اولين نشست شوراي اداري شهرداري رشت در سال جدید

ثابت قدم:نگاه ما به سمت مناطق و نواحی بیشتر از پیش خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین نشست شورای اداری شهرداری رشت در سال ۹۴ با حضور معاون فنی و عمرانی استانداری گیلان ، ریاست و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مدیران شهرداری برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین نشست شورای اداری شهرداری رشت در سال ۹۴ با حضور معاون فنی و عمرانی استانداری گیلان ، ریاست و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مدیران شهرداری برگزار گردید mds

اولین نشست شورای اداری شهرداری رشت در سال ۹۴ با حضور معاون فنی و عمرانی استانداری گیلان ، ریاست و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مدیران شهرداری برگزار گردید.

امیدواریم مهمان نوازی مناسبی در خور رییس جمهور محبوب به عمل آوریم

در ابتدا صابر رییس شورای اسلامی شهر به سفر ریاست جمهوری به شهر رشت اشاره نمود و گفت : امیدواریم مهمان نوازی مناسبی در خور رییس جمهور محبوب به عمل آوریم. صابر در ادامه از زحمات مدیران شهرداری و انجام فعالیت های بهینه در زمان تصدی سرپرست شهرداری قدردانی نمود و خواستار اقدامات مطلوب در سال ۹۴ گردید.

سرمایه گذاری باید به صورت جدی و عملیاتی پی گیری گردد/دکتر ثابت قدم در شرایط مناسبی کار را شروع کرده اند

در ادامه شعبان پور معاون فنی و عمرانی استانداری گیلان نیز ضمن تشکر از تلاش های مدیران و سرپرست شهرداری و اعضای شورا در سال گذشته که شبانه روزی برای مردم خدمت می نمایند گفت : با همت این عزیزان کارهای بسیار خوبی کلید خورده و انشاء ا… استمرار آن امسال خواهد بود تا یادگاری ارزنده ای برای شهرداری به ارمغان آید. وی در ادامه پی گیری برای جذب سرمایه گذار را مهم برشمرد و افزود : سرمایه گذاری باید به صورت جدی و عملیاتی پی گیری گردد .شعبان پور همچنین تصریح نمود : درخصوص آموزش تفکیک زباله از مبداء و مباحث مربوط به پسماند نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته ولی می بایست درخصوص ساماندهی مرکز دفن زباله سراوان نیز پی گیری های لازم به عمل آید.
شعبان پور در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری رشت در راستای هدایت آب های سطحی اشاره نمود و خوستار تداوم این فعالیت ها گردید. پی گیری برای ایجاد پارک جدید ۴۵۰ هکتاری لاکان- تعیین تکلیف فاضلاب شهری و احیای رودخانه های زرجوب و گوهرورد نیز از دیگر موارد مورد تاکید از سوی ایشان بود. شعبان پور افزود : دکتر ثابت قدم در شرایط مناسبی کار را شروع کرده اند و در سالی که به برکت فاطمه زهرا “س” مزین گشته و سفر ریاست جمهوری نیز در پیش است امیدواریم که ایشان منشاء خدمات ارزنده برای شهر رشت باشند.

مدیران شهرداری در همه حال یاری گر مدیریت شهری بودند
سرپرست شهرداری نیز در این نشست از تلاش های مدیران شهرداری قدردانی نمود و گفت : مدیران شهرداری در همه حال یاری گر مدیریت شهری بودند و در راستای خدمت به شهر و شهروند از هیچ فرصتی فروگذار ننموده اند ، از اعضای شورای اسلامی نیز که با حسن ظن این موقعیت را برای بنده فراهم نمودند سپاسگزارم ، شاید اوایل سوالات زیادی درخصوص اداره شهر پیش آمده بود اما امروز به خیلی از این سوالات پاسخ دادیم و توانستیم با مساعدت و همراهی تمامی مدیران ، خدمات صادقانه ای داشته باشیم. سرپرست افزود : با تبدیل نمودن شهرداری به یک محیط امن و مطلوب برای خدمت و ترسیم اهداف مان توانستیم در این مدت به شهروندان مان خدمت نماییم و در ادامه راه نیز کنار شهردار رشت می مانیم و همه توان مان را جهت تداوم خدمت بکار خواهیم بست.

رعایت مواردی که منتهی به موضوعات حاشیه ای نشود بسیار حائز اهمیت می باشد/نگاه ما به سمت مناطق و نواحی بیشتر از پیش خواهد بود
دکتر ثابت قدم شهردار رشت نیز در ادامه بر ضرورت اتخاذ سیاست های لازم در شهرداری اشاره نمود و گفت : شهرداری نیاز به رکن های اساسی نظیر اقتصادی دارد تا شهر با یک برنامه راهبردی و خرد بتواند از محل درآمدهایی که مناطق بدست می آورند در حوزه های مختلف عمرانی و ترافیکی و خدمات شهری و شهرسازی موفق تر پیش برود وی افزود : باید در غالب یک مفهوم مشترک با شهروندان و سرمایه گذاران بتوانیم ادبیات مشترکی تعریف نماییم و در این خصوص نیاز به منابع انسانی منسجمی داریم و قطعاً نگاه ما به سمت مناطق و نواحی بیشتر از پیش خواهد بود زیرا مردم هر چه خدمت را بیشتر حس کنند اعتمادسازی نیز قویتر خواهد بود .ثابت قدم در ادامه به بهره مندی از پتانسیل های نیروهای جوان و متخصص و تمرکززدایی اشاره نمود و تحقق این امر را گامی جهت کاهش هزینه ها عنوان کرد.
وی تعامل با نهادهای بیرون از مجموعه شهرداری، اعضای شورا و تشکل های مردم نهاد و … را نیز مهم بیان نمود و شفاف سازی در حوزه مالی و عمل نمودن بر اساس مدل و برنامه مشخص را به منظور اتلاف منابع ضروری دانست .
شهردار رشت گفت : رعایت مواردی که منتهی به موضوعات حاشیه ای نشود بسیار حائز اهمیت می باشد تا بتوانیم با ترسیم افق های کوتاه مدت و بلندمدت شهرداری را به سمت مطلوبی پیش ببریم.

Share