خروش شیعیان استانبول علیه رژیم آل سعود+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صد‌ها نفر از شیعیان استانبول با برگزاری تظاهرات، تجاوز نظامی رژیم عربستان سعودی به یمن را محکوم و با مردم یمن اعلام همبستگی کردند. تظاهرات کنندگان ترکیه‌ای که در مسجد زینبیه و محله شیعه نشین هالکالی تجمع کرده بودند با راهپیمایی خود که تا نیمه شب گذشته ادامه داشت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صد‌ها نفر از شیعیان استانبول با برگزاری تظاهرات، تجاوز نظامی رژیم عربستان سعودی به یمن را محکوم و با مردم یمن اعلام همبستگی کردند.

تظاهرات کنندگان ترکیه‌ای که در مسجد زینبیه و محله شیعه نشین هالکالی تجمع کرده بودند با راهپیمایی خود که تا نیمه شب گذشته ادامه داشت، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند.

معترضان پرچم‌های یمن و پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود، “مردم یمن تنها نیستند” و زنانی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند نیز یک صدا فریاد می‌زدند که “زینب‌های یمن تنها نیستند”.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که پرچم‌های یمن، حزب‌الله و بحرین را در دست داشتند شعار می‌دادند که، “شاه عربستان به چند فروختی امت اسلامی را”.

شیعیان معترض ترکیه‌ای که تا میدان هالکالی راهپیمایی کردند، در پایان این تظاهرات در حمایت از مردم یمن و در محکومیت تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن بیانیه‌ای قرائت کردند.

این تظاهرات بدون مداخله پایان یافت و تظاهرات کنندگان به آرامی متفرق شدند.

«صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول نیز با محکوم کردن تجاوز عربستان و همپیمانانش به یمن گفت: این بزدلان زمانی که کشور‌هایشان تحت اشغال آمریکا و رژیم صهیونیستی است و شرفشان پایمال شده است، سکوت می‌کنند.

وی با انتقاد شدید از مداخله‌های نظامی عربستان سعودی و هم پیمان منطقه‌ای آن کشور در یمن و بحرین افزود: بحرین کشور کوچکی است و یمن کشوری است که استعمارگران مردم آن کشور را فقیر و گرسنه نگهداشته‌اند.

اوزگوندوز افزود: اکنون وقتی مردم این کشور‌ها می‌گویند که ما آزادی می‌خواهیم عربستان سعودی و چندین کشور دست به دست هم می‌دهند و علیه مردم این کشور‌ها وارد عمل می‌شوند و آمریکا نیز به آن‌ها پیام می‌دهد که نترسید در پشت سرتان هستم.

روحانی برجسته ترکیه‌ای اضافه کرد: وقتی آمریکا به‌‌ همان کشور‌ها تجاوز می‌کند، خاکشان را اشغال می‌کند و یک مشت صهیونیست، شرف و غرورشان را پایمال می‌کند، آنان سکوت می‌کنند ولی برای مقابله با مردم بحرین عربستان به آن کشور تانک می‌فرستد، ترکیه ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن معترضان می‌فرستد و اردن پلیس اعزام می‌کند.

وی با انتقاد تلویحی از سیاست‌های مقامات ترکیه در قبال تحولات یمن بدون ذکر نامی افزود: برخی‌ها (مقامات ترکیه) وقتی نظامیانشان (نظامیان ترکیه) در شمال عراق توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شدند و دستبند بر دستشان زده شد و سرشان وارد گونی شد، سکوت کردند چرا که آمریکا عامل آن بوده است ولی امروز در مورد تحولات یمن حساسیت نشان می‌دهند، می‌گویند که ایران وارد یمن شده است یعنی با زبان آمریکا سخن می‌گویند.

رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهور ترکیه پیش از این ایران را به دخالت در یمن متهم کرده بود.

اردوغان در تمامی تحولات و رخدادهای منطقه با اردوگاه غرب همسو بوده و سیاست‌های مشترک آمریکا و اسرائیل را نمایندگی کرده است که حمایت آشکار از ترورست‌های تکفیری در سوریه و عراق، تبدیل ترکیه به ستاد پشتیبانی داعش، همراهی با تروریست‌ها در قتل عام وحشیانه مردم مظلوم کوبانی (عین العرب) و ده‌ها نمونه دیگر از این جمله‌اند.

/ابنا

Share