نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران:

برخورد جدی با واحدهای فاقد پروانه کسب در دستور کار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: امسال برخورد جدی با واحدهای فاقد پروانه کسب در کشور در دستور کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: امسال برخورد جدی با واحدهای فاقد پروانه کسب در کشور در دستور کار است.۱۳۹۱۰۳۱۹۰۰۰۰۴۷_PhotoA

جلال‌الدین محمدشکریه با اشاره به اینکه اصناف بزرگ‌ترین قطب کارفرمایی و اشتغالزایی در کشور است، اظهار کرد: هشت میلیون اشتغال در قالب ۸ هزار و ۳۰۰ اتحادیه و ۴۰۰ اتاق اصناف ایران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در گیلان ۱۶ اتاق اصناف در ۱۶ شهرستان این استان تشکیل شده است، افزود: قدر سهم گیلان در اتاق ایران پنج نفر است و ششمین دوره انتخابات اتاق کشور را پشت سر گذاشتیم.

رئیس مرکز اتاق اصناف رشت بازرسی و نظارت را از وظایف مهم اتاق اصناف عنوان کرد و گفت: قبل از سال جاری تهیه بخشی از مواد غذایی به ویژه میوه و مرغ منجمد و سیاست‌گذاری در این زمینه به‌عهده جهاد کشاورزی و اجرای آن به عهده اتاق اصناف بود.

وی با قدردانی از همکاری فروشندگان مرغ در نوروز جاری و عرضه مرغ منجمد با قیمت مناسب تصریح کرد: حاشیه سود واحدهای صنفی فروشندگی مرغ ۱۰ درصد است اما در نوروز جاری مرغ‌ها را با ۵ درصد سود به فروش رساندند که زیر حاشیه سود تعیین شده آنها بود و جای قدردانی دارد.

محمدشکریه با اشاره به اینکه اتاق اصناف ایران و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان برنامه‌های خاص نظارتی را در طول سال دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین فشارها در ایام خاصی مانند عید نوروز و زمان بازگشایی مدارس است، واحدهای نظارتی فعالیت مضاعف‌تری را انجام می‌دهند.

وی تحقیق میدانی بازار توسط ناظران افتخاری را از اقدام‌های اتاق اصناف ایران در نوروز عنوان کرد و یادآور شد: در این ایام کنترل بازار به‌عهده ناظران است و حدود ۱۰ هزار ناظر افتخاری در گیلان با اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری می‌کنند.

این مسئول شماره ۱۲۴ را برای تماس و پیگیری شهروندان عنوان کرد و با اشاره به گران‌فروشی برخی واحدهای صنفی متذکر شد: واحدهایی که فاقد پروانه کسب هستند اقدام به گران‌فروشی می‌کنند بنابراین در سال جاری با واحدهای پروانه فاقد کسب با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و اماکن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند، خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده صدور پروانه کسب برای واحدها در مدت حدود ۱۲ روز انجام می‌شود./فارس

Share