جعفرزاده در جلسه مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان مطرح کرد:

جزئیات تسهیلات مسکن ایثارگران/تمامی توان و همت ما برای خدمت به مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده گفت: تمامی توان و همت ما برای خدمت به مردم به ویژه ایثارگران معزز که حق بزرگی به گردن اسلام و انقلاب دارتد ، معطوف است و بعنوان یک نیروی بنیادی در مجلس بدنبال احقاق حق ایثارگران هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه مدیران اداره کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان گفت: قوانین مرتبط با ایثارگران با وجود پتانسیل های مناسب در نمایندگان مجلس نهم باید مورد بازنگری قرار گیرد.
DSC01268وی با تجلیل از فعالیت های  بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان گفت: اعتقاد دارم بهترین نیروهای موجود در ادارات در بنیاد شهید هستند و دلسورانه در پی خدمت به بهترین اقشار جامعه می باشند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد : تمامی توان و همت ما برای خدمت به مردم به ویژه ایثارگران معزز که حق بزرگی به گردن اسلام و انقلاب دارتد ، معطوف است و بعنوان یک نیروی بنیادی در مجلس بدنبال احقاق حق ایثارگران هستم.
نماینده ایثارگر مجلس  افزود: موفقیت بنیاد در واقع موفقیت و افتخار خود ماست پس با این انگیزه همه تلاش خود را در جهت سربلندی بنیاد و موفقیت آن بکار خواهیم بست.
وی افزود : با پیشنهاد بنده و تصویب نمایندگان در جریان بررسی بودجه سال ۹۴ بانک مرکزی موظف شد از طریق بانکهای عامل به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)‌، رزمندگان با سابقه ۶ ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان بیست‌و‌پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن براساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانکها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی مصوب  برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء کند.

جعفرزاده در خصوص مبالغ تسهیلات مذکور نیز گفت : مبلغ این تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر، هفتصد و بیست میلیون که با هشتصدو سی میلیون ریال (۸۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، مراکز استان‌ها، ششصد میلیون ریال  که به هفتصد میلیون ریال (۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، سایر شهرها پانصد میلیون که به پانصدو هفتادو پنج میلیون ریال (۵۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، روستاها سیصد میلیون که به سیصدو پنجاه میلیون ریال(۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهاردرصد(۴%) با مدت بازپرداخت بیست‌ساله بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین می‌شود.

نماینده مردم رشت همچنین در خصوص جزییات دیگری از بودجه سال ۱۳۹۴ مرتبط با ایثارگران در حوزه های بهداشت و درمان و … مواردی را مطرح نمود.

در این جلسه همچنین ابراهیم طاهر نژاد مدیرکل بنیاد شهیدوامور ایثاگران استان گیلان با تبریک فرارسیدن سال نو گفت : امیدواریم همگی باهم و با همدلی و همکاری در جهت خدمت به افضل ترین اقشار جامعه  بتوانیم گام های موثرو ماندگاری برداریم.

وی افزود: نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان ایثارگر قوت قلب مسئولین بنیاد در جهت تصویب قوانین متناسب با رفع مشکلاتی جامعه ایثارگری می باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در ادامه گزارشی از فعالیت های جاری بنیاد استان ارائه نمود./شاهدشمال

Share