ساختار سازمانی حفاظت از جنگل ها و مراتع بایستی متحول شود

داود زارع خبرداد:تدوین طرح جامع حفاظت از جنگل ها و مراتع

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داود زارع گفت : ساختار سازمانی حفاظت از جنگل ها و مراتع بایستی متحول شود و برای این تغییر و تحول نیاز به تدوین طرح جامع حفاظتی بشدت احساس می گردد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داود زارع گفت : ساختار سازمانی حفاظت از جنگل ها و مراتع بایستی متحول شود و برای این تغییر و تحول نیاز به تدوین طرح جامع حفاظتی بشدت احساس می گردد .

neshast omomi 01 زارع که در جمع مدیران و کارشناسان منابع طبیعی و آبخیز داری سخن می گفت در ادامه افزود : در طرح جامع حفاظتی تمامی معاونت ها و ادارات ذیربط منابع طبیعی و آبخیز داری سهیم و دخیل بوده و با اهداف گسترده تری به صورت هماهنگ و منسجم به تدوین راهکارها و روش های پیشگیرانه و عملیاتی برای مقابله با حریق در سطح جنگل ها و مراتع ، برخورد با تصرف اراضی ملی و برخی ساخت و سازهای غیر مجاز و تعقیر کاربری ها ، همچنین پیشگیری از بروز سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک و برخورد با چرای بی رویه دام در مراتع می پردازند .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان همچنین تصریح کرد : از طرح ها و ایده های شایسته صاحب نظران و کارشناسان فرهیخته در زمینه علوم جنگل و منابع طبیعی استقبال نموده و دست ایشان را به گرمی خواهیم فشرد .

داود زارع گفت : در عرصه تلاش می نماییم که فعالیت های ما نمود عینی برای بیشتر مردم نداشته و از اقدامات خادمان انفال الهی اطلاع کافی و وافی ندارند زیرا تمامی طرح ها و پروژه های ما در مناطق جنگلی و مسیر های صعب العبوری است که کمتر در معرض دید مردم قرار میگیرد گذشته از آنکه پروژه های منابع طبیعی مثل احداث بنا ، جاده سازی یا احداث پل و امثالهم نیست که در مدت کوتاه یک تا دو سال به بهره برداری برسد بلکه آنچه امروز به انجام میرسانیم برای تمام نسل های امروز و فردامی باشد و اثرات خود را حداقل ۱۰ سال آینده نشان خواهد داد .

این مقام ارشد در حفظ منابع طبیعی استان با اشاره به نقش مردم در پاسداشت منابع طبیعی اظهار داشت : بسته سیاستی مشارکت های مردمی تهیه و از سوی ریاست سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری به تمام واحدهای زیر مجموعه ابلاغ شده است و چهار چوب حرکت ما برای بهره گیری از توانمندی های مردم در اجرای تمامی پروژه ها و طرح های منابع طبیعی را تعیین و تعریف کرده است .

وی به اشاعه فرهنگ منابع طبیعی بین مردم اشاره کرد و گفت : حضور مردم اعم از هم استانی های ارجمند و میهمانان نوروزی در سال جاری برای بهره مندی از مواهب خداوندی و گردشگری در مناطق جنگلی و مرتعی بسیار زیاد بود اما با رعایت اصول زیست محیطی و توجه ایشان به هشدارهای اطلاع رسانی شده و همچنین حضور فعال نیروهای منابع طبیعی و آبخیز داری در سطح استان خوشبختانه هیچگونه گزارشی مربوط به تخریب یا تجاوز به عرصه های منابع ملی در ایام تعطیلات نوروزی نداشته ایم .

Share