فرمانده پادگان نیروی زمینی منجیل خبر داد

استقرار یگان واکنش سریع ارتش در منجیل و مقابله با نیروهای انگلیسی در سال ۸۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده پادگان نیروی زمینی منجیل از استقرار گردان ۱۷۶ یگان واکنش سریع ارتش برای عملیات در تمام نقاط کشور در این پادگان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده پادگان نیروی زمینی منجیل از استقرار گردان ۱۷۶ یگان واکنش سریع ارتش برای عملیات در تمام نقاط کشور در این پادگان خبر داد.
۱۳۹۱۰۶۲۶۰۰۰۱۴۵_PhotoAجواد رستم‌زاده در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش با اشاره به اهمیت فعالیت یگان واکنش سریع ارتش نیروی زمینی در منجیل اظهار کرد: گردان ۱۷۶ یگان واکنش سریع ارتش برای عملیات در تمام نقاط کشور در این پادگان مستقر است.

وی افزود: گردان ۱۷۶ ماموریت دارد در صورت وقوع بلایای طبیعی و امنیتی که در هر نقطه از کشور اتفاق بیفتد در سریع‌ترین زمان ممکن در آن منطقه حضور یابد.

فرمانده پادگان نیروی زمینی منجیل به فعالیت یگان مذکور در فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ نیروهای انگلیسی با توجه به فتنه داخلی در مرز فکه در عراق مقابل مرز ایران صف‌آرایی کردند و یگان واکنش سریع منجیل پس از پیمودن یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر جلوی نیروهای انگلیسی ایستاد و با انجام مانور، ماموریت خود را به خوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه این یگان رزمی نیروی زمینی ارتش بوده و دوره‌های ویژه‌ای را گذرانده است، اضافه کرد: یگان واکنش سریع مدت ۵ ماه در منطقه با دمای هوای ۴۰ تا ۵۰ درجه جلوی نیروهای انگلیسی مانور داد.

رستم‌زاده با تاکید بر اینکه امروز فرزندان ملت در ارتش جمهوری اسلامی آماده پاسخ‌گویی به هرگونه یاوه‌گویی دشمنان نظام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به هر تعرضی پاسخ دندان‌شکن می‌دهد.

وی آموزش‌های پادگان را تلفیقی از کلاسیک و نامتقارن دانست و تصریح کرد: عملیات و ضربه‌زدن سریع از ویژگی‌های یگان واکنش سریع است.

فرمانده پادگان نیروی زمینی منجیل به برنامه‌های روز ارتش اشاره کرد و گفت: نمایش نظامی نیروهای این پادگان در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت چند یگان رژه ستاد پادگان انجام می‌شود.

به گفته وی، در نمایش نظامی پادگان مذکور رژه سربازان با داشتن تجهیزاتی مانند کوله‌پشتی و وسایل جنگی انجام می‌شود و ناوگان خودرویی پادگان نیروی زمینی منجیل با چند خودروی نظامی جدید در رژه خودرویی استان اقتدار ارتش نیروی زمینی را به رخ دنیا می‌کشد.

رستم‌زاده درباره شهدای نیروی زمینی اظهار کرد: از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۴۶ هزار شهید از نیروی زمینی است و از هشت هزار شهید گیلان تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ شهید نیروی زمینی است.

وی خاطرنشان کرد: پادگان منجیل در دوران دفاع مقدس بالغ بر ۳۲۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که ۲۰ شهید سرلشکر است.

این مسئول نظامی ارتش را یکی از پایه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران نامید و متذکر شد: ارتش با روحانیت و مردم همراه شد و سلاح به زمین گذاشت و پادگان‌ها را تخلیه کرد و در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم شد.

وی با اشاره به اینکه سردمداران ارتش در آن دوران وابسته به رژیم شاه بودند، یادآور شد: بدنه ارتش پیکره مذهبی و سرچشمه گرفته از متن مردم بود و افرادی مانند شهید صیاد شیرازی، شیرودی، کشوری و… جزو کسانی بودند که قبل از انقلاب در ارتش استخدام شدند اما دل آنها برای نظام و کشور می‌تپید.

رستم‌زاده اعتقاد به اسلام و شهادت‌طلبی را رمز موفقیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین برتری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعتقادهای مذهبی بوده است.

وی درباره نام‌گذاری روز ۲۹ فروردین به نام روز ارتش یادآور شد: در آن زمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، آیت‌الله خامنه‌ای، شهید بهشتی و جمع کثیری از شخصیت‌های متفکر با حمایت‌های خود ارتش را حفظ کردند و بر این مبنا ۲۹ فروردین را روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی نام‌گذاری کردند.

/فارس

Share