غرب مجبور است حق ملت ایران را به رسمیت بشناسد

آیت‌الله قربانی:در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»فرد انقلابی نمی‌تواند نق بزند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: وقتی مقام معظم رهبری امسال را «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامیدند، دیگر فرد انقلابی نمی‌تواند نق بزند و در این شرایط باید مطیع فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به نامگذاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۴ اظهار کرد: امام علی(ع) در خطبه ۳۴ نهج‌البلاغه تکلیف دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت را بیان فرموده‌اند.

ghorbaniG_5837وی ادامه داد: دولت الهی با دولت‌های غیرالهی دارای تفاوت است و امروز حسن روحانی در سایه ولایت مظهر دولت در کشور محسوب می‌شود.

قربانی با بیان اینکه در حکومت‌های دیکتاتوری ملت حقی ندارد، تصریح کرد: اگر دولت‌های دیکتاتوری در جامعه راه، بیمارستان، مدرسه و … احداث می‌کنند به منظور بهره‌گیری از ملت برای منافع خود است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به‌ منصه ظهور رساندن استعدادهای مادی و معنوی مردم در حکومت‌های الهی اشاره کرد و افزود: دولت‌های الهی وظیفه دارند استعداد مردم را شکوفا کنند و این امر در راستای خدمت به مردم است.

وی حق حکومت بر ملت را خیرخواهی برای جامعه خواند و بیان کرد: انبیای الهی تنها برای اقامه نماز، روزه و حج مبعوث نشدند، بلکه تامین زندگی مردم از جمله وظایف پیامبران الهی محسوب می‌شود.

قربانی با تاکید بر ایجاد زمینه زندگی آبرومندانه برای مردم توسط حکومت الهی، خاطرنشان کرد: زندگی آبرومندانه با تجمل‌گرایی تفاوت دارد.

امام جمعه رشت به رتبه نخست ایران در زمینه ذخایر نفت و گاز در جهان اشاره کرد و گفت: کشور منابع بسیاری در اختیار دارد و اگر دشمنان مردم ایران را تحریم نکرده بودند، زندگی بهتری نسبت به دیگران در منطقه داشتیم.

زندگی مرفه با تسلیم شدن در مقابل استکبار را نمی‌خواهیم

وی با لعنت بر آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش در ایجاد فاصله بین دولت و ملت ایران، یادآور شد: زندگی مرفه با تسلیم شدن در مقابل استکبار را نمی‌خواهیم.

قربانی با اشاره به تحمل محرومیت‌ها توسط ملت ایران در ۳۶ سال گذشته، اظهار کرد: مردم ایران تربیت شده مکتب امام حسین (ع) هستند و این امر موجب شده امروز دنیای غرب ایران هسته‌ای را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود ۱۹ هزار دستگاه سانتریفیوژ غنی‌سازی هسته‌ای در کشور اشاره کرد و افزود: امروز غرب پذیرفته ایران بیش از پنج هزار دستگاه سانتریفیوژ داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی آمریکا حاضر نبود با ایران سر میز مذاکره بنشیند، اما اکنون رژیم صهیونیستی و قارون‌های منطقه را از دست می‌دهد و در نشست ژنو بسیاری از حق ملت ایران را قبول کرده است.

غرب مجبور است حق ملت ایران را به رسمیت بشناسد

قربانی با بیان اینکه دنیای غرب مجبور است مرحله به مرحله حق ملت ایران را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و برای دستیابی به آن محرومیت کشیدیم و دولت تدبیر و امید توانسته مذاکرات را به این نقطه برساند.

امام جمعه رشت به جدایی دوستان جنگ سالار آمریکا در نرمش قهرمانانه ملت ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و نمی‌توانیم از آن دست بکشیم، ضمن اینکه اگر دانشمندان هسته‌ای کشور به این علم دست پیدا نمی‌کردند، آمریکا هرگز اجازه نمی‌داد این علم در اختیار ایران اسلامی باشد.

وی حق مردم نسبت به دولت را وفای به عهد خواند و بیان کرد: مردم ایران به جمهوری اسلامی رای دادند و طی ۳۶ سال گذشته در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و… آن را تکرار کردند و اعلام می‌کنند ولایت فقیه اصل پذیرفته شده است.

قربانی «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» را شعار مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: پای برخی افراد در بعضی از مواقع لغزید، اما مردم ایران طرفدار اسلام ناب محمدی(ص) هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: وقتی مقام معظم رهبری امسال را «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامیدند، دیگر فرد انقلابی نمی‌تواند نق بزند و در این شرایط باید مطیع فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی با اشاره به بیانیه مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: کارها هنوز تمام نشده و پیش‌نویس مذاکرات باید نوشته شود و دولت‌ها بر آن باید توافق داشته باشند و دشمن در مدت سه ماه آینده ترفندهای مختلفی را به‌کار می‌برد، اما دولت ما آن را می‌شناسد.

ورود ۶ میلیون گردشگر به گیلان

قربانی به ورود بیش از شش میلیون نفر گردشگر در نوروز امسال به گیلان اشاره کرد و افزود: مسئولان، مردم، نیروی انتظامی و ستاد تسهیلات سفر از مسافران به‌خوبی پذیرایی کردند و از کسی گله‌مندی نشنیدم و گردشگران راضی بودند و در این زمینه از همه تشکر می‌کنم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سالروز وفات ام‌البنین مادر حضرت ابوالفضل(ع) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، اظهار کرد: خانواده شهدا از روحیه بالایی برخوردارند و مدیون این خانواده‌ها هستیم.

وی به حمله هواپیماهای عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: یمنی‌ها امروز تنها هستند و دنیای اسلام به غیر از ایران، عراق و سوریه علیه شیعیان یمن متحد شدند و تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر را شهید و یک‌هزار نفر را مجروح کردند.

قربانی با اشاره به اینکه مسلمانان یمن به غیر از خداوند حامی دیگری ندارند، بیان کرد: امیدواریم کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند.

کشاورزان کشت مزارع را آغاز کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان به اعلام جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده از آب‌های سطحی برای کشت مزارع اشاره کرد و یادآور شد: امسال آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود به اندازه سال گذشته نیست و کشاورزان در کشت مزارع با مسئولان همکاری داشته باشند.
/فارس

Share