مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد:

بررسی پروژه‌های افتتاحی سفر رییس جمهور به گیلان/استقبال گردشگران از موزه‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: وضعیت پروژه‌های افتتاحی رئیس‌جمهور در سفر به گیلان در جلسه استانداری بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: وضعیت پروژه‌های افتتاحی رئیس‌جمهور در سفر به گیلان در جلسه استانداری بررسی شد.
رضا علیزاده ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گیلان با موضوع ساماندهی و توسعه خدمات سفر با اشاره به نامگذاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از طرف مقام معظم رهبری در سال ۹۴ اظهار کرد: امسال امیدواریم بتوانیم شرایط رضایتمندی و انگیزه سفر در استان را افزایش دهیم.

reza alizade (4)وی رضایتمندی گردشگران در افزایش سفر به گیلان را مهم عنوان کرد و افزود: توسعه تاسیسات گردشگری از مزیت‌های استان محسوب می‌شود.

علیزاده با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به گیلان بیان کرد: امروز وضعیت پروژه‌های افتتاحی و مورد بازدید رئیس جمهور به استان در جلسه استانداری بررسی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه با بیان اینکه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر از ۲۰ بهمن ماه سال ۹۳ در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: قبل از نوروز امسال سه جلسه کاری در ستاد مذکور برگزار شد ضمن انیکه یک جلسه ستاد در نوروز جاری به ریاست محمدعلی نجفی استاندار گیلان برگزار شده است.

وی به تلاش مسئولان در راستای همگرایی دستگاه‌های مختلف در گیلان اشاره کرد و گفت: از ابتدای نوروز امسال تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر در استان داشتیم.

علیزاده با اشاره به سفر چهار هزار نفر گردشگر از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت به گیلان، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲.۵ درصد افزایش ورود گردشگران نسبت به سال گذشته در استان داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اقامت ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۶۷ نفر از ابتدای نوروز امسال تاکنون در تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد اقامت مذکور ۲.۵ درصد بیشتر از اقامت گردشگران نسبت به سال گذشته در گیلان است.

وی با بیان اینکه نرخ اقامت گردشگران در مراکز رسمی اقامتی گیلان در نوروز امسال ۹۲ درصد است، اظهار کرد: اقامت گردشگران موجب افزایش درآمد اقتصادی مراکز اقامتی در استان می‌شود.

علیزاده به استقبال گردشگران از موزه‌های چای لاهیجان، قلعه‌رودخان، ماسوله و رشت اشاره کرد و افزود: از ابتدای نوروز امسال تاکنون ۱۲۵ هزار و ۸۸۳ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر بازرسی دستگاه‌های نظارتی از تاسیسات گردشگری استان، بیان کرد: نوروز امسال ۵۳۷ بازرس تعداد چهار هزار بازدید از مراکز اقامتی گیلان انجام دادند./فارس

Share