حداد عادل: رفتار احمدي‎نژاد سبب زاويه بين اصولگرايان و احمدي‎نژاد شد

اصلاح‎طلبان ‎دنبال تحریک احمدی‎نژاد برای شرکت درانتخاباتند/دوتکه شدن آرای اصولگرایان بافهرست جداگانه احمدی‎نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قطعا عده‎ای طرفدار آقای احمدی‎نژاد هستند و اگر آقای احمدی‎نژاد به‎صورت مستقل وارد انتخابات بشود، از سبد آرای اصولگرایان مصرف می‎کند و این چیزی است که اصلاح‎طلبان به آن علاقه مند هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بخشهایی از سخنان غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران با ویژه نامه نوروزی پنجره:

hadad۲-۲۳-۱۲۴۳۴۲۳۱۵۹-اصولگرایان در آن زمان (سال ۸۲) پیروزی احمـــدی‎نــژاد را پیــروزی خودشـــان می‎دانستند. طبیعی هم بود. اصولگرایان شعار‎های احمدی‎نژاد را شعار‎های خودشان می‎دانستند. به‎تعبیر دقیق‎تر برخی از شعار‎‎های احمدی‎نژاد جزو شعار‎های اصولگرایان بود. ولی به‎تدریج رفتار احمدی‎نژاد سبب زاویه بین اصولگرایان و احمدی‎نژاد شد و در دوره دوم بیشتر شد.
آقای احمدی‎نژاد هیچ‎وقت خودش را اصولگرا ننامید. اصولگرایان هم هیچ‎وقت دربست پشت سر احمدی‎نژاد قرار نگرفتند و به‎تدریج بر انتقاداتشان اضافه شد. در هر حال در انتخابات مجلس دهم یکی از موضوعاتی که باید به دقت بررسی بشود، موضوع آقای احمدی‎نژاد است و من شخصا تصور می‎کنم آقای احمدی‎نژاد حاضر به دادن لیستی جدای از اصولگرایان نباشد.

– قطعا عده‎ای طرفدار آقای احمدی‎نژاد هستند و اگر آقای احمدی‎نژاد به‎صورت مستقل وارد انتخابات بشود، از سبد آرای اصولگرایان مصرف می‎کند و این چیزی است که اصلاح‎طلبان به آن علاقه مند هستند. از تبلیغات رسانه‎ای آنها نیز استنباط می‎شود که به‎دنبال تشویق و تحریک آقای احمدی‎نژاد برای شرکت در انتخاباتند. اصلاح‎طلبان همه اشتباهات احمدی‎نژاد را به حساب اصولگرایان می‎گذارند، در عین حال از اختلافات بین احمدی‎نژاد و اصولگرایان هم به خوبی اطلاع دارند. این دو کار متضاد را هم‎زمان انجام می‎دهند.
آن‎ها می‎دانند که اگر احمدی‎نژاد یک فهرست جداگانه بدهد، اختلاف در بین اصولگرایان ایجاد می‎شود و آرای اصولگرایان دو شاخه می‎شود و باعث پیروزی آن‎ها خواهد شد. سیاست آن‎ها به وجود آمدن حداقل سه فهرست در اصولگرایان است. یکی آنهایی که تحت عنوان اصولگرایی به احمدی‎نژاد رای می‎دهند، دسته دوم اصولگرایان معتدل یا اعتدالی که در مرز نزدیکی به دولت هستند، یکی هم اصولگرایانی که بین این دو تا هستند. باید تلاش بکنیم این اتفاق نیفتد. تصور می‎کنم که آقای احمدی‎نژاد با درک این واقعیت تصمیم به ارائه لیست جدا ندارند و راسا وارد انتخابات نخواهند شد.

— همین موضوع آقای رحیمی متعلق به دوران معاون اولی ایشان بود و چون آقای احمدی‎نژاد موافق این محاکمه نبود، محاکمه به تعویق افتاد و بعد از دوره دوم ریاست‎جمهوری انجام شد و نتیجه آن اعلام شد.
– اطلاح‎طلبان پشت نقاب اعتدال به میدان خواهند آمد و مایلند موفقیتهای احتمالی آقای روحانی را در سبد خودشان بریزند. مثلا اگر اوضاع اقتصادی در اثر رفع تحریم‎ها خوب بشود قطعا همین، یک فرصت تبلیغاتی در اختیارشان میگذارد و البته این‎طور نیست که ما هم مخالف موفق شدن مذاکرات باشیم، ما دوست داریم آقای روحانی و تیمش در مذاکرات موفق بشوند و این تحریم‎‎های ظالمانه برداشته بشود، اوضاع اقتصادی مردم بهتر و کشور بهتر اداره بشود. هر کس این مملکت را خوب اداره کند دستش را میبوسیم و کمکش هم میکنیم.

Share