ثابت قدم در جلسه شورای اداری:تغييرات سازنده در شهرداري رشت انجام خواهد پذيرفت

انتصاب مشاور عالی/مدیر نیمه وقت نمی‌خواهیم/فرهنگ بیکاری در پرسنل از بین برود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم گفت : مواردی که بیان می کنم امیدوارم به عنوان یک مصداق عملیاتی برای شهروندان درآید و آن این است کار و مدیریت در شهرداری تمام وقت است ، ما مدیر نیمه وقت نمی خواهیم

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای اداری شهرداری رشت با حضور شهردار رشت و مدیران شهرداری برگزار شد.
nsh1در این نشست سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به نامگذاری امسال به نام «دولت و ملت همدلی و همزبانی » گفت : امیدوارم این شعار توسط خادمین مردم در حوزه های مختلف عملیاتی شود.

وی با اشاره به کیفی سازی خدمات شهرداری افزود : باید به گونه ای عمل نماییم که رضایت مردم را کسب نماییم ، با تغییر ساختار سنتی می توانیم در اداره امورات موفق عمل نماییم .
شهردار رشت تصریح نمود : نباید صرفاً به دنبال حل بسیاری از مسایل و مشکلات شهری از ردیف بودجه های کشوری باشیم تا درازمدت زمان زیادی صرف آن نماییم زیرا عقب ماندگی در شهر رشت نشان دهنده این مهم می باشد که فرصت زیادی برای از دست دادن نداریم بلکه نیاز به تسریع و سرعت بخشی برای انجام کارهای کمی و کیفی نیاز است .
سید محمدعلی ثابت قدم گفت : مواردی که بیان می کنم امیدوارم به عنوان یک مصداق عملیاتی برای شهروندان درآید و آن این است کار و مدیریت در شهرداری تمام وقت است ، ما مدیر نیمه وقت نمی خواهیم ، ساختار و نظم سازمانی نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه نمود و بسیار حائز اهمیت می باشد ، انضباط کاری علاوه بر آنکه جلوی اتلاف منابع را می گیرد از هدر رفتن انرژی هم جلوگیری می نماید.

شهردار رشت بر رعایت اخلاق حرفه ای و اصول و دانش مدیریت نیز تاکید نمود و گفت : این موضوعات به عنوان اصل همواره مطرح خواهند بود ، اگر قرار است ما کیفیت را چاشنی فعالیت مان نماییم نیاز به سرعت بیش از حد و خروجی های مطلوب می باشد ، قطعاً نیروهای جوان به کیفی سازی امورات بسیار کمک خواهند نمود.

شهردار رشت گفت : اگر قرار است تجربه سازمانی صرفاً موی سفید باشد و هیچ گونه تخصصی در بر نداشته باشد نمی توان خروجی مناسبی بدست آورد ، فرهنگ بیکاری باید در پرسنل از بین برود ، سازمان ها نیز نباید به یک اسم سازمانی بدون بهره وری قناعت کنند زیرا اگر اینگونه باشد آن سازمان نباشد خیلی بهتر است تا اینکه باشد و صرفاً هزینه تولید نماید.
دکتر ثابت قدم گفت : تمرکز درآمدی شهرداری در مناطق است بنابراین کما فی السابق تمرکز زدایی برای ما یک اصل خواهد بود با دادن حداکثر اختیارات به مناطق . سازمان ها نیز باید بر مبنای نیروهای کیفی جلو روند ، قطعاً در حوزه ستادی کاهش نیرو خواهیم داشت و از پتانسیل های متخصصین در مناطق و نواحی استفاده خواهیم نمود .
شهردارر شت افزود :قطعاً تغییرات سازنده در شهرداری رشت نیز انجام خواهد پذیرفت زیرا در هر کشوری به منظور سازندگی اصلاحاتی صورت می پذیرد و شهرداری رشت نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود ، اقدامات ما متکی به نیروهای شهرداری است و نیروهای بیرون از شهرداری نخواهیم داشت ، نکته دیگر استقلال شهرداری است زیرا شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی و مستقل است ، ما به تمام سازمان ها و افراد احترام می گذاریم اما فقط حرف مجموعه خود را می شنویم و به آن عمل می نماییم و استقلال شهرداری را حفظ می کنیم ، منافع ما منافع شهروندان است زیرا آنها هستند که درآمد مان را تامین می نمایند ما حق نداریم بر اساس منافع عمومی به سمت و سویی برویم که سلیقه ای عمل نماییم. در ادامه دکتر جباری به عنوان مشاور عالی شهردار رشت منصوب گردید.
انتصاب محمدصادق رسولیان به عنوان سرپرست معاونت فنی و عمرانی به جای کامران زاده و تقدیر از زحمات غنی زاده در زمان تصدی به عنوان مدیر خدمات شهرداری از دیگر برنامه های این نشست بود.

Share