بازتاب بین المللی بیانات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به طور گسترده‌ای سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس را پوشش دادند و نوشتند که رهبر ایران تاکید کرد که تهران تنها درباره موضوع هسته‌ای و نه مسائل منطقه‌ای با آمریکا مذاکره می‌کند. بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه های خارجی به شرح ذیل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به طور گسترده‌ای سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس را پوشش دادند و نوشتند که رهبر ایران تاکید کرد که تهران تنها درباره موضوع هسته‌ای و نه مسائل منطقه‌ای با آمریکا مذاکره می‌کند.

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه های خارجی به شرح ذیل است:

???? ? ??????? ???? ?????? ?? ??? ???? ????**المنار: رهبر ایران تاکید کرد که برداشته شدن تحریم‌ها باید بخشی از توافق باشد
شبکه خبری المنار به صورت گسترده‌ای سخنرانی مقام معظم رهبری را پوشش داد و صفحه توئیتر این شبکه نیز تمامی محورهای سخنرانی ایشان را منتشر کرد.
به گزارش تسنیم، المنار خبر داد که رهبر ایران تاکید کرد که ملت ایران از تهدیدات نمی‌ترسد و سرانجام پیروز خواهد شد.
المنار اعلام کرد که رهبر ایران گفته است که مذاکرات با آمریکا تنها درباره موضوع هسته‌ای بوده و درباره موضوعات منطقه‌ای با آمریکا مذاکره نخواهد شد.

** یورونیوز: در ایران هیچ کس مخالف حل پرونده هسته ای از طریق گفتگو نیست
به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه خبری یورونیوز با بازتاب سخنان رهبرمعظم انقلاب با ذکر این جمله که «در این کشور هیچ کس مخالف حل پرونده هسته ای از طریق مذاکره نیست.» گفت: این اظهار نظری است که آیت الله علی خامنه ای روز گذشته در جمع هزاران نفر بیان کرد. رهبر ایران با این حال باراک اوباما را دروغگو نامید.

**رویترز: رهبر ایران تاکید کرد تهران تنها درباره موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کند
خبرگزاری انگلیسی رویترز بخش‌هایی از سخنرانی مقام معظم رهبری را در جمع زائران در مشهد مقدس پوشش داد.
این خبرگزاری نوشت: “آیت‌الله علی خامنه‌ای” رهبر معظم ایران روز شنبه آمریکا را متهم کرد که با استفاده از فشار اقتصادی و زورگویی تلاش دارد ایرانی‌ها را مقابل نظام اسلامی قرار دهد.
، رویترز نوشت که رهبر ایران در میان فریادهای “مرگ بر آمریکا” تاکید کرد که تهران با قدرت‌های جهانی تنها درباره موضوع هسته‌ای و نه موضوعات منطقه‌ای مذاکره می‌کند.این خبرگزاری انگلیسی نوشت که در میان فریادها‌ی مرگ بر آمریکا، رهبر ایران گفت: البته مرگ بر آمریکا، چون آمریکا منبع اصلی این فشار است. آنها اصرار دارند تا بر اقتصاد مردم عزیز ما فشار بیاورند. هدف آنها چیست؟ هدف آنها قرار دادن مردم در مقابل نظام است.

** روزنامه لس آنجلس تایمز: حمایت رهبر ایران از تلاش های دولت برای رسیدن به توافق هسته ای
به روزنامه لس آنجلس تایمز به حمایت رهبر انقلاب از تلاش‌های دولت برای رسیدن به توافق هسته‌ای اشاره کرد. به گزارش ایسنا این روزنامه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت که همه ایرانیان باید از دولت حسن روحانی حتی اگر در انتخابات ریاست جمهوری به وی رای نداده‌اند حمایت کنند.

**بلومبرگ: رهبر ایران تاکید کرد برداشته شدن تحریم‌ها باید بخشی از توافق هسته‌ای باشد
خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به انتشار بخشی‌هایی از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع زائران ثامن الحجج (ع) پرداخت.
این خبرگزاری نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید گفت که آمریکا خدعه کرده و پیشنهاد قدرت‌های جهانی برای کاهش تحریم‌ها چند ماه پس از توافق احتمالی، مورد قبول نیست.
بلومبرگ در ادامه گزارش خود نوشت: رهبر ایران که در میان جمعیت در شهر مشهد سخنرانی می‌کرد، در میان فریادهای “مرگ بر آمریکا” گفت که آمریکا تلاش دارد تا میان مردم و دولت تفرقه بیاندازد.
این خبرگزاری آمریکایی نوشت: رهبر ایران تاکید کرد که برداشته شدن تحریم‌ها باید بخشی از توافق باشد و نه نتیجه توافق. برداشته شدن تحریم‌ها پس از توافق غلط و غیر قابل قبول است.

