در جلسه نمایندگان مردم گیلان با وزیر نیرو مطرح شد

دستور رفع مشکل فاضلاب رشت و اولویت بندی طرح ها در سفر رییس جمهور به گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت از صدور دستورات لازم برای رفع مشکل فاضلاب شهرستان رشت خبرداد و افزود: مقرر شده است برای حل مشکلات فاضلاب از تصفیه خانه های کوچک استفاده شود تا سریعتر وارد چرخه عمل شده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو عصر روز گذشته در دفتر چیت چیان برگزار شد تا قبل از سفر ریاست جمهوری هماهنگی لازمه انجام گیرد.

۱۲۳-۲غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس درخصوص موارد مطرح شده در این جلسه  اظهار داشت:مسایل حوزه آب اعم از آب شرب و آب کشاورزی ,فاضلاب شهری و ضعف شبکه های برق و لایروبی انهار و لاینینگ , تالاب انزلی و تمامی سدها اعم از سدهای لاستیکی تا سدپلرود و شفا رود و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد:مقرر شده است در سفر ریاست جمهوری دو سد پلرود و شفا رود تعیین تکلیف شوند و همچنین ساخت یازده سدلاستیکی , سدلاسک و سد دیورش و آب شرب روستایی معروف به پروژه هزار روستا در اولویت پروژه ها قرار گیرند.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن طرح معروف به برگشت آب از تالاب پیربازار به بالادست در سالجاری پس از اتمام مطالعات خبر داد و افزود: این طرح بمنظور آبرسانی به روستاهای پایین دست شهرستان رشت انجام می گیرد.

جعفرزاده اضافه کرد:در این پروژه کانال عرضی از پشت فرودگاه رشت احداث می شود و تمامی روستاهای خمام و خشکبیجار تا انتهای لشت نشا را در بر می گیرد و نهایتا به سفیدرود متصل می شود.
عضو کمیسیون برنامه,بودجه و محاسبات مجلس در ادامه افزود: با پمپاژ آب از تالاب پیربازار فقط در دو ماه خشکسالی و زمان کشت برنج می توانیم مشکل کم آبی این منطقه را رفع نماییم.
نماینده مردم رشت از صدور دستورات لازم برای رفع مشکل فاضلاب شهرستان رشت خبرداد و افزود: مقرر شده است برای حل مشکلات فاضلاب از تصفیه خانه های کوچک استفاده شود تا سریعتر وارد چرخه عمل شده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر هستند.

جعفرزاده اظهار داشت:در رابطه با تامین پمپ آب کشاورزی نیز بدلیل فقدان ردیف اعتبار ملی توصیه شد از محل اعتبارات استانی اقدام شود.

بدهکاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومانی وزارتخانه به پیمانکاران از مواردی بود که وزیر نیرو بدان اشاره داشت و از نمایندگان برای اختصاص منابع اعتباری لازم درخواست کمک کرد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share