گفت: ما حجم عظیمی از ایران گاز خریداری می‌کنیم که قیمت آن بالاترین قیمت گاز در ترکیه است که اگر پایین بیاید ترکیه می‌تواند میزان بیشتری را از ایران خریداری کند‬.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مصرف گاز ما زیاد است گفت: می خواهیم به بهای کمتری به مردم بفروشیم‬.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید از بلای بروکراسی در تعاملاتمان خلاص شویم‬.

اردوغان افزود: نمیخواهیم فقط با شهرهای مهم ایران حمل و نقل هوایی داشته باشیم باید توریسم فرهنگی را افزایش دهیم‬.

وی با بیان اینکه باید خواهان به جریان انداختن پول های ملی دو کشور برای خروج از سلطه پول کشورهای غربی هستیم گفت: ‫باید با پول رسمی دو کشور خرید و فروش کنیم‬.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه عراق جایی است که ما خون گریه می کنیم‬ گفت: متاسفانه صد هزار نفر در عراق و ۳۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند، نگران اسلام هستیم‬، ‫باید با هم متحد شده و با مذاکره جلوی این قتل و خونریزی را بگیریم‬./نسیم

Share