**العهد لبنان: رهبر ایران اعلام کرد آمریکا اقتصاد ایران را هدف قرار داده است
پایگاه خبری العهد لبنان بخش‌هایی از سخنرانی امام خامنه‌ای در اجتماع پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم حضرت ثامن الحجج(ع) را پوشش داد.
العهد نوشت: امام خامنه‌ای اعلام کردند که آمریکا به طور اساسی پشت فشارها قرار داشته و اقتصاد ما را هدف قرار داده تا ملت علیه نظام اسلامی به اعتراض بپردازند.
این پایگاه خبری در ادامه پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری نوشت که ایشان فرمودند یکی از فرصت‌های بزرگی که برای ما ایجاد شد پیشرفت علمی بود که در زمان تحریم‌ها بدست آمد.

**جروزالم پست: رهبر ایران معتقد است آمریکا تلاش دارد مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد
“جروزالم پست” به انتشار بخش‌هایی از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع زائران ثامن الحجج (ع) پرداخت.
جروزالم پست نوشت رهبر ایران معتقد است که آمریکا با استفاده از فشارهای اقتصادی تلاش دارد ملت ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد.
این روزنامه صهیونیستی نوشت که این سخنان بار دیگر بر عدم اعتماد طولانی مدت تهران به غربی‌ها تاکید دارد.
جروزالم پست اضافه کرد که سخنرانی رهبر ایران شامل چندین موضوع در انتقاد از تحریم‌ها و حمله به “قدرت‌های متکبر” بوده است.
این روزنامه نوشت که رهبر ایران اعلام کرد که این قدرت ها در کاهش قیمت نفت به بیش از نیمی از قیمت‌های پیشین در چند ماه گذشته نقش داشته‌اند.

** خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران مذاکره با آمریکا را تنها در موضوع هسته دانست
خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به سخنان رهبر انقلاب نوشت: رهبر ایران هر گونه همکاری منطقه‌ای با آمریکا را غیر متحمل شمرد و گفتند که مذاکرات تنها در چارچوب موضوع هسته‌ای است.

**دبکافایل: رهبر ایران اعلام کرد که هیچ کسی با توافق هسته‌ای مخالف نیست
“دبکا فایل” به پوشش بخش‌هایی از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع زائران امام رضا علیه السلام پرداخت.
این پایگاه خبری نوشت: “آیت‌الله علی خامنه‌ای” رهبر ایران از سخنرانی خود در روز نخست سال جدید برای انتقاد از مداخله نظامی در لیبی استفاده کرده و “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا را به دروغگویی متهم کرد.
دبکا فایل نوشت: رهبر ایران در سخنرانی خود گفت که رئیس جمهور آمریکا پیامی را ارسال کرده که طی آن وی [از مردم ایران] حمایت کرده است و مدعی شده که مخالف دیکتاتوری و حامی ملت‌های منطقه است اما وی دروغ می گوید که بخشی از مردم ایران با توافق هسته‌ای مخالف هستند.
این پایگاه خبری صهیونیستی نوشت: رهبر ایران در ادامه گفت که هیچ کسی در ایران با یک توافق مخالف نیست اما وی خواست که حذف تحریم‌ها بخشی از توافق و نه نتیجه آن باشد.دبکا فایل در ادامه گزارش خود نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که سیاست تسلیم شدن که علیه ایران اعمال شده را رد می‌کند.

** وال استریت ژورنال: آیت الله خامنه ای : تفاهم حاصل نمی شود مگر اینکه پیشرفت واقعی صورت گیرد
وال استریت ژورنال نیز به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای اشاره کرده و به نقل از ایشان نوشت: تفاهم سیاسی حاصل نمی‌شود مگر این که پیشرفت واقعی در مباحث صورت گیرد. همچنین روزنامه فایننشیال تایمز از قول رهبر انقلاب نوشت که توافق باید با لغو فوری تحریم‌ها علیه ایران همراه باشد.

Share