معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده

حاصل رنج زنان روستایی گیلان درد رماتیسمی است که وجودشان را در می نوردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رییس جمهوری تصریح می کند: در این سرزمین زنان روستایی نقش غیر قابل انکاری در کشاورزی استان دارند و حاصل رنج آنها نه دسترنج بلکه درد رماتیسمی است که تمام وجودشان را در می نوردد و آنها را روانه و آواره مطب های تهران می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در پی سفر کاروان تدبیر و امید به استان گیلان، طی یادداشتی تصریح کرد: حاصل رنج زنان روستایی گیلان نه دسترنج بلکه درد رماتیسمی است که تمام وجودشان را در می نوردد و آنها را روانه و آواره مطب های تهران می کند.

molaverdiشهیندخت مولاوردی در این یادداشت می افزاید: استان سرسبز گیلان مقصد پانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید بود، در این سفر یک و نیم روزه که با استقبال پرشور و با شکوه مردم مواجه شد، علاوه بر شرکت در مراسم سخنرانی عمومی رییس جمهور، همایش علما و ایثارگران و برگزیدگان و شورای اداری استان، در جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان هم شرکت کردم. بازدید از موزه میراث روستایی گیلان و نشست با فعالان سیاسی و فرهنگیان استان از برنامه های دیگر سفر بود.

مولاوردی ادامه می دهد: ۱۸ طرح و پروژه از مصوبات سفر بود که قرار است، استان زرخیز و مستعد گیلان را به سمت توسعه متوازن و پایدار سوق دهد.

«قبل از سفر قابل تصور نبود، زنان و مردان سختکوش این قطعه از بهشت با حجم وسیع مشکلات دست در گریبان باشند و رتبه دوم بیکاری و رتبه پنجم فقر و نداری و رتبه اول سرطان گوارش در کشور به این استان اختصاص داشته باشد،به قول یکی از جوانانی که به نمایندگی از قهرمانان ورزشی در حضور رییس جمهور صحبت می کرد، سرزمین رنج و برنج که واردات برنج هم دمار از روزگارشان درآورده است.»

معاون رییس جمهوری در این یادداشت تصریح می کند: در این سرزمین زنان روستایی نقش غیر قابل انکاری در کشاورزی استان دارند و حاصل رنج آنها نه دسترنج بلکه درد رماتیسمی است که تمام وجودشان را در می نوردد و آنها را روانه و آواره مطب های تهران می کند. با چند نفر از زنان روستایی که در موزه میراث روستایی حضور داشتند، صحبت می کردم، نگرانی از آینده و عدم برخورداری از بیمه و تأمین اجتماعی مطالبه مشترکشان بود.

معاون رییس جمهوری می افزاید: به رغم نقش و تأثیر زنان توانمند و فعال گیلانی در توسعه و پیشرفت استان نکته ای که در جلسه شورای اداری استان جلب توجه می کرد، عدم حضور زنان در جمع مدیران استان بود. در آن جلسه یکدست مردانه که متشکل از مدیران، نمایندگان مجلس، فرمانداران، بخشداران استان بود، مشابه بیشتر شوراهای اداری استان ها، زنان غایبان بزرگ بودند.

«در طول سفر پیگیر اخبار، از جمله خبر متأثرکننده درگذشت سمیه در اثر عارضه های ناشی از جنایت اسیدپاشی و تنها و بی پناه ماندن رعنای عزیز بودم و فکر آینده و درمان رعنا لحظه ای رهایم نکرد و در پرواز هم مذاکراتی با همکاران دولت داشتم.»/ایرنا

Share