شروری خطرناکی که به وسیله پلیس در خانه مادری به درک واصل شد

افشا جزئیات حمله مسلحانه شرور خطرناک به زندان رشت و سایر اقدامات محمد طاهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،قتل یک مرد در تسویه حساب، شلیک مرگبار به سوی مأمور پلیس و حمله مسلحانه به زندان لاکان رشت برای فراری دادن محکومان به اعدام تنها بخشی از اتهامات شرور خطرناکی بود که در نهایت با شلیک پلیس کشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از همشهری این مرد ۴۲ساله که محمدطاهر نام داشت ۱۶سابقه کیفری در پرونده خود ثبت کرده و سال‌های زیادی را در زندان گذرانده بود.

u6dq9vsnxb63c1s770lجرایمی که این شرور خطرناک مرتکب شده بود شامل حمل سلاح، قاچاق و خرید و فروش اشیای عتیقه، سرقت مسلحانه و کلاهبرداری و اخلال در نظم بود و این مرد آخرین بار به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و با حکم قضایی به ۱۰سال حبس در زندان لاکان رشت محکوم شد. مرد شرور اما اردیبهشت۹۳ و بعد از تحمل ۲سال و نیم حبس با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان مرخصی گرفت و دیگر بازنگشت.

دستمزد میلیاردی

مدتی گذشت تا اینکه یکی از زندانیانی که به اتهام قاچاق مواد‌مخدر به اعدام محکوم شده و در زندان لاکان رشت به‌سر می‌برد، توانست از طریق دوستانش شماره‌ای از محمدطاهر به‌دست آورده و با او تماس بگیرد. محمدطاهر در مدتی که در زندان بود با چند نفر از محکومان به اعدام آشنا شده و با آنها طرح دوستی ریخته بود.

مرد محکوم به اعدام پس از تماس با شرور فراری پیشنهادی را مطرح کرد که محمدطاهر را حسابی وسوسه کرد. مرد اعدامی وعده دستمزد میلیاردی داد به شرط آنکه محمدطاهر ‌او و چند محکوم به اعدام دیگر را به هر نحوی که شده از زندان فراری دهد. همین باعث شد که مرد شرور نقشه حمله مسلحانه به زندان را طراحی کند. شامگاه ۱۴آذر‌ماه ۹۳ بود که محمد‌طاهر با اسلحه، طناب و تجهیزات دیگر به سمت زندان حرکت کرد. از چند روز قبل آنجا را زیرنظر گرفته و نقشه کشیده بود تا زندانیان را از سمت حیاط با طناب فراری بدهد. او اما تصورش را نمی‌کرد که همه نقشه‌هایش نقش برآب شود.

زندانی فراری آن روز بعد از حمله به زندان و تیراندازی، یکی از نگهبان‌ها را مجروح کرد. او سعی داشت با ایجاد رعب و وحشت فرصتی مهیّا کند که محکومان به اعدام یکی پس از دیگری از زندان فرار کنند اما با حضور نگهبانان زندان و اقدام بموقع آنها، حمله مرد شرور نافرجام ماند و او چاره‌ای جز فرار ندید. با اعلام این خبر به مأموران پلیس، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان وارد عمل شدند و جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری شرور خطرناک را شروع کردند.

 تسویه حساب مرگبار

اقدامات خطرناک این شرور انگار پایانی نداشت. درحالی‌که کارآگاهان همچنان در جست‌و‌جوی زندانی فراری بودند چند روز بعد یعنی در ۲۴آذر‌ماه۹۳ وقوع جنایتی در روستای رشته‌رود شهرستان رودبار به پلیس مخابره شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل این جنایت کسی جز محمد طاهر، شرور تحت تعقیب نیست. طبق اطلاعاتی که پلیس به‌دست آورده بود، وی به‌خاطر تسویه حساب مالی، مردی را به روستای رشته‌رود کشانده و در آنجا با شلیک گلوله او را به قتل رسانده بود.

زندانی فراری بعد از قتل به روستای اسکولک رودبار در نزدیکی روستای رشته‌رود فرار کرده و در آنجا مخفی شده بود.

وقتی اهالی این روستا متوجه شدند که قاتل فراری در آنجا پنهان شده موضوع را به پلیس اطلاع دادند. آنجا بود که تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه متهم شدند و آنجا را محاصره کردند. مرد جنایتکار به محض دیدن پلیس پا به فرار گذاشت و اقدام به تیراندازی کرد که در جریان این تیراندازی استوار دوم سیدسجاد حسینی از مأموران شهرستان رودبار به شهادت رسید. پس از آن مرد جنایتکار به مناطق جنگلی رودبار گریخت و باردیگر توانست خود را از دید مأموران مخفی کند.

ایستگاه پایانی شرور مسلح

به‌دنبال این ماجراها، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان، زیرنظر سرهنگ فلاح کریمی و با همکاری اداره اطلاعات شهرستان جست‌وجوهای گسترده خود را برای شناسایی قاتل خطرناک ادامه دادند تا اینکه سرانجام اقدامات آنها نتیجه داد و مخفیگاه این مرد در یکی از روستاهای لاهیجان شناسایی شد. وی در سومین روز نوروز برای دیدن مادرش به خانه او رفته بود و این در حالی بود که پلیس از قبل این محل را زیرنظر گرفته بود.

به محض ورود محمدطاهر به خانه مادرش، مأموران متوجه او شده و در اقدامی ضربتی وارد خانه شدند. مرد شرور با دیدن مأموران حسابی غافلگیر شد و با ایجاد درگیری قصد داشت فرارکند. مأموران ابتدا قصد داشتند این مرد را بازداشت کنند اما او خیال تسلیم شدن نداشت و می‌خواست هر طوری شده فرار کرد. مأموران وقتی متوجه شدند که او اسلحه دارد و هر لحظه ممکن است به سوی آنها شلیک کند، برای جلوگیری از فرار وی دست به اسلحه شدند و با شلیک چند گلوله او را از پای درآوردند. با مرگ شرور خطرناک، پرونده سیاه او برای همیشه بسته شد و عامل شهادت مأمور پلیس به سزای اعمالش رسید.

Share