همزمان با روز طبیعت

ایجاد بزرگترین فرش سبزه ای و جشنواره مجسمه های بازیافتی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با روز طبیعت در ۱۳ فروردین ماه، فرش بزرگ سبزه ای منطقه آزاد انزلی ایجاد و جشنواره مجسمه های بازیافتی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  همزمان با روز طبیعت در ۱۳ فروردین ماه، فرش بزرگ سبزه ای  منطقه آزاد انزلی ایجاد می شود.
aoc33thoبنابر این گزارش به همت معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، فرش بزرگی متشکل از سبزه هایی که در روز سیزدهم فروردین ماه از سوی گردشگران به محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه منتقل می شود در نوار ساحلی تشکیل می گردد.
این اقدام که با همکاری و مشارکت مسافرین ورودی به منطقه در آن روز انجام می شود با هدف عملیاتی نمودن شعار روز طبیعت در روزی که ایرانیان در پاسداشت یک سنت کهن به طبیعت مراجعه می کنند، برگزار می شود.
توسعه همکاری گروهی میان گروه های سنی کودک و نوجوان، فرهنگ سازی اهمّیت حمایت همگانی از محیط زیست، تبدیل تهدید زیست محیطی سبزه های پراکنده در محدوده ساحل به فرصتی برای خلق اثری زیبا و تمرین حرکتی مشترک برای زیباسازی محیط زندگی از مهمترین نتایج تشکیل نخستین فرش بزرگ سبزه ای در منطقه آزاد انزلی است.
لازم به ذکر است تا پیش از روز ملی طبیعت اطلاع رسانی محیطی لازم در خصوص مکان ایجاد این فرش سبزه ای که در وسط آن آرم و نشان منطقه آزاد انزلی با گلهای طبیعی ساخته می شود و دور تا دور آن نیز سبزه ها جای خواهند گرفت، در محدوده فاز تجارت و گردشگری صورت می گیرد.

جشنواره مجسمه های بازیافتی در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود

metxx30a جشنواره مجسمه های بازیافتی در سیزدهم فروردین ماه که مصادف با روز ملی طبیعت است از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری  منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.
جشنواره مجسمه های بازیافتی برنامه ای مشارکتی با همکاری گردشگران روز سیزده بدر است که براساس آن مسافرین ورودی به محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه، زباله های بازیافتی پخش شده در محیط را جمع آوری نموده و با همکاری هنرمندان استانی، از این زباله ها، مجسمه و آثار تجسمی مورد علاقه خود را خلق می کنند.
این جشنواره با هدف فرهنگ سازی در زمینه های حفاظت از محیط زیست، لزوم جمع آوری زباله ها از طبیعت، افزایش همکاری جمعی میان مردم و سازمانهای دولتی در نگاهبانی از مواهب طبیعی و در نهایت به منظور آشنایی گردشگران با هنرهای تجسمی در روز طبیعت برگزار خواهد شد.
گفتنی است جشنواره مجسمه های بازیافتی که پیش از این در تابستان سال ۹۳ در این منطقه برپا شده بود، با همکاری گروه های هنری و فعالین محیط زیست استان گیلان در محدوده طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی به اجراء در می آید.

Share