امام جمعه بندرانزلی :پایان تجاوز عربستان،پیروزی مردم یمن است

در تفاهم لوزان نکات بسیار خوب و مثبتی به چشم میخورد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه بندرانزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه خاطر نشان کرد: در مذاکرات لوزان، صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران تایید شد و در مفاد این تفاهم نامه موارد بسیار خوبی و مثبتی به چشم می خورد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه بندرانزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه خاطر نشان کرد: در مذاکرات لوزان، صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران تایید شد و در مفاد این تفاهم نامه موارد بسیار خوبی و مثبتی به چشم می خورد اما نکاتی ابهام آمیز است که باید در توافق نهایی مد نظر تیم مذاکره کننده قرار گیرد.
shamsحجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در حضور جمع کثیری از نمازگزاران شهرستان به نکات مثبت و مهم این مذاکرات اشاره نمود و افزود : شش کشور در پایان مجبور شدند غنی سازی و فعالیت سانتریفوژها را در خاک ایران بپذیرند و فعالیت ها و تحقیقات ها به کار خود ادامه دهد و مجبور شدند به آن تمکین کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: می خواستند سایت فردو را تعطیل کنند اما مجبور شدن فعالیت های آن را در قالب مرکز تحقیقات هسته ای که با مراکز بین المللی همکاری خواهد کرد بپذیرند و مجبور شدند قبول کنند که نطنز و آب سنگین اراک به فعالیت خود ادامه دهد .
شمش الدین همچین بعضی از موارد تفاهم را ابهام انگیز دانست و در این باره خاطر نشان کرد: مقرر شده است تحریم ها لغو شود که این مورد ابهام انگیز است و تیم مذاکره باید در توافق نهایی بر این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.
تحریم ایران به ضرر اروپا است ، این عنوان دیگر موضوعی بود که امام جمعه بندرانزلی در جمع نمازگذاران شهرستان به آن اشاره کرد و افزود: بالاخره مجبور شدند تحریم هایی که بر علیه ایران وضع کنند را لغو کنند و خودشان خواستار فعالیت های اقتصادی و بازرگانی مشترک با ایران باشند.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین به خارج شدن پرونده ایران از ذیل بند ۷ شورای امنیت نیز اشاره نمود و اضافه کرد : پرونده ی هسته ای ایران که برای اعمال جنگ به شورای امنیت فرستاده شده و هدفش این بود که در پایان بهانه ای باشد برای حمله نظامی به ایران ، با این توافق از ذیل بند ۷ شورای امنیت خارج شد .
وی که معتقد بود نباید راهی برای سو استفاده در توافق برای طرف مقابل باقی گذاشت اذعان داشت : ایران تعهداتی را در این توافق مد نظر دارد که قطعا به آن عمل خواهد کرد اما اگر طرف مقابل به عهد خود عمل نکرد مسیر برای ایران باز است .
خطیب جمعه انزلی در ادامه تصریح کرد : نام گذاری سال به شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی وظیفه ملت و دولت را نسبت به هم سنگین تر میکند و باید همه با هر سلیقه و دیدگاهی در سال جدید، با همدلی و همزبانی همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.
شمس الدین همچنین اظهار کرد: بخشی از راه را بر اساس اقتصاد مقاومتی سپری کرده ایم، با توجه به اینکه این نوع اقتصاد، ایران را بیمه می کند باید همگی برای بهبود وضعیت اقتصادی بکوشیم.
امام جمعه بندرانزلی به خشمگین شدن بعضی از کشورها از این توافق نیز اشاره نمود و خاطر نشان کرد : کشورهایی چون اسرائیل و عربستان از این توافق و تفاهم نامه ابراز نگرانی کرده اند که این ها اصلا عددی به حساب نمی آیند و جمهوری اسلامی مسیر رشد خود را ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود یاداور شد: متاسفانه رژیم سعودی که تلاش خود را جهت منافع امریکا و رژیم صهیونیستی به انجام رسانده، از یک هفته پیش به یمن تجاوز کرده است.
وی در ادامه تاکید کرد : با مرور کارنامه آل سعود می بینیم در همه مراحل تاریخ ، هرگاه جهان اسلام می خواسته به موفقیتی برسد، این رژیم از پشت خنجر زده و گواه آشکار آن فلسطین است و حال در یمن نیز دست به کشتار مسلمانان می زند.
خطیب جمعه انزلی همچنین اضافه کرد: حرف اول را در جنگ نیروی پیاده میزند و با وجود اینکه جنگجویان یمن از فنون چریک برخوردارند قطعا در پایان تجاوز عربستان پیروزی از آن مردم یمن است.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که روز مادران و همسران شهدا نامگذاری شده، ضمن تسلیت رحلت این بانوی بزرگوار، از مادران و همسران شهدا تجلیل کرد.
شمس الدین در پایان از همه دست اندرکاران تسهیلات نوروزی برای تلاش جهت خدمات رسانی به مردم و گردشگران تقدیر و تشکر کرد.

Share