سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری

حضور بانوان در ورزشگاه‌ فوتبال به صلاح نیست/حذف ۳.۵ دقیقه از سریال فوق سری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه در موضوع حضور بانوان در استادیوم‌ها تابع مصوبات قانون هستیم، نسبت به ادعای مهدی فخیم‌زاده درباره سریال “فوق‌سری” واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه در موضوع حضور بانوان در استادیوم‌ها تابع مصوبات قانون هستیم، نسبت به ادعای مهدی فخیم‌زاده درباره سریال “فوق‌سری” واکنش نشان داد.

montazer1181130491265054214سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست خبری که صبح امروز، سه شنبه ۱۸ فروردین، به مناسبت تشریح عملکرد نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز برگزار شد اظهار کرد: شعار نوروزی نیروی انتظامی آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق و قانون و نظم عمومی بوده است که رویکرد نیروی انتظامی را برای طولانی‌ترین تعطیلات ایام سال مشخص می‌کند.

وی افزود: اگر ایمنی و قانون وجود داشته باشد آسایش و آرامش بیشتر می‌شود و مردم باید خود را ملزم به رعایت اخلاق کنند البته سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی تشکر ویژه‌ای از مردم به خاطر همکاری موثر در ایام تعطیلات نوروز داشته است.

سردار منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با مسئولیت حکومتی تلاش می‌کند تا رویکرد اجتماعی و مطالبات مردم را انجام دهد، بیان کرد: تمام تلاش نیروی انتظامی در این است تا مردم از جامعه خود احساس آرامش و امنیت داشته باشند. البته دولتمردان باید مطالبات مردم را پاسخ دهند و همین طور مردم نیز باید دولت را همراهی کنند.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: از تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۹۳ قرارگاه‌های نوروزی تشکیل شدند که قرارگاه مرکزی امام علی (ع) با همراهی ۷ مقر در ستاد ناجا و ۳۱ مقر فرماندهی در استان‌ها و ۱۶ مقر مرزبانی با هدف نظم و امنیت و همچنین ساماندهی از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی به همراه ظرفیت‌های برون سازمانی مثل بسیج، پلیس افتخاری و نگهبانان محله استفاده کردند.

سردار منتظر المهدی با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار و ۲۰۸ واحد گشت نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: هزار و ۸۷۷ چادر و کانکس ویژه نوروز در سراسر کشور برپا شد که ۲۵۰ چادر در تهران و ۱۸۰ چادر در خوزستان فعالیت می‌کردند. البته برقراری این چادر‌ها هر ساله جهت افزایش امنیت و ایمنی و نظم اجتماعی برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی ناجا به تشریح دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی در ایام تعطیلات پرداخت و گفت: تامین امنیت شهروندان در مراکز خرید و فروشگاه‌ها از اول اسفند ۹۳، راه اندازی دوربین‌های کنترلی در محورهای مواسلاتی، بازدید سردار اشتری از بیش از ۵ استان، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ارتقاء سطح تعامل با ارگان‌های امداد رسان و اجرای طرح ویژه با پوشش اطلاعاتی در خصوص کاروان‌های راهیان نور از جمله اقداماتی بوده است که نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز به آن پرداخته است.

سردار منتظرالمهدی در خصوص به شهادت رسیدن ۸ تن از ماموران نیروی انتظامی که در شب گذشته اتفاق افتاده است گفت: منطقه محل درگیری نقطه صفر مرزی بوده است و پس از درگیری افراد مسلح و شرور به مرز مقابل یعنی کشور پاکستان گریخته‌اند اما از طرف سردار اشتری فرمانده انتظامی گروهی مامور شده‌اند که بررسی‌های لازم را انجام داده و اطلاعات تکمیلی را در اولین فرصت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ مسافرت‌ها سه درصد افزایش داشته است بیان کرد: در همین دوران نسبت به نوروز ۹۳ تصادفات ۱۲ درصد و تعداد فوتی‌ها ۱۱ درصد کاهش یافته است همین طور در ایام تعطیلات نوروز ۹۴ نسبت به تعطیلات سال گذشته میانگین سرعت ۳ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

اطلاعات بدست آمده از ماجرای اسید پاشی اصفهان قطعی نیست

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی آنا مبنی بر اینکه نتیجه تحقیقات در خصوص اسیدپاشی‌های مشکوک اصفهان به کجا رسیده است گفت: در خصوص ماجرای اسید پاشی اصفهان همه افراد تلاش خود را می‌کنند البته در این زمینه به سرنخ‌هایی رسیده‌ایم اما به علت قطعی نبودن این اطلاعات نمی‌توانم آن‌ها را اعلام کنم.

عدم توجه به جلو بیشترین عامل تصادفات در نوروز ۹۴

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت و سبقت غیر مجاز و استفاده از تلفن همراه بیشترین عوامل تصادفات در نوروز ۹۴ بوده است گفت: ۲۹ درصد تصادفات بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ و ۲۴ درصد دیگر آن بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ بوده است البته نرخ ترافیک در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳، ۴ درصد افزایش یافته است همین طور عدم توجه به جلو توسط رانندگان باعث ۳۲ درصد تصادفات جاده‌ای و انحراف به چپ باعث ۱۸ درصد از تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۴ بوده است.

سریال فوق سری یک سریال طنز بوده است

سردار منتظرالمهدی در خصوص انتقادات وارد شده به سریال فوق سری به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده که در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش شد اضافه کرد: این سریال یک سریال طنز است و ما نیز خود اجازه دادیم که سریال به این سبک ساخته شود پس برخی از نقدهای وارد شده به این سریال صحیح نیست در حال حاضر ۸ سریال دیگر با مضمون نیروی انتظامی در دست تولید داریم که از جمله آن‌ها سریال میکائیل است که از هفته آینده پخش آن آغاز می‌شود. سریال میکائیل یک ملودرام اجتماعی است که به مردم توصیه می‌کنم تا آن را ببینند در تولید این سریال مشارکت با مردم در دستور کار بوده است.

در نوروز ۹۴ وقوع سرقت ۹ درصد کاهش یافته است

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ سرقت‌ها ۹ درصد کاهش داشته و همین طور کشف به وقوع کل سرقت‌ها ۷ درصد افزایش یافته است همین طور سامانه ۱۹۷ آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات از سوی مردم است.

حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال به صلاح آن‌ها نیست

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دیدگاه سردار اشتری در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: وظیفه پلیس انجام فرجام ماموریت‌ها و وظایفی است که به او از طریق قانون محول شده است حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در حال حاضر به صلاح بانوان نیست که در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند اما در خصوص حضور بانوان در استادیوم بازی‌های والیبال اگر به تصویب برسد آن را اجرا می‌کنیم البته ما در این خصوص دیدگاه‌های خود را اعلام کرده‌ایم.

حذف سه و نیم دقیقه از سریال فوق سری

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض مهدی فخیم‌زاده به حذف قسمت‌هایی از سریالش پاسخ داد: این سریال اثر خود فخیم‌زاده است و ما تنها چیزی در حدود سه و نیم دقیقه از آن را حذف کرده‌ایم البته این حذف نیز جزء خطوط قرمز پخش هم بوده است.

وی در خصوص به شهادت رسیدن سه مامور نیروی انتظامی در حمیدیه خوزستان گفت: در این باره سرنخ‌هایی بدست آمده است اما به دلیل کامل نبودن اطلاعات نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم البته افراد مظنونی در این باره در حال بازجویی هستند.

سردار منتظرالمهدی درباره تجاوز به ماموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان گفت: در این باره اطلاع خاصی ندارم./آنا

Share