وزیر دادگستری در جمع پرسنل قضایی عنوان کرد:

باید به دنبال جرم و زندان زدایی باشیم;اثر بخشی زندان ها به شدت کاهش یافته است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر دادگستری گفت: حکم های اثربخش را باید برای اجرا در اولویت قرار داد و همچنین عنوان کرد: زندان ها برای ما سودمند نیستند و ما تا می توانیم باید از ورود افراد به زندان ها جلوگیری کنیم زیرا اثر بخشی زندان ها به شدت کاهش یافته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست صبح امروز خود با پرسنل قضایی و اداری استان گیلان عنوان کرد: خوشبختانه استان گیلان از لحاظ امنیت و کم بودن گروه های خشن در جایگاه مناسبی قرار دارد.IMG_2727

پورمحمدی با بیان اینکه کشور دارای امکانات زیادی در قوه قضاییه علی الخصوص در حوزه مدیران لایق و افراد متخصص می باشد اظهار کرد: با وجود این امکانات هنوز خروجی مناسبی نداریم برای مثال تعداد پرونده های ورودی به استان گیلان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ یازده درصد افزایش یافت.

وزیر دادگستری گفت: با این حجم ورودی پرونده ها به دادگستری مجالی برای بهبود اوضاع در درون قوه قضاییه پیدا نمی شود و مدیران وقت فکر کردن در خصوص برطرف کردن مشکلات را نمی یابند.
وی همچنین با اشاره به سال همدلی گفت: دولت باید در کاهش پرونده های ورودی به قوه قضاییه با این دستگاه همکاری کند تا شرایط برای صدور و اجرا احکام به درستی صورت گیرد.
مصطفی پورمحمدی از بین بردن بیت المال ،تغییر کاربری زمین ،نابودی محیط زیست را از مشکلات اساسی استان دانست و خواستار بررسی بیشتر این موضوعات شد.
وزیر دادگستری گفت: حکم های اثربخش را باید برای اجرا در اولویت قرار داد و همچنین عنوان کرد: زندان ها برای ما سودمند نیستند و ما تا می توانیم باید از ورود افراد به زندان ها جلوگیری کنیم زیرا اثر بخشی زندان ها به شدت کاهش یافته است برای مثال در استان گیلان سطح زندان برای هر زندانی ۶متر می باشد که در این شرایط نمی توان انتظار اصلاح و بهبود زندانی را داشت و علاوه بر اینکه فرد زندانی در زندان بهبود نمی یابد حتی فرد خطرناک تر از گذشته می شود و ترس از انجام جرائم برای فرد خاطی از بین می رود و شخصیت خودش را از دست می دهد.بنابراین باید به دنبال جرم و زندان زدایی باشیم.

وی هدف قوه قضاییه را افزایش وضعیت رضایتمندی مردم دانست و عنوان کرد: وضعیت رضایتمندی مردم چندان مطلوب نیست.

وزیر دادگستری در خصوص مذاکرات هسته ای نیز گفت: ما نباید به گونه ای فکر کنیم که تمام مشکلات ما با توافق هسته ای حل خواهد شد و حتی شاید با حل موضوع توافق و آمدن منابع مالی زیاد مانند برخی کشور های متمول, جامعه به سمت و سو فساد پیش رود.

وی در خصوص حقوق و مزایا قضات نیز گفت: شأن قضات به گونه ای است که باید به آنها چک های سفید امضاء داد اما متأسفانه به علت کمبود بودجه قادر به انجام چنین کاری نیستیم.

IMG_2730خبرنگار: صابر عاشری

Share