تداوم بارندگی تا سه‌شنبه هفته جاری در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی علی‌دوست با اشاره به ورود سامانه هوای بارانی از غروب روز جمعه به گیلان اظهار کرد: سامانه مذکور تا سه‌شنبه هفته جاری در استان استقرار دارد. وی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما با ورود سامانه هوای بارانی در گیلان خبر داد و افزود: اکنون در بیشتر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی علی‌دوست با اشاره به ورود سامانه هوای بارانی از غروب روز جمعه به گیلان اظهار کرد: سامانه مذکور تا سه‌شنبه هفته جاری در استان استقرار دارد.

HAVA00091_PhotoAوی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما با ورود سامانه هوای بارانی در گیلان خبر داد و افزود: اکنون در بیشتر نقاط استان باران می‌بارد و بارندگی در مناطق مرکزی و شرقی بیشتر است.

علی‌دوست با بیان اینکه نقشه‌ها و الگوهای هواشناسی نشان‌دهنده استقرار سامانه ناپایدار در سواحل جنوبی دریای خزر است، تصریح کرد: امروز بیشتر نقاط گیلان تمام ابری و مه‌آلود است و در بعضی از نقاط باران به صورت متناوب می‌بارد.

کارشناس هواشناسی گیلان به آسمان ابری و مه‌آلود استان در روز دوشنبه هفته جاری اشاره کرد و گفت: فردا هوا در بعضی از نقاط گیلان را همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌کنیم و گاهی با کاهش موقتی ابر است.

وی با اشاره به وضعیت هوای گیلان در روز سه‌شنبه هفته جاری، بیان کرد: روز سه‌شنبه آسمان گیلان ابری و نیمه‌ابری همراه با باران خفیف پیش‌بینی می‌شود.

علی‌دوست از کاهش تدریجی ابر و ناپایداری هوا از روز سه‌شنبه در گیلان خبر داد و یادآور شد: امروز دمای هوای رشت در گرم‌ترین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسید ضمن اینکه دمای هوا در بامداد هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

به گفته کارشناس هواشناسی گیلان، امروز و فردا وضعیت دریا برای دریانوردی و فعالیت‌های دریایی نامساعد است.

Share