راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در کلیه شهرهای گیلان

افتتاح ۸۶ پروژه مخابراتی در استان گیلان/تاکید بر ضرورت افزایش پهنای باند اینترنت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سفر هیئت دولت به استان گیلان و در دومین روز حضور کاروان تدبیر و امید ، تعداد ۸۶ پروژه مخابراتی و چندین پروژه ارتباطی توسط دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در تالار همایش های مخابرات گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سفر هیئت دولت به استان گیلان و در دومین روز حضور کاروان تدبیر و امید ، تعداد ۸۶ پروژه مخابراتی و چندین پروژه ارتباطی توسط دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در تالار همایش های مخابرات گیلان به بهره برداری رسید.
Pic.723در آیین افتتاح این طرح ها که با حضور مدیر عامل مخابرات ایران ، مدیران دو اپراتور همراه اول و ایرانسل ، معاون استاندار گیلان ، فرماندار رشت و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید در ابتدا خضردوست مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مخابرات گیلان در سخنانی ضمن خوش آمد گویی به  واعظی و هیئت همراه و سایر مدیران کشوری و استانی و مدعوین از حضور ریاست محترم جمهوری و کابینه ایشان در استان ابراز خرسندی کرد و با توجه به استقبال پرشور مردم از کاروان دولت امید آن را مصداق بارز فرمایشات رهبری در خصوص همدلی و همزبانی ملت و دولت دانست.
وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای چندماه گذشته مخابرات گیلان ، عبور از موانع و مشکلات بسیاری را که خصوصا در سال ۹۳ در مسیر پیشرفت مخابرات استان قرارداشت ، مرهون تلاش و همت همکاران و حمایتهای مدیران ارشد مخابرات ایران دانستند و از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواستند در جهت توسعه زیرساختهای مخابراتی و خصوصا ارتقاء پهنای باند اینترنتی در کشور ، همراه با دولت باشند چراکه لازمه کاهش تصدی گری و راه اندازی دولت الکترونیک ابتدا نیازمند بستر مناسب است .
ابراهیمی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به عنوان دومین سخنران مراسم از طرح های آتی مخابرات در کشور سخن گفت و تعامل با فعالان ICT ، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و شرکتهای PAP را در رأس این طرح ها بر شمردند .
وی تیم همدل و پرتلاش همکاران مخابرات گیلان را در کشور بی نظیر دانست و از اینکه در یکسال گذشته توانسته اند طرح ها و پروژه های متعدد و چندین میلیارد تومانی را در جهت خدمات رسانی به مردم استان گیلان راه اندازی کنند از مدیران و پرسنل این شرکت قدردانی کرد.
در ادامه دزفولی مدیرعامل شرکت ایرانسل و صدوقی مدیرعامل همراه اول هر کدام طی سخنان کوتاهی به تبیین سیاستهای اپراتورهای اول و دوم سیار پرداختند و راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در کلیه شهرهای گیلان تا پایان سال ۹۴ و نیز آغاز بکار نسل چهارم (۴G) در این استان را در همین سال متعهد شدند و هزینه های بسیار بالای تخصیص داده شده به این موضوع را دلیل اهمیت این پروژه در کل کشور دانستند.
افتتاح واگذاری تلفن ثابت به مسکن مهر روستاهای لاهیجان و انزلی به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات بخش دیگری از این همایش بود که واعظی بصورت زنده و تصویری ضمن مکالمه با ساکنین این منازل و تبریک این مهم برای  آنها آرزوی سربلندی و پیشرفت روز افزون و نیز داشتن کلیه امکانات رفاهی و ارتباطی را داشت.
واعظی در پایان این مراسم در سخنان مبسوطی ضمن تشکر از مهمان نوازی گیلانیان از هیئ تدولت ، میزبانی مخابرات استان گیلان را در این دو روز ستودنی دانست و از خضردوست به عنوان مدیری پرتلاش و خوش فکر نام برد که با درایت و بکارگیری همکاران متعهد توانستند ده ها پروژه ارتباطی و مخابراتی را در مدت ۲ ماه آماده بهره برداری سازند.
واعظی با اشاره به تغییر تعرفه های تلفن ثابت در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد شاهد رشد شرکتهای مخابراتی باشند و تلاش و تمرکز دولت را بر ارتقاء پهنای باند کشور دانستند و اظهار داشتند در استان گیلان نیز این ظرفیت از ۹G فعلی قابل افزایش تا ۳۲G خواهد بود.

Share