استاندار گیلان در شورای اداری تالش مطرح کرد:

توسعه شهرستان تالش با تقویت بخش گردشگری ،شیلات و صنایع دریامحور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای اداری تالش با تشریح اولویتهای توسعه این شهرستان در سال ۹۴ از طریق تقویت بخش گردشگری ،شیلات و صنایع دریامحور گفت : سال کذشته ۱۰۰میلیارد تومان از اعتبارات استانی وملی در پروژه های عمرانی تالش هزینه شد که این اعتبار جدا از سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای اداری تالش با تشریح اولویتهای توسعه این شهرستان در سال ۹۴ از طریق تقویت بخش گردشگری ،شیلات و صنایع دریامحور گفت : سال کذشته ۱۰۰میلیارد تومان از اعتبارات استانی وملی در پروژه های عمرانی تالش هزینه شد که این اعتبار جدا از سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
jpg3619 دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان صبح امروز در سفر به شهرستان تالش با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال نو وقدردانی از مسئولان شهرستان تالش به منظور تلاشهایی که در سال ۹۳ انجام پذیرفت گفت: دردهه مبارک فجر و هفته دولت ۱۸۴پروژه در این شهرستان با ۴۴میلیارد تومان هزینه بهره برداری رسید که نشان از توجه دولت به این شهرستان است.
نماینده عالی دولت با اشاره به اختصاص ۵۶ میلیارد تومان اعبارات عمرانی استانی در تالش افزود : سال ۹۳حدود ۱۰۰میلیارد تومان از اعتبارات استانی وملی در پروژه های عمرانی تالش هزینه شد که این اعتبار جدا از سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

استاندار همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در شهرستان تالش گفت: همچنانکه استان گیلان میتواند  ۴۰درصد  اشتغال خود را از گردشگری تأمین کند تالش هم این توانمندی را دارد.
وی افزود :در تالش همچنین بخشی از اشتغال با نگاه به ظرفیت دریامحور قابل حل است و در بخش شیلات نیز با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که موجود است انتظارات از آن فراوان است.
دکتر محمدعلی نجفی ضمن تأکید بر تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت،ملت،همدلی و هم زبانی نامگذاری شده است خاطرنشان کرد : همدلی و عنایات مردم،اهل تسنن و روحانیت معظم در کنار اندیشه ها و مذاهب مختلف نسبت به دولت در این شهرستان زبانزد است و این بار مسئولیت را برای ما بیشتر می کند.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت در سال گذشته در گیلان افزود: بخش عمده ای  از آسیب های اجتماعی ما مربوط به اشتغال است که با تأکیدی که ریاست محترم جمهور در ابتدای سال نسبت به بحث اشتغال داشتند امسال فرصت های مضاعفی در این بخش خواهیم داشت اگرچه در سال ۱۳۹۳ توانستیم درصد بیکاری در استان را کاهش دهیم اما این به معنای حل مشکل نیست .
دکتر نجفی در ادامه خاطر نشان کرد: البته نباید از کارهای فرهنگی و معنوی جوانان به دور باشیم اما بخش اعظم مشکلات و آسیب ها در بحث اشتغال است.
وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد افزود: اقتصاد مقاومتی این است که از تمام پتانسیلی که در کشور موجود است باید بهره مند شد و درخصوص الگوی مصرف نیز ائمه محترم جمعه در تریبون های عمومی و همچنین نمازجمعه اهمیت این موضوع را به مردم منتقل نمایند تا مردم حمایت های خود را از دولت داشته باشند.

 نماینده مردم تالش،ماسال و رضوانشهر هم در این نشست  ضمن قدرانی از استاندار گفت: سال ۹۳ با مدیریت کلان پرتلاش و مسلط بر امور توسط نماینده عالی دولت در استان سالی موفق بوده و اگر همدلی مدیران با اخلاص استان نبود این اهداف محقق نمی شد.
شکری افزود: مردم باید بدانند که تلاشها از سوی مدیران با حداقل امکانات و حداکثر استفاده از سوی مدیران انجام می پذیرد.
وی همچنین خواستار تقویت وتوجه به توسعه باغات کیوی در تالش شد.

فرماندار تالش هم در این جلسه اولویت کاری مسئولین این شهرستان در سال ۹۴ را ایجاد اشتغال دانست و گفت: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های تالش بهره مندی مردم از نعمت گاز و نیز آب شرب روستائی را سرعت بخشیم و در جهت رفع موانع توسعه اشتغال گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری امام جمعه تالش خواستار توجه بیشتر به رفع مشکل اشتغال شد وافزود: همدلی ملت با دولت زمانی تحقق می یابد که ملت از تولیدات داخلی استفاده کنند و الگوی مصرف را اصلاح کنند تا اقتصاد مقاومتی هم شکل بگیرد.

Share