در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال گیلان عنوان شد:

امسال ۲۰ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید پارسایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پنج سال آینده برای تمام جمعیت کشور کارت ملی هوشمند صادر شود اظهار کرد: امسال ۲۰ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید پارسایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پنج سال آینده برای تمام جمعیت کشور کارت ملی هوشمند صادر شود اظهار کرد: امسال ۲۰ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر۲۰۱۵۰۴۰۸۱۰۳۹۵۵_IMG_8628 می‌شود.

وی به صدور کارت ملی هوشمند به صورت آزمایشی در استان قم از سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: کارت ملی هوشمند دارای دو ویژگی اساسی است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه کارت ملی هوشمند ابزاری برای احراز هویت فرد به صورت غیر حضوری در دولت الکترونیک است، تصریح کرد: امضای الکترونیک دومین امتیاز کارت ملی هوشمند محسوب می‌شود.

به گفته پارسایی، افراد پس از تکمیل پرونده و درخواست از سازمان ثبت احوال در مواقعی که نیاز باشد می‌توانند از امضای الکترونیک روی کارت هوشمند ملی استفاده کنند.۲۰۱۵۰۴۰۸۱۱۲۱۳۱_IMG_8665

وی کارت ملی هوشمند را از ابزارهای مهم تحقق دولت الکترونیک خواند و بیان کرد: کارت مذکور ابزاری است تا افراد بتوانند خود را در دولت الکترونیک معرفی کنند.

*اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی جمعیتی به ۱۲۰ دستگاه دولتی

معاون امور استان‌های سازمان ثبت احوال نیز در مراسم مذکور گفت: پایگاه‌های اطلاعاتی جمعیتی سازمان ثبت احوال به ۱۲۰ دستگاه دولتی به صورت برخط متصل هستند.

سید محمود رشیدی‌فر با بیان اینکه اتصال برخط اکنون در ۱۶۰ هزار مکان کشور برقرار است، خاطرنشان کرد: نظام اداری در مناطق مختلف با بهره‌گیری از سامانه استعلام برخط می‌تواند اخذ رونوشت‌های کاغذی مربوط به مدارک شناسایی ارباب رجوع را حذف کند.

*به‌روز بودن اطلاعات در روند برنامه‌ریزی‌ها موثر است۲۰۱۵۰۴۰۸۱۰۵۵۵۴_ahmadipoor8647

محمد احمدی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به جایگاه مهم ثبت احوال در تحلیل آمارهای جمعیتی اظهار کرد: به‌روز بودن آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال در روند برنامه‌ریزی‌ها بسیار موثر است.

در مراسم مذکور از تلاش زاهد خندستانی قدردانی به عمل آمد و قاسم روحانی‌فر مدیرکل ثبت احوال گیلان معرفی شد.

/فارس

Share