سید مسعود شفیعی

از چرخش چرخ راکتور تا چرخش چرخ ورزش

از چرخش چرخ راکتور تا چرخش چرخ ورزش در سال ۱۳۹۲ دولت اعتدال‌گرا در صورتی روی کار آمد که چرخش چرخ هسته‌ای را همراه چرخش چرخ صنعت میخواست وبه عرصه مذاکراتی وارد گردید که غرب تا آن زمان از بایت آن تحریم‌های ناعادلانه‌ای به این مردم وارد کرده بود . حال که مذاکرات به نتیجه […]

از چرخش چرخ راکتور تا چرخش چرخ ورزش

شجاعیamedدر سال ۱۳۹۲ دولت اعتدال‌گرا در صورتی روی کار آمد که چرخش چرخ هسته‌ای را همراه چرخش چرخ صنعت میخواست وبه عرصه مذاکراتی وارد گردید که غرب تا آن زمان از بایت آن تحریم‌های ناعادلانه‌ای به این مردم وارد کرده بود .
حال که مذاکرات به نتیجه رسیده و اقتصاد به سمت روزهای روشن خود در حال حرکت است و بنا به گزارش روابط عمومی گمرک ایران تا قبل از به نتیجه رسیدن مذاکرات، صادرات ۲۲٫۵ درصد از واردات پیشی گرفته و مبادلات کالایی کمی راحت‌تر از قبل شده است، آیا زمان آن نرسیده است که صنعتگران در استانی که ورزش خیز می‌باشد کمی از سود حاصله را در حوزه ورزش سرمایه گذاری نمایند؟
سرمایه گذاری که علی رغم معافیت‌های مالیاتی بسیار کلان برای شرکت‌ها، تبلیغات بسیار ارزشمندی نیز می‌تواند برای آنها به ارمغان آورد و زمینه ساز پویایی نماد اقتصادی آنها شود.
استان گیلان نیز به‌دلیل دارا بودن درصد بالای جمعیت ورزش دوست و ورزشکاران حرفه‌ای در کشور، همیشه در انتظار سرمایه‌گذاران خوب بوده و کماکان نیزهست! چرا که صنعت آن در پوسته سبز این استان همیشه جا مانده و گیلان برای سرمایه گذاران خارج از این استان، شرق آسیایی بیش نبوده است! چرا که در شرق آسیا ‌بدلیل ارزانی نیروی کار شرکت‌های عظیم دنیا در آن منطقه در حال تولید کلان می‌باشند و این امر در گیلان نیز بدلیل نرخ بالای بیکاری و ارزانی نیروی کار، سرمایه‌های بسیار محدودی از استان‌‌‌های مختلف وارد استان کرده و با چند شرکت قدیمی صنایعی که مشاهده می‌کنیم را برای این استان سبز رقم زده است.
حال باید گفت صنعت گران در این فضای ایجاد شده می‌توانند مصداق  من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق «کسی که از مردم تشکر نکند از خدا هم تشکر نکرده است» باشند و دل مردم ورزش دوست گیلان عزیز را شاد نمایند و در ورزشی که تکیه به دولت دارد و ندای خصوصی سازی از گوش و کنارش شنیده می شود سرمایه گذاری نمایند.
اگر این امر حاصل گردد می‌توان گفت که چرخ راکتور و چرخ صنعت به همراه چرخ ورزش به صورت همرمان چرخیده است.

سید مسعود شفیعی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share