دستور رییس جمهور به وزیر ارشاد برای پیگیری حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی

اگر امنیت وکرامت زائران تامین نشود ممکن است استحباب زیارت حرام اعلام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس جمهوری در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور داد تا پیگیری های خود را ادامه داده و نسبت به مجازات مجرمین وامنیت زائران اطمینان حاصل نماید و گزارش دقیق و جامعی برای تصمیم گیری ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس جمهور ضمن دستور به وزیر ارشاد برای ارائه گزارشی دقیق درباره حادثه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده، تصریح کرد: در صورتی که امنیت و کرامت زائران تامین نشود استحباب این امر در مقابل گناه بزرگ توهین به زائران و صدمه به عزت ملی رنگ می بازد و در شرایطی ممکن است به حرام تبدیل شود.
rohani-tel370رئیس جمهوری در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده تاکید کرد: سازمان حج و زیارت با همکاری وزارت امور خارجه، پیگیری های خود را ادامه داده و نسبت به مجازات مجرمین و تامین امنیت زائران اطمینان حاصل نماید و گزارش دقیق و جامعی برای تصمیم گیری ارائه کند.

متن نامه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با توجه به حادثه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده، اگرچه احترام به علائق مذهبی مردم و تامین امکانات زیارتی برای علاقمندان جزو سیاست ها و برنامه های دولت است، لیکن در صورتی که امنیت و کرامت زائران تامین نشود استحباب این امر در مقابل گناه بزرگ توهین به زائران و صدمه به عزت ملی رنگ می بازد و در شرایطی ممکن است به حرام تبدیل شود. از این رو ضروری است سازمان حج و زیارت با همکاری وزارت امور خارجه، پیگیری های خود را با مقامات سعودی به طور جدی ادامه داده و نسبت به مجازات در مورد مجرمین و تامین امنیت زائران اطمینان حاصل نماید و گزارش دقیق و جامعی جهت تصمیم گیری ارائه کند.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

فارس/

 

Share