محمدکاظم شکوهی راد

تجلی همدلی و هم‌زبانی گیلانی‌ها در سفر رییس جمهور

​تجلی همدلی و هم‌زبانی گیلانی‌ها در سفر رییس جمهور سفر دوروزه آقای دکتر روحانی، رییس‌جمهور و هیات دولت به استان با موفقیت پایان یافت .صرف‌نظر از شعارها و طرح مسایل تبلیغاتی به جهات برجسته این موفقیت ارزشمند می‌توان اشاره کرد. در صدر همه‌ی مسایل مردم گیلان با استقبال و حضور پرشور در دیدار رییس‌جمهور از […]

​تجلی همدلی و هم‌زبانی گیلانی‌ها در سفر رییس جمهور

rohani-esteghbal_9828سفر دوروزه آقای دکتر روحانی، رییس‌جمهور و هیات دولت به استان با موفقیت پایان یافت .صرف‌نظر از شعارها و طرح مسایل تبلیغاتی به جهات برجسته این موفقیت ارزشمند می‌توان اشاره کرد.

در صدر همه‌ی مسایل مردم گیلان با استقبال و حضور پرشور در دیدار رییس‌جمهور از استان همدلی و هم‌زبانی و قدردانی خود را از دولت تدبیر و امید متجلی ساختند و دستاوردهای بزرگ در سیاست خارجی و داخلی دولت را قدر گذاشتند، حضور مردم گیلان در استقبال کم‌نظیر از هیات دولت بار دیگر نشان داد که مردم گیلان از فراست و آگاهی سیاسی ویژه برخوردارند و این تایید از دولت و کارهای انجام شده را برای پیشبرد برنامه‌های دولت تدبیر و امید لازم بلکه واجب ارزیابی کردند.

جنبه دیگر این حضور را تایید اقدامات مدیران استانی در دولت تدبیر و امید باید ارزیابی کرد که توانسته‌اند برنامه‌های دولت را در استان در این مدت کوتاه با نمادهای محسوس و مثال‌زدنی و ارتباط متعادل و عادلانه و مسئولانه متجلی کنند. و این به معنی توسعه‌یافتگی و رفتار مدنی مردم گیلان است.

خوشبختانه این سفر نمادهای شاخص دیگری هم داشت از جمله اینکه رییس‌جمهور در شنیدن مسایل و مشکلات مردم ضمن صرف وقت و حوصله لازم مطلقا از دادن وعده‌های بدون پشتوانه و غیرعملی خودداری و وعده‌های داده شده متناسب با واقعیات بود. به جای اینکه همچون دوره‌های گذشته در یک جلسه یک‌ساعته مثلا سیصد، چهارصد طرح را تصویب و با این کار تصور کنند با مردم فریبی ره به جایی خواهند برد خواسته‌ها و نیازهای استان در جلسات متعدد با وزرا و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطرح و پس از کار کارشناسی رییس‌جمهور به آن‌چه دولت قادر به انجام آن است قول داد. و به طور مشخص برای تحقق تکمیل راه آهن رشت به قزوین، و تکمیل یازده کیلومتر باقیمانده بزرگراه رشت،‌ قزوین طی سال جاری و سال آینده و انجام و تکمیل تعدادی طرح دیگر به مردم قول داده شد. طبعا مردم گیلان با آگاهی از مضایق و مشکلات دولت فعلی،‌انتظارات ناشدنی و غیرمعمول مطرح نکردند اما انتظار این است که با پی‌گیری جدی این وعده‌های داده شده تا تحقق کامل دنبال شود تا خاطر مردم از خاطره وعده‌های بسیار عملی نشده دولت‌های پیشین زدوده شود.

مشخصه دیگر این سفر خوشبختانه هماهنگی، همدلی و همزبانی مردم، نمایندگان مردم و مسئولین استان برای طرح مسایل واحد و هماهنگی و همکاری در این مورد بود که تداوم چنین همسویی،همدلی و همزبانی می‌تواند در تحقق شعار سال کارآمد و اثربخش باشد و مسایل استان در سایه‌ی این همدلی و همکاری انشاءالله حل شود.

نظم و انضباط، برنامه‌ریزی سفر برای حضور مردم، رسانه‌ها و خبرنگاران نیز قابل توجه و در نوع خود استثنایی بود بخصوص اینکه در ساعات پایانی سفر رییس‌جمهور برای اولین بار امکان طرح سوال خبرنگاران استانی از رییس‌جمهور فراهم شد. به مسئولین استان و دست‌اندرکاران و تیم حفاظتی رییس‌جمهور خسته نباشید گفته و امید است این سفر طلیعه حرکتی نو و شتاب‌دهنده برای رفع مشکلات مردم استان باشد.

*محمدکاظم شکوهی راد

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. ادامه در : دیارمیرزا

Share