جلیلی:عرصه سیاست‌های خارجی عرصه واقعیت‌هاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: نگرانی دشمنان ایران در موضوع هسته‌ای به این خاطر است که ‌جمهوری اسلامی ایران یک قدرت مستقل در عرصه بین المللی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: نگرانی دشمنان ایران در موضوع هسته‌ای به این خاطر است که ‌جمهوری اسلامی ایران یک قدرت مستقل در عرصه بین المللی به شمار می‌رود. ۱۳۹۳۰۹۱۴۱۵۰۲۳۹۸۶۵۴۲۲۴۳۱۳

سعید جلیلی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ‌واحد ارومیه اظهار داشت: سوالی که شاید برای بیشتر مردم در موضوع هسته‌ای ایران مطرح باشد، این است که چرا در کشور به این موضوع اهمیت داده و آن را مهم به شمار می‌آوریم.

وی ‌با بیان این‌که تولید انرژی هسته‌ای و سانتریفیوژ در ایران زیر نظر آژانس، دوربین و کارشناسان صورت می‌گیرد، افزود: تولیدات هسته‌ای در کشورمان با مقاصد صلح آمیز انجام می‌شود چراکه ایران مدافع مردم به‌ویژه مردم مظلوم به شمار می‌رود.

عرصه سیاست‌های خارجی عرصه واقعیت‌هاست

وی بیان کرد: برای این‌که بتوان به مسائل مختلف هسته‌ای پاسخ صحیحی ارائه دهیم، باید درک صحیحی نیز از چنین مسائلی داشته باشیم و به اتفاقاتی که در صحنه رخ می‌دهد آشنا باشیم.

جلیلی با اشاره به این‌که عرصه سیاست‌های خارجی عرصه واقعیت‌هاست، تصریح کرد: واقعیت‌ سیاست خارجی آن است که واقع‌بینی را در پیش بگیریم، یکی از هنرهای امام خمینی(ره) نیز آشکار کردن واقعیت‌ها بر مردم بود.

وی اظهار داشت: همان کشورهایی که استفاده کننده و تولید کننده سلاح هسته‌ای هستند، مدعی مبارزه با گسترش سلاح هسته‌ای نیز هستند و یا کسانی که مدعی اقتصاد آزاد هستند، اکنون اجازه تراکنش بانکی را در هیچ نقطه جهان نمی‌دهند، براین اساس اگر زمانی هیتلر به مردم زور می‌گفت اکنون این کشورها علاوه بر زور، تزویر نیز در پی کارهای خود دارند.

براساس ان.پی.تی همه کشورها حق استفاده از انرژی هسته‌ای دارند

جلیلی گفت: خوشبین نبودن و اعتماد نداشتن رهبر معظم انقلاب به چنین کشورهایی ناشی از رفتارهای استکباری و تجربیاتی است که تاکنون با آن‌ها مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به تعریف‌ها و تکالیف ان.پی.تی افزود: براساس حقوق و تکالیفی که در ان.پی.تی تعریف شده است، کشورها حق دارند انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مانند نیروگاه اتمی که از سوخت هسته‌ای بهره می‌برد، داشته باشند ولی رژیم‌های دیکتاتوری خواستار نبود این حقوق برای جمهوری اسلامی هستند.

جلیلی بیان کرد: اهمیت موضوع هسته‌ای ایران برای دشمنان آن به این خاطر است که در عرصه بین‌المللی یک قدرت مستقل در مقابل آن‌ها ایستاده است و زمانی که حضور افراد و دانشمندانی همچون شهید شهریاری را در این میدان می‌بینند، نگرانی آنان نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: دفاع ایران تنها از حق هسته‌ای نیست بلکه از تمام حقوق مردم ایران دفاع می‌کند، مانند دفاع از خرمشهر که تنها مختص شهر خرمشهر نبود و از تمام ملت ایران دفاع صورت می‌گرفت./تسنیم

Share