نوروز 94:

باغ هنر منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد/حضور بیش از ۱۵۳ هزار گردشگر در منطقه آزاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با شعار «بیایید با هم اثر هنری بسازیم»، باغ هنر منطقه آزاد انزلی در نوار ساحلی و فضای مجتمع های تجاری منطقه، شروع به کار کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با شعار «بیایید با هم اثر هنری بسازیم»، باغ هنر منطقه آزاد انزلی در نوار ساحلی و فضای مجتمع های تجاری منطقه، شروع به کار کرد.
honmedباغ هنر منطقه آزاد انزلی با هنرهای نقالی، تصویر سازی، کاشی کاری، خوشنویسی و کاریکاتور آراسته شده، که در این باغ جمعی از هنرمندان گیلانی و کشوری با همراهی مسافرین محدوده فاز تجارت و گردشگری به صورت کارگاه آموزشی تا پایان تعطیلات نوروزی اقدام به اجرای هنرهای فوق می نمایند.
در بخش نقالی، داستانهای حماسی مذهبی-ملی-تاریخی کشور در قالب اشعاری از شاهنامه فردوسی و مولانا به اجرا در می آید و در کاشی کاری نیز هنرمندان، آثاری با مضامین بهاری به صورت معرق کاری با کاشی، در حضور گردشگران خلق می کنند.
در تصویرسازی نقاشی هایی با حال و هوای نوروز و فرهنگ گیلان زمین از سوی هنرمندان با همراهی مسافرین به تصویر کشیده شده و در زمینه کاریکاتور نیز تصویر حاضرین بر روی کاغذ در قالب هنر کاریکاتور طراحی و به علاقمندان اهداء می شود.
در بخش خوشنویسی باغ هنر منطقه آزاد انزلی، خطاطان هنرمند، علاوه بر نگارش اشعار و مضامین ملی-مذهبی برای علاقمندان در محل تشکیل این باغ، خطوط ابداعی همچون کرشمه را به رشته تحریر در می آورند.
از سوی دیگر گردشگران ورودی به محدوده فاز تجارت و گردشگری، پرنده مورد علاقه خود را در این باغ به تصویر می کشند. براین اساس کودکان و بزرگسالان با همکاری هنرمندان تصویرسازی که در این باغ فعال هستند، پرنده مورد علاقه خود را با ذکر نام خویش طراحی نموده و به یادگار در این منطقه به ثبت می رسانند.
بوم های نقاشی این باغ مملو از تصاویر پرندگانی است که کودکان دیروز و امروز با وسایلی چون رنگ روغن، گواش، ماژیک و آبرنگ از خود برجای گذاشته اند و در این میان استقبال کودکان برای به تصویر کشیدن پرنده مورد علاقه زندگی خود بیشتر نموده پیدا کرده است.
آموزش مبانی تصویرسازی و نقاشی از سوی هنرمندان گیلانی و کشوری، تقویت قدرت تصویرسازی خیال و رویاهای کودکی بهمراه ایجاد لحظاتی مفرح با بهره گیری از توانمندیهای فرهنگی-تمدنی منطقه از جمله اهداف برگزاری این برنامه می باشد.
گفتنی است باغ هنر منطقه آزاد انزلی تا پایان تعطیلات نوروز از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۲۰ برپا می شود که ویژگی این برنامه فرهنگی-هنری اجرای مشترک آثار هنری توسط اساتید و گردشگران است که در آن مسافران نوروزی در کنار هنرمندان هر رشته، هنرهایی چون نقاشی، معرق کاری با کاشی و خوشنویسی را تجربه می ‌کنند و اثری هنری مورد علاقه خویش را به یادگار می گذراند.

بیش از ۱۵۳ هزار گردشگر از فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید کردند
از ۲۷ اسفند تا هفتم فروردین ماه سال ۹۴،منطقه آزاد انزلی میزبان افزون بر ۱۵۳ هزار گردشگر ورودی به محدوده فاز تجارت و گردشگری بود که در مقایسه با آمار گردشگران ورودی طی مدت مشابه سال قبل که رقمی در حدود ۱۰۴ هزار نفر بود، با ۱۹ درصد رشد همراه شده است.
برگزاری کنسرت های موسیقی از بزرگانی چون استاد ناصر وحدتی و هنرمندان جوان استان در زمینه های موسیقی محلی و سنتی از برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور ایجاد لحظاتی متفاوت برای گردشگران با تکیه بر توانمندیها و ظرفیتهای فرهنگی-هنری استان گیلان در این ایام است.
بهره گیری از تسهیلات کالای همراه مسافر در مجتمع های فاز تجارت، وجود زیرساختهای و امکانات مناسب مانند آلاچیق های ساحلی، پارک بازی کودکان، وسایل ورزشی و فضای سبز و آراستگی ساحل در محدوده طرح ساحلی بهمراه ارائه سایر خدمات لازم جهت آسایش گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری، از دیگر برنامه هایی است که از سوی ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور ایجاد محیطی امن، شاد و خاطره انگیز برای مسافرین نوروزی ارائه می شود.

Share