عمر البشیر: مداخله نظامی در یمن لازم بود

انفجار بمب در بازار«صنعا»/۴۰ کشته حاصل اولین روز تجاوز ۱۰ کشور به یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نخستین روز تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن، بیش از ۴۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که اغلب زن و کودک هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نخستین روز تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن، بیش از ۴۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که اغلب زن و کودک هستند.

۱۳۹۴۰۱۰۷۰۰۰۲۱۶_PhotoJشبکه المیادین و شبکه العالم با انتشار این گزارش اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی همچنان در حال بمباران مناطق مسکونی و مواضع انقلابیون و انبارهای تسلیحات ارتش یمن در صنعا، الحجه، تعز و صعده هستند.

هواپیماهای ۵ کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده‌اند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.

درخواست «اعراب» از شورای امنیت برای صدور قطعنامه علیه انصارالله یمن

عربستان سعودی و متحدان این کشور در خلیج فارس پس از برگزاری نشستی با نمایندگان انگلیس، فرانسه و آمریکا در شورای امنیت، خواستار وضع قطعنامه‌ای برای تحریم تسلیحاتی جنبش انصارالله شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دیپلمات‌ها می‌گویند اعضای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از نشستی در روز پنجشنبه با نمایندگان این کشورها همچنین خواستار آن شده‌اند که این قطعنامه به موجب فصل هفتم منشور سازمان ملل قابل اجرا باشد.

قطعنامه‌های صادر شده تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد استفاده از اقدام نظامی و سایر اقدامات تنبیهی مانند تحریم را علیه کشورهایی که ناقض مبانی صلح و امنیت جهانی تشخیص داده شوند، مجاز اعلام می‌کند.

انفجار بمب در بازار «باب السباح» در «صنعا»

شبکه المیادین خبر داد که لحظاتی پیش در بازار «باب السباح» در صنعا، یک بمب منفجر شد و اخبار اولیه از جراحت چندین نفر حکایت دارد‎.

هنوز جزئیاتی از این انفجار در دست نیست.

عمر البشیر: مداخله نظامی در یمن لازم بود

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان طی سفرش به عربستان سعودی در گفت‌وگویی بر اهمیت مداخله نظامی در یمن تأکید کرد.

البشیر در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» گفت: مداخله نظامی در یمن امری واجب بود که دیگر نباید در آن تأخیر می‌شد خصوصا اینکه امیدهایی وجود داشت که طرح «ابتکار خلیجی» را برخی‌ها که باید به آن توجه می‌کردند، توجه کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و حوثی‌های به نقشه‌های خود تا رسیدن به عدن ادامه دادند و این روند ، گزینه دیگری در برابر دیگران به جز مداخله نظامی باقی نگذاشت.

وی افزود: در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید شد و بر سر هماهنگی کامل در مسائل سوریه، یمن و لیبی و غیره به توافق رسیدیم.

البشیر تاکید کرد که امنیت عربی در حال حاضر بدترین مرحله خود را می‌گذارند و هیچ کشوری عربی از آن در امان نیست./فارس

Share