در هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

تعیین وضعیت سرپرست شهرداری درهفته آینده/تدوین شیوه‌نامه اخذ مطالبات شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از نظر قانونی مشکلی برای ادامه فعالیت سرپرست شهرداری رشت وجود ندارد، گفت: در صورتی که اعضای شورای شهر بخواهند تغییراتی ایجاد کنند می‌توانند این کار را انجام دهند به همین دلیل براساس تصمیم اعضای شورای شهر رشت هفته آینده وضعیت سرپرست شهرداری تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای شهر رشت گفت: وضعیت سرپرست شهرداری رشت به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

shorae-shahr 2عباس صابر ظهر امروز در هشتاد و نهمین جلسه شورای این شهر، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»، اظهار داشت: سال ۹۴ سال تلاش و توسعه شهر رشت خواهد بود و باید با همکاری مجموعه شهری این مهم تحقق یابد.

وی با اشاره به پایان مهلت سه ماهه سرپرستی سرپرست شهردار رشت، افزود: اعضای شورای شهر رشت می‌توانند در هر زمان نسبت به جابجایی یا ابقاء سرپرست شهرداری رشت اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از نظر قانونی مشکلی برای ادامه فعالیت سرپرست شهرداری رشت وجود ندارد، گفت: در صورتی که اعضای شورای شهر بخواهند تغییراتی ایجاد کنند می‌توانند  این کار را انجام دهند به همین دلیل براساس تصمیم اعضای شورای شهر رشت هفته آینده وضعیت سرپرست شهرداری تعیین تکلیف می‌شود.

تدوین شیوه‌نامه اخذ مطالبات شهرداری رشت

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر رشت خواستار بررسی وضعیت بدهکاران به شهرداری این شهر از دهه ۶۰ به بعد شد و اظهار داشت: در جایی که تهاتر درخواست شده باید راهکارهای مناسبی در این زمینه در نظر گرفته شود تا بتوانیم مشکل دریافت مطالبات شهرداری رشت را از بخش‌های دولتی و خصوصی رفع کنیم.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق این مسئله بررسی و شیوه‌نامه‌ای برای بدهکاران شهرداری رشت در بخش دولتی و خصوصی تعریف شود، افزود: در سال ۹۴ باید بخش اعظمی از مطالبات شهرداری رشت اخذ شود.

در ادامه دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی»، اظهار داشت: مسلما تدبیری که مقام معظم رهبری در ارتباط با نامگذاری امسال داشتند شاید یکی از موضوعات مهم توافقات هسته‌ای باشد که احتمال تنش و واکنش در داخل و خارج وجود دارد و در بین اقشار مختلف دیدگاه‌های مختلف ایجاد شود و مشکلی را در بین مردم به وجود آورد.

سید رضا موسوی‌روزان با تقدیر از اقدام‌های تیم مذاکره کننده، گفت: مردم در این ۳۵ سال به خوبی مشاهده کردند که آمریکا و غربی‌ها قابل اعتماد نیستند  مقام معظم رهبری در سخنرانی آغازین روزهای سال در اجتماع مردم در حرم امام رضا(ع) تاکید کردند که«ما به غربی‌ها و در راس آن آمریکا اعتماد نداریم» به همین دلیل تا لحظه آخر باید مراقب باشیم چون به راحتی تن به خواسته‌های آنها نمی‌دهیم.

وی با اشاره به نشان دادن برخوردها و رفتارهای چندگانه رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان مجلس آن کشور در ارتباط با توافق هسته‌ای، افزود: باید این حرکات را در داخل کشور مدیریت کنیم تا بتوانیم این سال را به خوبی به سرانجام برسانیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تاسف از درگیری‌های به وجود آمده در یمن، خاطرنشان کرد: یمن کشور بسیار مهمی در موضوع بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه است و  انحرافاتی که از طرف غربی‌ها با سرپرستی عربستان در یمن در حال به وجود آمدن است.

روزان با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم یمن در برابر تجاوزات مصر و عربستان که با پشتیبانی آمریکا در حال شکل‌گیری است، گفت: یمن کشوری با سابقه تاریخی است که امروز مورد هجوم کشورهایی قرار گرفته که از القاعده،  داعش و کسانی که با نام اسلام در دنیا دست به آدم کشی می‌زنند حمایت می‌کنند امروز ایران باتوجه به شرایطی که به وجود آمده می‌تواند نقش خود را در منطقه با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره)  ایفا کند تا منطقه از وجود داعشی‌ها پاک شود./تسنیم

Share