وزارتخانه‌های کشور و ورزش برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها آئین‌نامه‌ای آماده می‌کنند

رحمانی فضلی:نمایندگان ۱۳۵۶ تذکر به من داده‌‌اند/در حادثه شیراز ۸ نفر بازداشت شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رحمانی‌فضلی گفت: در حوزه امنیتی یک گروه تروریستی را دستگیر کردیم که از سال ۸۷ تاکنون ۹۰ ترور در کشور انجام داده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رحمانی‌فضلی گفت: در حوزه امنیتی یک گروه تروریستی را دستگیر کردیم که از سال ۸۷ تاکنون ۹۰ ترور در کشور انجام داده بود.

fazliعبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در اولین نشست‌خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی، گفت: جلسه امروز به منظور تشریح فعالیت‌های ستاد و وزارت کشور است و فعالیت‌های استان‌ها و استانداری‌ها در فرصت دیگری بیان خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ها و سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید از سوی رئیس‌جمهور در ایام انتخابات اعلام شد و همه بنا بر انجام این برنامه‌ها گذاشتیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: وزارت کشور فعالیت‌های قانونی و جدی احزاب و حمایت از فعالیت‌های احزاب و ایجاد فرصت‌های مناسب برای آنان و ایجاد امنیت و بحث‌های توسعه‌ای مناطق را در بخش‌های مختلف پیگیری می‌کند.

وزیر کشور تصریح کرد: در انتخاب همکاران تلاش کردیم که همسو با برنامه‌های دولت باشند و همگرایی در این زمینه برای ما یک اصل بود.

وی در ادامه گفت: اصل ما در انتخاب مدیران نگاه اعتدالی و خدمت بی‌منت بوده و ما در یک تعامل نزدیک، اما با حفظ سیاست‌ها و استقلال دولت استانداران خود را انتخاب کردیم.

*۳۷ فرماندار از دولت قبل مانده‌اند

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ما ۴۲۹ فرماندار در کشور داشتیم که ۳۹۲ نفر یعنی ۹۱ درصد با همین مشخصه‌ها تغییر کردند و تنها ۳۷ مورد از دولت قبل مانده‌اند که آنها هم در محله استعلام هستند و امیدواریم هر چه زودتر جواب بیاید.

*قانون احزاب را به دولت فرستادیم

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این دولت تلاش کردیم فرمانداران از کادر وزارت کشور باشند، گفت: قانون احزاب را به دولت فرستادیم و کارهای کارشناسی آن انجام می‌شود.

*دستگیری تروریست‌هایی که ۹۰ ترور از سال ۸۷ انجام دادند

وی افزود: در حوزه امنیتی یک گروه تروریستی را دستگیر کردیم که از سال ۸۷ تاکنون ۹۰ ترور در کشور انجام داده بود.

*کارهای اطلاعاتی برای شناسایی عاملان اسیدپاشی انجام می‌شود

رحمانی‌فضلی درباره آخرین وضعیت اسیدپاشی اظهار داشت: کمیته مربوط به اسیدپاشی اصفهان فعال است و کارهای اطلاعاتی برای شناسایی عاملان انجام می‌شود.

*عاملان حادثه شیراز با وثیقه آزاد شدند/ در تلاشیم سازمان‌دهندگان این حادثه را شناسایی کنیم

وزیر کشور درباره دستگیری عاملان حادثه شیراز، گفت: عاملان حادثه شیراز شناسایی و بازداشت شدند که با وثیقه آزاد شدند، اما تلاش‌مان این است که عاملان سازماندهی این کار را شناسایی کنیم.

*هیچ مشکل حاد امنیتی در کشور نداشته‌ایم

وی در ادامه گفت: هیچ مشکل حاد امنیتی به جز اقدامات کور خرابکارانه که در گوشه و کنار انجام می‌شود که آن هم به دلیل عدم اشراف همسایگان ماست، نداشته‌ایم.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: حدود ۶۵۰ جلسه شورای امنیت کشور برگزار کردیم که تمامی مسائل مهم امنیتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

*در حوزه حجاب و عفاف اقدامات خوبی انجام دادیم

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی اقدامات خوبی انجام دادیم که برای مشاهده در سایت وزارت کشور قرار می‌دهیم.

