معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد:

اختصاص ۸ درصد یارانه به سود تسهیلات بانکی در بخش گردشگری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص ۸ درصد یارانه به سود تسهیلات بانکی در بخش گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص ۸ درصد یارانه به سود۱۳۹۳۰۹۲۴۰۰۰۳۴۲_PhotoA تسهیلات بانکی در بخش گردشگری خبر داد.

سعید شیرکوند در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به پرداخت یارانه به طرح‌های گردشگری در کشور اظهار کرد: تمام پروژه‌های حوزه گردشگری یارانه خود را دریافت کردند.

وی ادامه داد: پروژه‌های بخش گردشگری که از تسهیلات بانکی استفاده کرده و به بهره‌برداری رسیدند شش تا هشت درصد یارانه سود تسهیلات توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت می‌شود.

شیرکوند با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هفت درصد سود بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات طرح‌های گردشگری در گیلان را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های گردشگری در استان تاکنون یارانه دریافت کردند و تعداد باقی‌مانده تا اردیبهشت ماه امسال یارانه خود را دریافت می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مصوبات ایجاد ۷۰ منطقه نمونه گردشگری در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد هفت منطقه یک گام جلوتر از مصوبه هستند.

وی با اشاره به اینکه مناطق نمونه گردشگری باید از قبل دارای طرح جامع و سرمایه‌گذار باشند، بیان کرد: پس از روند مذکور طرح جامع گردشگری باید در هیئت وزیران به تصویب برسد.

شیرکوند از اجرایی شدن هفت منطقه نمونه گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: مناطق مذکور دارای مشکلاتی هستند و باید این مشکلات را برطرف کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تعریف درستی از هزینه برخی منابع در گیلان نشده است، خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از منابع در جلوگیری از اتلاف آن موثر است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اشتغالزایی در بخش گردشگری گیلان اتفاق بیفتد، یادآور شد: تعدادی از پروژه‌های گردشگری استان قابلیت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارند.

شیرکوند به واگذاری پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی با طرح‌های گردشگری بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی موافقت کرده است./فارس

Share