همزمان با حضور کاروان تدبیر و امید در گیلان:

بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه از بندرانزلی و فرآیند ساخت بندر چمخاله

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان پانزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان گیلان، آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و هیئت همراه،از بندر انزلی و بندر چمخاله بازدید کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان پانزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان گیلان، آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه حق شناس عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و هیئت همراه،در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان حضور پیدا کرد.

۴۲۷۵۶_origدر این بازدید نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، ضمن تشریح عملکرد این اداره کل در خصوص احداث موج شکن های جدید، حوضچه جدید و استحصال صورت گرفته پرداخت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلانبا بیان اینکه ۱۵۰۰ متر موج شکن جهت ایجاد اسکله های جدید و امن نمودن بندر از طوفان احداث کردیم افزود: در همین راستا اراضی بندر را به ۱۴۰ هکتار رساندیم.

وی در خصوص آب خور کشتیهای ورودی نیز گفت: حوضچه فعلی ما ۵ متر آب خور دارد، در حالیکه در حوضچه جدید آب خور به ۷.۵ متر افزایش پیدا کرده است تا کشتیهای نسل آینده بتوانند به راحتی به بندر وارد شوند.

نعیمی اضافه کرد: در حوضچه جدید ۱۰ پست اسکله جنرال کارگو، ۳ پست اسکله دلفین برای کشتیهای سوختی در حال اجرا می باشد و همچنین یک پست اسکله مسافری نیز ساخته و آماده بهره برداری می باشد.

 آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز اقدامات صورت گرفته را مثمر ثمر خواند و افزود: موج شکنهای جدیدی که احداث شده خود گویای اهمیت کار و تلاشهای صورت گرفته و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه می باشد.

 آخوندی همچنین خواستار زیباسازی و اجرای کارهای جدید در بنادر شد و در ادامه از کل محوطه ها و اسکله های بندر انزلی نیز بازدید بعمل آورد.

بازدید از بندر چمخاله
۴۲۷۳۹_origدر راستای پانزدهمین سفر استانی، دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید، وزیر محترم راه و شهرسازی  بازدید نمود.

در جریان بازدید وزیر راه وشهرسازی از بندر چمخاله استان گیلان نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی ، روند اجرایی و پیشرفت کار توسعه بندر چمخاله را برای هیئت بازدید کننده تشریح نمود.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدی اظهار کرد:ساخت و اجرای بندر چمخاله از مصوبه های سفرهای استانی دولت بوده و برای ساخت آن با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و امید است با همکاری و حضور بخش خصوصی در ساخت این بندر تسریع یابد.

آخوندی در این بازدید از چگونگی لایروبی بندر چمخاله نیز توضیحاتی ارایه نمود و افزود: با بهره برداری از این بندر شاهد شکوفایی هر چه بیشتر صنعت حمل و نقل دریایی خواهیم بود که در همین راستا به مسئله اشتغال نیز کمک شایانی خواهد شد.

DSC_0156 DSC_0182 IMG_۲۰۱۵۰۴۱۵_۲۳۱۸۵۹ IMG_۲۰۱۵۰۴۱۵_۲۳۲۰۲۳

۴۲۷۵۳_orig ۴۲۷۵۰_orig ۴۲۷۵۱_orig

Share