مشاور رسانه ای رییس جمهور:

دولت از نقد سازنده,صادقانه و عالمانه استقبال می‌کند و قلم خبرنگار باید صادقانه باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صادق خاطرنشان کرد: دولت از نقد سازنده و صادقانه و عالمانه استقبال می‌کند و قلم خبرنگاران در نقد دولت باید صادقانه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا صادق بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برطرف شدن مشکلات خبرنگاران به‌ویژه خبرنگاران استانی اظهار کرد: سعی می‌کنم از مشکلات خبرنگاران محلی برای مسئولان کشوری گزارش کامل تهیه کنم.

photo_2015-04-16_18-24-58مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور با اشاره به اینکه خبرنگاران چشمان بصیر و گوش شنوا برای مردم و مسئولان هستند و نتیجه کار باید موجب آرامش زندگی آنها شود گفت: پیشکسوتان این عرصه با سختی‌های این راه آشنا هستند اما عشق به این کار سختی‌ها را از یاد آنها می‌برد.

وی به برخی سختی‌های کار خبر اشاره کرد و گفت: ممکن است ازدحام برخی برنامه‌های خبری موجب آسیب جسمی و روحی خبرنگار شود و دولت تدبیر و امید به مفهوم و جایگاه خبرنگار توجه ویژه دارد و سعی می‌کند موانع زندگی آنها را برطرف کند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: در دولت تدبیر و امید خبرنگار برای پرسش از مسئولان انتخاب و سئوال به او دیکته نمی‌شود و همه مسئولان باید به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند زیرا خبرنگار از طرف مردم از مسئولان سئوال می‌کنند.

وی با اشاره به پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به گیلان گفت: روحانی در آخر هر سفر به خبرنگاران محلی گزارش عملکرد می‌دهد و این امر با هدف ارتقای جایگاه خبرنگاران محلی صورت می‌گیرد.

صادق با تصریح بر اینکه دولت تدبیر و امید به امنیت شغلی خبرنگاران اهمیت می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرار شده خبرنگاران دوباره در سامانه سمان ثبت‌نام کنند و با اعطای کارت معتبر از برخی خدماتی که برای آنها در نظر گرفته شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری دارای ارزش و شرافت است، متذکر شد: دولت روحانی به این امر واقف است.

دولت برنامه‌ای برای اعطای وام مسکن به خبرنگاران ندارد

این مسئول درباره وام مسکن خبرنگاران گفت: دولت روحانی چنین قولی به کسی نداده اما در تلاش است که برای تمام اقشار به‌ویژه خبرنگاران خدماتی مانند مسکن ارائه دهد.

به گفته وی اکنون دولت هیچ برنامه‌ای برای اعطای وام مسکن به خبرنگاران ندارد اما این امر قابل مطرح شدن و پیگیری است.

صادق با اشاره به عدم به‌روز رسانی اطلاعات آماری برخی دستگاه‌ها و وجود حساسیت در نقدها به‌ویژه در استان‌ها تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال شفافیت است و دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: دولت از نقد سازنده و صادقانه و عالمانه استقبال می‌کند و قلم خبرنگاران در نقد دولت باید صادقانه باشد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید خبرنگار تهرانی با خبرنگار محلی هر دو عزیز هستند و این میزان توانمندی و نحوه فعالیت خبرنگاران است که رتبه آنها را بین دیگر خبرنگاران تعیین می‌کند.

وی درباره حقوق ثابت خبرنگاران متذکر شد: یارانه‌ای که از طرف دولت به نشریات پرداخت می‌شود به منظور افزایش تیراژ، حفظ خبرنگاران و سرپا نگه‌داشتن نشریه است.

صادق با بیان اینکه حق تعلق قانون سختی کار به خبرنگارانی که کارفرما ندارند نیز پیگیری می‌شود و به بانوان خبرنگار خدماتی مانند مرخصی زایمان و … باید از طرف سازمان صنفی پیگیری شود.

وی یادآور شد: برطرف شدن تمام این موانع به کوشش خبرنگاران بستگی دارد که بتوانند خواسته‌های خود را به صورت لایحه در مجلس تصویب کنند.

/فارس

Share