استاندار گيلان خبرداد:

اقامت ۶ میلیون و ۳۰۸ هزار گردشگر در گیلان و کاهش ۱۸ درصدی تصادفات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت : ۶ میلیون و ۳۰۸ هزار گردشگر تعطیلات نوروز در استان اقامت داشتند.اقامت این گردشگران حدود یک درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت : ۶ میلیون و ۳۰۸ هزار گردشگر تعطیلات نوروز در استان اقامت داشتند.اقامت این گردشگران حدود یک درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.
najafiG_6291وی خاطر نشان کرد : به دلیل بارش متناوب باران و سرمای هوا در چند روز از تعطیلات آمار اقامت گردشگران در مقایسه با مدت مشابه پارسال تفاوت چندانی ندارد .
استاندار گیلان با اشاره به آماده کردن حدود هزار هتل، اماکن اقامتی و مسافر کاشانه و ۳۸۹ مدرسه برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت : همچنین ضریب اشغال مراکز اقامتی ثابت استان نیز ۹۰ درصد بود که آمار بسیار خوبی برای این مراکز است.
وی افزود : همچنین در نوروز امسال هزار و ۳۷۴ گردشگر خارجی در گیلان اقامت کردند که چهار و نیم درصد بیش‌تر از سال گذشته است.
استاندار گیلان ادامه داد : بازدید گردشگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز ۴۰۹ هزار و ۷۴۲ نفر بود که حدود ۵ درصد رشد داشته است.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد : ضریب اشغال مناسب مراکز اقامتی به همراه افزایش ورود گردشگران خارجی و بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی نشان دهنده‌ی جهت گرفتن گردشگری گیلان به سمت گردشگری اقتصادی و درآمدزا است که انشاء ا… با تقویت زیر ساخت‌ها این رویکرد گسترش می‌یابد.
وی با بیان اینکه گیلان، مازندران ، قم ، اصفهان ، فارس و خراسان رضوی در نوروز امسال جزء پرترددترین استانهای کشور بودند گفت : به رغم افزایش یک درصدی ورودی خودرو به گیلان، میزان کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان ۱۸ درصد کاهش یافته است .
وی افزود : این در حالیست که آمار  کشوری تلفات جاده ای در تعطیلات امسال بطور میانگین ۱۲ درصدکمتر از  تعطیلات نوروزی سال گذشته می باشد .
استاندار گیلان با اشاره به ورود یک میلیون و ۷۰ هزار خودرو گفت : براساس آمار پزشکی قانونی از بیست و پنجم اسفند ماه تا پانزدهم فروردین, ۲۷ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این آمار ۶ نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.
دکتر نجفی همچنین از زحمات اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر، صدا و سیما و رسانه‌ها که در تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی به مردم پرتلاش ظاهر شدند قدردانی کرد .

Share