*رحمانی‌فضلی: نمایندگان مجلس ۱۳۵۶ تذکر به من داده‌‌اند

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس تاکنون ۳۰۶ سوال از من داشته‌اند که همه این سوالات را پیگیری و پاسخ داده‌ام، گفت: همچنین ۱۳۵۶ مورد تذکر از نمایندگان مجلس داشته‌ام.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ۱۸۶۰ مورد نمایندگان با مسئولان وزارت کشور ملاقات داشته‌اند که ۳۵۰ مورد ملاقات با من بوده است.

*حدود ۲۰ میلیون کارت ملی هوشمند در حال آماده شدن است

وزیر کشور گفت: حدود ۲۰ میلیون کارت ملی هوشمند در حال آماده شدن است. در این زمینه ۱ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۵۹ نفر ولادت و ۴۴۶ هزار و ۲۹۳ هزار فوتی را در سال ۹۳ داشته‌ایم.

*امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت کامل ممکن نیست

وی در ادامه گفت: امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت کامل به دلیل کمبود منابع ممکن نیست و تلاشم می‌کنیم چند شهر مهم را به صورت الکترونیکی رای‌گیری کنیم.

رئیس شورای امنیت کشور در پاسخ به این سوال که چرا وزارت کشور با مشابه حادثه شیراز که با یک جانباز در کرمان صورت گرفت، برخورد نکرد؟ گفت: در چنین مواردی شخص باید شاکی باشد و تاکنون چنین گزارشی به وزارت کشور ارسال نشده است.

*در حادثه شیراز ۸ نفر بازداشت و حدود ۳۸ نفر شناسایی شدند

وی افزود: در حادثه شیراز ۸ نفر بازداشت شدند و حدود ۳۸ نفر از حاضران حادثه به عنوان متعرض، شناسایی شدند.

*وزارتخانه‌های کشور و ورزش برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها آئین‌نامه‌ای آماده می‌کنند

وزیر کشور درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، گفت: مقرر شده کارشناسان وزارت کشور و وزارت ورزش آئین‌نامه‌ای را برای نحوه حضور و فعالیت بانوان در صحنه‌های ورزشی به لحاظ جمعیت حاضر در استادیوم‌ها و اماکن ورزشی آماده و ما در شورای امنیت و یا سایر نهادها آن را پیگیری کنیم.

*آمادگی انجام عملیات‌های مشترک برای مقابله با تروریست‌ها را با پاکستان و افغانستان داریم

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: معاون امنیتی را مجددا برای مسائل امنیتی به پاکستان اعزام می‌کنیم. آمادگی انجام عملیات‌های مشترک برای مقابله با تروریست‌ها را با پاکستان و افغانستان داریم و حتی حاضریم بخش‌هایی از عمق خاک پاکستان و افغانستان را در تامین امنیت بر عهده بگیریم.

*دستگیری “سلام ریگی” هنوز برای ما قطعی نشده است

وزیر کشور تاکید کرد: دستگیری سلام ریگی هنوز برای ما قطعی نشده است. باید اسناد و مدارک آنها برای دستگیری سلام ریگی را بررسی کنیم.

*پاسخ وزیر کشور به ادعای هاشمی‌رفسنجانی

خبرنگاری از وزیر کشور سوال کرد که روز گذشته آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهاراتی درباره سرکوب و برخوردهای خشن در زندان‌ها مطرح کرد و آیا چنین اظهاراتی درست است؟ که وی در پاسخ گفت: مسئول زندان‌ها وزارت کشور نیست، اما براساس گزارشی که آقای آملی لاریجانی در جلسات شورای عالی امنیت ملی درباره زندان‌ها می‌دهند چنین چیزی نبوده و بر عکس بر نظارت دائم بر زندان‌ها اعلام رضایت کردند، حتی در جلسه اخیر که با مسئولان نیروی انتظامی داشتیم سوال کردم که آیا گزارشی از سرکوب و برخورد خشن توسط ماموران ناجا گزارش شده که گفتند حتی یک مورد هم نداشتیم./تسنیم

Share