استقبال از رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در عربستان +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن، روز گذشته در سر راه خود به شرم الشیخ وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد. منصور هادی در بدو ورود به فرودگاه پایگاه هوایی ریاض مورد استقبال شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع و رئیس دربار پادشاهی و مشاور ویژه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن، روز گذشته در سر راه خود به شرم الشیخ وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد.

منصور هادی در بدو ورود به فرودگاه پایگاه هوایی ریاض مورد استقبال شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع و رئیس دربار پادشاهی و مشاور ویژه پادشاه این کشور و خالد بن علی الحمیدان رئیس اطلاعات عمومی این کشور قرار گرفت.

صبح روز پنج‌شنبه یک منبع نظامی یمن گفت هادی وارد بندر مکلا در جنوب این کشور شده است و قصد دارد به یکی از دو کشور عربستان یا عمان برود.

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن قرار است از ریاض عازم شرم‌الشیخ شود تا روز شنبه در نشست سران اتحادیه عرب در مصر حضور یابد.

برخی منابع خبری نیز اعلام کرده‌اند که منصور هادی بعد از شرکت در اجلاس سران عرب در شرم الشیخ مصر به عدن باز خواهد گشت.

وی روز چهارشنبه از کشورهای عربی درخواست کمک نظامی برای مقابله با گروه حوثی کرد و پس از آن بود که عربستان از عملیات هوایی علیه جنبش انصارالله در یمن خبر داد.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی ساعت ۱۲ نیمه شب چهارشنبه دستور آغاز عملیات نظامی «طوفان قاطع» را صادر کرد.

بنا به گزارش‌ها، عربستان سعودی در این عملیات علیه حوثی‌ها که از پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا برخوردار است، از ۱۰۰ جنگنده استفاده می‌کند. با این حال برخی منابع محلی یمنی این آمار را غیر واقعی عنوان کردند.

در همین حال، یک مقام آگاه در وزارت بهداشت یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد بر اثر حملات هوایی عربستان به یمن، تاکنون ۳۵ نفر شهید و ۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

عربستان اعلام کرده است که هدف این کشور از تجاوز به یمن نابودی انصارالله و بازگرداندن منصور هادی به قدرت است.

سخنگوی نیروهای عربستانی متجاوز به یمن نیز اعلام کرد ریاض هنوز برنامه‌ای برای ورود زمینی به یمن ندارد، اما در صورت لزوم در این باره اعلام موضع خواهد کرد.

این در حالی است که سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله شب گذشته در اظهاراتی که به صورت مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد، هشدار داد ریاض با حمله به یمن بهای گزافی خواهد پرداخت.

وی هشدار داد: اگر ارتش‌های اشغالگر برای اشغال کشورمان وارد یمن شوند، آنگاه ملت ما یمن را به گورستان آن‌ها تبدیل خواهد کرد.

عبدربه هادی رئیس جمهور مستعفی و خالد بحاح نخست وزیر یمن در اوایل بهمن ماه در اعتراض به شرایط کشور از مقام خود کناره گیری کردند.

هادی از اسفند ماه سال گذشته پس از خروج از صنعاء، در عدن مستقر شد و علیرغم استعفا از مقام ریاست جمهوری خود را رئیس جمهور کشور اعلام کرد.
۶۸a85488066c60440eba140edb73e64f a237b33c07168fff8cb342d51b87887d e74133b8c507244e7a8aa5023f17887e۴cd67d5d88c9e839a52b36c459b88352
/ابنا

Share