لاهوتی: در ماجرای زمین خواری مجلس باید نظارت خود را بیشتر کند

۹۹ درصد رای های صادر شده توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ خلاف قانون است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لاهوتی با بیان اینکه ۹۹ درصد رای هایی که کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر می کند خلاف قانون است، گفت: قانون می گوید اگر فردی در ساخت و ساز ضوابط شهرسازی را رعایت نکرد باید کار تعطیل شده و جزای نقدی در نظر گرفته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با زمین خواری ها اظهار داشت: در ماجرای زمین خواری ها خلاء قانونی وجود ندارد و تا زمانی که این خلاء احساس نشود، مجلس نمی تواند به صورت جدی ورود کند. اما نمایندگان خانه ملت می توانند از بعد نظارت وارد موضوع شوند و اتفاقا در ماجرای زمین خواری ها مجلس باید نظارت خود را بیشتر و قوی تر کند.

lahooti_8597 (3) نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در ساخت و سازهای خلافی که چه در محدوده داخلی شهرها و چه در محدوده خارج از شهرها در حال شکل گیری است، مجلس باید ورود کند.

 وی در ادامه با بیان اینکه ۹۹ درصد رای هایی که کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر می کند خلاف قانون است، گفت: قانون می گوید اگر فردی در ساخت و ساز ضوابط شهرسازی را رعایت نکرد باید کار تعطیل شده و جزای نقدی در نظر گرفته باشد. اما سازندگان اغلب اوقات میزان سود حاصل از تخلف را بسیار بالاتر از جریمه های معین شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ می دانند به همین دلیل اقدام به اجرای تخلف می کنند.

 این نماینده مجلس در ادامه افزود: امروز می بینیم که نهادی مانند سازمان محیط زیست در زمینه رفع آلودگی هوا از اختیارات قانونی که دارد استفاده درست نمی کند. بنابراین مجلس از لحاظ نظارت بر عملکرد دستگاه ها باید ورود کند و از مسئولان پاسخ بگیرد.

 لاهوتی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: قطعا مجلس در هفته های آینده موضوعاتی که به عنوان دغدغه از سوی رهبر انقلاب مطرح شده را مورد بررسی قرار خواهد داد.کمیسیون عمران نیز در موضوع ساخت و سازها از مسئولین مربوطه دعوت خواهد کرد تا در این کمیسیون پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند. /راه دانا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share