در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیرکل کتابخانه های عمومی مطرح شد:

برداشتن گامهای اساسی در پیشرفت کتابخانه‌ها درصورت دریافت مطالبات از شهرداریها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان صبح امروز میزبان رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان، برای بررسی ویژه مشکلات کتابخانه های عمومی استان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان صبح امروز میزبان رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان، برای بررسی ویژه مشکلات کتابخانه های عمومی استان بود.۴gslvqvg

در این جلسه که با حضور محمود شکری رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده شهرستانهای تالش، ماسال و رضوانشهر ، صفر نعیمی رز نماینده شهرستان آستارا، مهرداد لاهوتی نماینده شهرستان لنگرود، حسن خسته بند نماینده شهرستان بندر انزلی، محمدحسین قربانی نماینده شهرستان آستانه، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت و ناصر عاشوری نماینده شهرستان فومن و شفت برگزار شد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم همدلی دولت و مردم در پیشبرد اهداف و رسیدن به آرزوهای بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: معظم له همواره توجه به مسائل و مشکلات مردم را از اولویتهای مسئولین نظام برشمردند این امر در بیانات اخیر ایشان نیز به روشنی مشهود است.
امیر محمدپور همچنین توجه به مقوله فرهنگ خصوصا ترویج فرهنگ مطالعه را منحصر به زمانی خاص ندانست و بر لزوم توجه به این مقوله در هر زمانی تاکید کرد. وی در ادامه با اشاره به شاخصهای مطالعه در استان گیلان، کمبود فضای مطالعاتی در استان نسبت به سایر استانهای کشور را از مهمترین معضلات پیش روی کتابخانه های عمومی استان برشمرد و بر لزوم احداث و ایجاد کتابخانه های عمومی برای ایجاد بستر مناسب برای علاقمندان به مطالعه تاکید کرد.
محمدپور همچنین ضمن ارائه گزارش از وضعیت حال حاضر شاخصهای مطالعه در استان گیلان این آمار را شایسته مردم فرهنگ دوست گیلان ندانست و از نمایندگان گیلان خواست پیگیری های لازم در خصوص تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت به مساحت ۷۶۰۰ متر که عملیات احداث آن از سال۱۳۸۰ آغاز و تنها با پیشرفت۵۰درصد تاکنون ادامه داشته است در اولویتهای فرهنگی در سال جاری قرار دهند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با اشاره به تراکم جمعیتی بالا و تعداد زیاد روستانهای استان گیلان ایجاد کتابخانه های عمومی روستایی با کمک دهیاریهای روستاهای استان را از دیگر اقدامات موثر در بهبود وضعیت سرانه فضای مطالعاتی استان برشمرد و این اقدام را در بهبود و گسترش فرهنگ مطالعه در اقصی نقاط استان موثر توصیف کرد.
وی همچنین باردیگر نقش شهرداریها در ترویج و گسترش مطالعه را مهم دانست و با اشاره به بدهی حدود۷۰میلیاردی کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان از شهرداریها اذعان داشت: در صورت دریافت این مقدار مطالبات از شهرداریهای استان گامهای اساسی در پیشبرد اهداف کتابخانه ها برداشته خواهد شد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share