رئیس زاده لنگرودی،مترجم پیشکسوت درگذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرحسن رئیس زاده لنگرودی، مترجم پیشکسوت درگذشت. به نقل از خبرگزاری صداوسیما، استاد رئیس زاده در سال ۱۳۲۴ شمسی در شهرستان لنگرود استان گیلان، متولد شد. وی در رشته علوم سیاسی در دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد و دکترای خود را در رشته علوم سیاسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرحسن رئیس زاده لنگرودی، مترجم پیشکسوت درگذشت.
taslisssat123456به نقل از خبرگزاری صداوسیما، استاد رئیس زاده در سال ۱۳۲۴ شمسی در شهرستان لنگرود استان گیلان، متولد شد.
وی در رشته علوم سیاسی در دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد و دکترای خود را در رشته علوم سیاسی و حقوق بین الملل از دانشگاه تهران گرفت. او به دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلط بود و در طول هفت دهه از عمر پربرکتش، آثار ترجمه و ویراستاری زیادی خود از برجا گذاشت که از جمله می توان به مفاهیم کلیدی ارتباطات، فرهنگ اصطلاحات سیاسی-استراتژیک، نگارش خبر برای تلویزیون، نویسندگی برای مطبوعات و رسانه های الکترونیک، خاطرات اولین حاکم آمریکایی در عراق پس از صدام و ترجمه های اشتراکی گزارش گروه تحقیق در عراق، زندگی من، سروری یا بقا؛ تلاش آمریکا برای سلطه بر جهان اشاره کرد.
استاد رئیس زاده از سال ۱۳۵۲ تا اوائل دهه هشتاد شمسی با دو عنوان شغلی مترجم و سردبیر در اداره اخبار خارجی واحد مرکزی خبر سازمان صدا و سیما مشغول بکار شد.
استاد رئیس زاده سرانجام در پی سکته مغزی شب گذشته به دیار باقی شتافت.
مراسم تشییع جنازه وی ساعت ۹ صبح چهارشنبه۱۹ فروردین از مقابل منزل آن مرحوم انجام خواهد شد.

Share