امام جمعه موقت رشت

امیدواریم سفر رئیس جمهور برای گیلان پربار باشد/اگر به عمره نرویم اتفاقی نمی‌افتد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به گیلان، تصریح کرد: امیدواریم سفر مذکور برای مردم استان پربار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع مداحان و بانوان اظهار کرد: از مذاکره‌کنندگان به‌ویژه ظریف وزیر امور خارجه و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قدردانی می‌کنم.

arabani۶۵وی طرف مقابل مذاکرات را حیله‌گر و حقه‌باز عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری از گروه مذاکره‌کننده خواستند گزارش مذاکرات را به مردم ارائه کنند.

صدیق عربانی با بیان اینکه توافق نکردن بهتر از توافق بد است، تصریح کرد: هنوز از مذاکرات نتیجه‌ای نگرفتیم و حق مردم ایران نباید ضایع شود.

امام جمعه موقت رشت به اعتماد مقام معظم رهبری به مردم ایران اشاره کرد و گفت: ملت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و قدس حضوری پر شور دارند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران به جای رسیده تحریم‌ها و تهدیدها تاثیری در روند کشور ندارد، بیان کرد: مردم ایران همچنان ایستاده‌اند و به تیم مذاکره‌کننده اعلام می‌کنیم مذاکره تنها باید پیرامون موضوع‌های هسته‌ای باشد.

صدیق عربانی به کسب دانش هسته‌ای توسط جوانان ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: مذاکره‌کنندگان توجه داشته باشند طرف مقابل اجازه بازرسی از مراکز دفاعی کشور را ندارد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به هتک هرمت حجاج ایرانی در عربستان، اظهار کرد: موضوع مذکور دل همه را به درد آورد و فریاد مراجع تقلید بلند شده است.

وی گردشگران در تمام کشورها را مورد احترام عنوان کرد و افزود: مراجع اعلام کردند اگر به حج مفرده نرویم اتفاقی نمی‌افتد و مسئولان باید هتک حرمت به حجاج ایرانی را پیگیری کنند.

صدیق عربانی به هشدار مقام معظم رهبری مبنی بر کشتار مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: عربستان هرگز نمی‌تواند بر مردم یمن پیروز شود.

* امیدواریم سفر رئیس جمهور برای گیلان پربار باشد

امام جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به گیلان، تصریح کرد: امیدواریم سفر مذکور برای مردم استان پربار باشد.

وی به تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد مسکن حسنه‌های بسیاری برای محرومان در جامعه دارد.

صدیق عربانی با بیان اینکه دنیا میدان مسابقه و بازار است، خاطرنشان کرد: بعضی از مردم در بازار دنیا سود می‌برند و برخی ضرر می‌کنند و کمک به موسسه‌های خیریه برای آخرت باقی می‌ماند.

امام جمعه موقت رشت همچنین با تبریک میلاد فاطمه (س) و گرامیداشت روز مادر و زن، بیان کرد: ازدواج سنت پیامبر اکرم (ص) است و اسلام بر این سنت حسنه تاکید دارد.

وی ادامه داد: امروز جوانان به بهانه‌های واهی ازدواج نمی‌کنند و این روند مناسب نیست ضمن اینکه مسئولان و خانواده‌ها زمینه ازدواج جوانان را باید فراهم کنند.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه بانوان حق دارند صاحب مقام باشند و فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند، تصریح کرد: بسیاری از مشاغل در شأن بانوان نیست.

امام جمعه موقت رشت عفت را یکی از بهترین صفت‌ها برای بانوان خواند و اظهار کرد: زن برای غیر از شوهر باید دارای حجاب کامل باشد.

وی در پایان حیا برای مردان و زنان را خوب عنوان کرد و گفت: بهترین مردان در خانه خوش‌خلق هستند.

/فارس

Share