امام جمعه انزلی

استقبال مردمی از دولت،انسجام ملی تلقی می شود / آل سعود،خائن الحرمین است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تحولات جهانی به وحشی گری و شرارت های آل سعود در حمله به یمن و برخورد ناشایست با عمره گزاران اشاره و افزود: این رژیم، خائن الحرمین است و با حرکات ناشایست خود چهره اسلام را خدشه دار می کند و این خیانتی بزرگ به جهان اسلام است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه بندرانزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهوری در سال دولت، ملت همدلی و همزبانی گفت: استقبال مردم از هیات دولت، نشان دهنده انسجام بین ملت و دولت و موجب دلگرمی خادمان نظام است.

shamsh61به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به اینکه حضور در مراسم استقبال عموما از نظر بین المللی پشتوانه ای برای نظام است افزود: با توجه به شعار سال نباید بگذاریم دشمنان ما در خارج از کشور احساس کنند که می توانند بین مردم و دولت فاصله بیندازند.

وی همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)و امام خمینی (ره) به جایگاه زن در جامعه اشاره و تصریح کرد : از ویژگی های مهم زن در اسلام ، عنوان مادری است .

شمس الدین با بیان اینکه انقلاب ما توسط مادران و زنان مومنه ای که جایگاه خانواده را درست درک کرده بودند، به ثمر رسید و تاکنون استمرار دارد اذعان داشت : در اسلام مادر شدن یک ارزش ، تلقی می شود و به همین جهت پیامبر گرامی اسلام در دوران جاهلیت حضرت فاطمه (س) را ام ابیها خطاب می کردند تا جایگاه مادری در جامعه آن روز برای همگان روشن شود .

خطیب جمعه انزلی در ادامه با اشاره به گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام تصریح کرد: حضرت امام(ره) با ریزبینی و دقتی که در ایجاد حرکت عظیم انقلاب اسلامی داشتند، با دقت و ریزبینی نهادهایی تاثیرگذار را جهت گره گشایی کارها بنیان نهادند که بنیاد مسکن یکی از آنان است که هنوز هم ضرورت آنان حس می شود.

امام جمعه انزلی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تحولات جهانی به وحشی گری و شرارت های آل سعود در حمله به یمن و برخورد ناشایست با عمره گزاران اشاره و افزود: این رژیم، خائن الحرمین است و با حرکات ناشایست خود چهره اسلام را خدشه دار می کند و این خیانتی بزرگ به جهان اسلام است.

شمس الدین همچنین افزود : رژیم سعودی تا دیروز به گروه های وحشی و غیراسلامی همچون داعش کمک مالی و انسانی می کردند ولی امروز خود وارد عمل شده و حقیقت مطلب به گفته مقام معظم رهبری این است که رژیم آل سعود جنایت هایی را در یمن انجام داده که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است .

وی در ادامه در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به طور واضح و شفاف مواضع خودشان را بیان داشتند.

خطیب جمعه انزلی همچین اضافه کرد: این طور نیست که منتقدین مذاکره به دولت و تیم مذاکره کننده بی اعتماد باشند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تمام ملت و مردم از تیم مذاکره کننده حمایت می کنند و این تصور هرگز نیست که تیم مذاکره کننده در رعایت خطوط قرمز کوتاهی کرده است .

امام جمعه انزلی همچنین تاکید کرد : منتقدین میخواهند با انتقاد خود به تیم مذاکره کننده کمک کنند و تذکرات و انتقاداتی نیز مطرح شده است که وارد بوده و صحیح نیست با بعضی از صفات غیر پسندیده منتقدین را خطاب قرار دهند چرا که این انتقادات و منتقدین پشتوانه و قدرت تیم مذاکره کننده در مذاکرات هستند.

شمس الدین با بیان اینکه تیم مذاکره باید مردم را محرم خود بدانند افزود : بارها تکرار شده است که مردم باید به تیم مذاکره کننده اعتماد داشته باشند در همین راستا تیم مذاکره کننده نیز به مردم اعتماد کند و قطعا اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه لازم است .

وی در پایان بزرگ نمایی کردن و به عنوان دستاورد تلقی کردن این بیانیه را عاملی برای پر رو کردن دشمنان دانست و تاکید کرد : دشمن قطعا خواهد گفت که اینها با یک بیانیه ساده ی غیر الزام آور اینگونه خوشحالی میکنند و بعد اگر توافق صورت گرفت چه خواهند کرد فلذا باید هر کاری جای خودش انجام شود.

گقتنی است رییس ستاد ناوگان شمال به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بعنوان سخنران پیش از خطبه در خصوص این شهید بزرگوار سخنرانی کرد

Share